2016-06-08, 14:25
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Det tror jag inte alls att "normala" kvinnor hade gjort. Många bryr sig inte om utseendet utan väljer partner mycket på grund av insidan. Det är faktiskt ingen klyscha för många. Många går efter utseendet men andra tycker insida är det viktigaste. Du vet ingenting om hur han har varit mot henne i början eller varför hon valde honom. Han kanske var den snällaste och gulligaste i början och då kanske hon tänkte "Det gör inget med hans tatueringar han har en så fin insida".

Tatueringar i huvudet brukar vara en indikation på att man är hyfsat gränslös gentemot samhällets normer liksom blankslitna däck indikerar att det är risk att råka ut för vattenplaning. Kan man inte avläsa sådant är risken större att man råkar illa ut.
Citera
2016-06-08, 14:26
Avslutad
Citat:
Det tror jag inte alls att "normala" kvinnor hade gjort. Många bryr sig inte om utseendet utan väljer partner mycket på grund av insidan. Det är faktiskt ingen klyscha för många. Många går efter utseendet men andra tycker insida är det viktigaste. Du vet ingenting om hur han har varit mot henne i början eller varför hon valde honom. Han kanske var den snällaste och gulligaste i början och då kanske hon tänkte "Det gör inget med hans tatueringar han har en så fin insida".
För att ha tatueringar i ansiktet är ju precis samma sak som att vara skelögd eller flintis...
Citera
2016-06-08, 14:43
Medlem
Anarkhoss avatar
GM verkar vara en sådan där riktigt störd WT som inte bryr sig om någonting, förutom att ha makt över andra människor. Det enda som idioten lever för... Lite läskigt att såpass många, i förorter speciellt, fastnar i det där och blir manipulativa våldsverkare helt utan gränser. Tycker personligen att GM har förbrukat sin rätt till svenskt medborgarskap sedan länge. Varför ska det psykot vara välkommen? Nej, dumpa tuffingen i Norilsk eller annan valfri rysk mardrömsstad, tack!
Citera
2016-06-08, 14:44
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Kvinnan gjorde sitt val. En normal kvinna hade dissat denna idiot omgående.
Med dessa ord försvarar jag absolut inte handlingen. I dag är folk så korkade så man mår illa.
Hade vi levt i 30 talet så hade 87% varit nazister. 2016 kan tydligen inte folk kunna tänka själva
Det är jävligt synd om tjejen men jag håller faktiskt med dig här. Hon var för dum för sitt eget bästa, punkt. ELLER HUR I HELVETE KAN MAN BLI IHOP MED EN SÅN HÄR SOPA, det är helt otroligt jävla korkat.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/181274_365921960186200_1727507204_n.jpg?oh=1cd691b 1f9608777c702b1bea7baf16f&oe=580D9ABD
Citera
2016-06-08, 14:45
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Vad du måste förstå är att hon har velat ha den här starka mannen för att känna sig trygg med honom men hon har inte haft en tanke på vad som händer om han flippar ur. Eller hur? Samtidigt och så länge som hon blir beskyddad av honom från andra klena män så är det lugnt men i ett annat fall där hon blir attackerad så är det synd om henne. Hon måste reflektera över sitt val av partner. Vi kan inte ha idioter som de som väljer partner efter styrka och som dessvärre tillåts sprida våldet vidare med deras gener.

Jag har inte sagt att kvinnor förtjänar att åka på stryk men kvinnan i det här fallet kan inte ha reflekterat särskilt djupt. Och det här är typiskt kvinnligt. Man tror att han är så charmig när han egentligen borde beskrivas som sjuk och farlig, men på något sätt slår det slint i deras skallar och resten av apflocken följer med och oskyldigförklarar henne i de val hon gör.

Nu finns ingen nästa gång men om det gör det för någon annan kvinna så välj man med hjärta och hjärna.

Beskriv gärna hur du anser att det "slagit slint"

Som jag skrev tidigare i tråden så uppfostras vi i sann svensk anda att inte "döma hunden efter håren" och att se till insidan. Kanske han orkade vara "snäll" mot henne i dom tre veckor som relationen varade innan han slog av hennes revben, kanske det kom som en blixt från en klar himmel trots hans tatuerade huvud.

Jag och fler med mig hade sprungit åt andra hållet så fort han visat sig.
Andra kanske umgås med människor som har tatueringar utan att för den saken skull göra kopplingen tatuerad = mördare

När det väl gick upp för henne hur han var så gjorde hon slut. det vara bara det att han inte respekterade hennes val utan tvingade sig in hos henne, ringde henne, stalkade henne.
Och till sist alltså mördade henne!
Citera
2016-06-08, 14:46
Medlem
Detta åskådliggör den svenska värdegrunden på ett väldigt pedagogiskt vis och jag förstår varken förvåningen eller upprördheten över detta tragiska och bestialiska mord.

I Sverige anser en förskrossande majoritet att grova våldsbrottslingar och mördare ska ha rätten till en andra, tredje, fjärde (o s v ) chans att leva som fria människor även om det innebär att oskyldiga människor blir våldtagna / misshandlade / mördade.

Svensk kriminalpolitik och rättsväsende agerar efter denna värdegrund och Lotta är inte ett olycksfall i arbetet utan utgör godtagbar ”collateral damage” på samma sätt som många ”Lottor” utgjort detta före henne och alla de ”Lottor” som kommer att bli mördade framgent i enlighet med hur systemet verkar.

Det finns dessutom en inte alltför liten chans att denna eminenta gärningsman kommer att ges möjlighet att återigen hoppa på andra tjejers huvuden efter en vända i svensk fångvård. Bara för att man är en genuint ond människa som gillar att mörda på anabola och knark, innebär nämligen inte att man kan dömas till vård per automatik.

Det lustiga i sammanhanget är hur svenskar förfasas över hur ”billigt” ett liv t ex är i brasilianska favelor, där människor blir mördade för struntsaker. Att människor i Sverige stryker med p g a snömos/sjuka ideal verkar samma personer inte ha något problem med.

Kanske är det så att det är ädlare att bli mördad p g a sjuka ideal än för att någon vill ha ens skor. Personligen förderar jag dock ett rättsväsende och ett fängelsesystem som har medborgarnas säkerhet som högsta prioritet och nolltolerans mot brottslighet och återfallsförbrytare.

Detta är dock något som de allra flesta svenskar motsätter sig och därför är det bara att vänta på nästa återfallsförbrytare hoppar på någon annan tjejs huvud…
Citera
2016-06-08, 14:47
Medlem
magquars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Och övertatuerad. Och kamphundar.

Och snaggade
Citera
2016-06-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Kvinnan gjorde sitt val. En normal kvinna hade dissat denna idiot omgående.
Med dessa ord försvarar jag absolut inte handlingen. I dag är folk så korkade så man mår illa.
Hade vi levt i 30 talet så hade 87% varit nazister. 2016 kan tydligen inte folk kunna tänka själva

Det var ju för fan precis vad hon gjorde! Så fort hon märkte förändringen i hans beteende så försökte hon ta avstånd men han ville inte låta henne göra det, utan utsatte henne för alla möjliga hotelser. En normal man hade låtit henne gå sin väg i frihet.
Citera
2016-06-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Med hänvisning till Aftonbladets artikel:

Vad gjorde hennes vänner och familj för att hjälpa henne? Att i efterhand komma med att kvinnan "drog tillbaks vad hon sagt" pga. rädsla och hot....vad gjorde vänner och familj för att stödja henne?
Varför tog inte vänner och familj kontakt med polis och åklagare och ställde upp som vittnen så att lagen kunde "ta tag i saken" på ett bättre sätt?
Jag tror att den ihjälslagna kvinnan var mycket ensam med sina problem. Stackars sate!

Hon hade ju som jag förstått flyttat runt till olika ställen och bott hos vänner, men när äcklet fick reda på adressen till hennes bästa vän som hon skulle bo hos så kunde hon inte flytta in där. Då stack hon istället till sitt ex som hon hade sin hund tillsammans med.

Det kvittar om vänner och/eller familj ställer upp som vittnen, man kommer ingenvart om inte målsäganden vill prata!
Citera
2016-06-08, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det var ju för fan precis vad hon gjorde! Så fort hon märkte förändringen i hans beteende så försökte hon ta avstånd men han ville inte låta henne göra det, utan utsatte henne för alla möjliga hotelser. En normal man hade låtit henne gå sin väg i frihet.
Jag är en lång och muskulös man men jag hade fan inte ens vågat titta på honom ute på stan.
Citera
2016-06-08, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Beskriv gärna hur du anser att det "slagit slint"

Som jag skrev tidigare i tråden så uppfostras vi i sann svensk anda att inte "döma hunden efter håren" och att se till insidan. Kanske han orkade vara "snäll" mot henne i dom tre veckor som relationen varade innan han slog av hennes revben, kanske det kom som en blixt från en klar himmel trots hans tatuerade huvud.

Jag och fler med mig hade sprungit åt andra hållet så fort han visat sig.
Andra kanske umgås med människor som har tatueringar utan att för den saken skull göra kopplingen tatuerad = mördare

När det väl gick upp för henne hur han var så gjorde hon slut. det vara bara det att han inte respekterade hennes val utan tvingade sig in hos henne, ringde henne, stalkade henne.
Och till sist alltså mördade henne!
Jag vet inte hur det har slagit slint eftersom att jag skrev "men på något sätt" alldeles innan.

Jag anser att beskrivningen av honom är alarmerande och att han inte alls faller inom ramen för vad som är normalt. Du får tycka att han är normal, men jag tror att de flesta skulle hålla med mig om att han ser farlig och rebellisk ut och lätt kvalar in som ett vuxet gnistanbarn. Det finns gott om trevliga killar som hon hade kunnat välja framför den här idioten. Som någon sa, man ska inte döma hunden efter håren, men det är bara ett talesätt. Du kan inte frångå att uppfatta honom som fullkomligt trasig när du ser honom.

Vi behöver inte diskutera det här längre än så här.
Senast redigerad av caralhos 2016-06-08 kl. 14:57.
Citera
2016-06-08, 14:57
Avslutad
Citat:

Tack för det.

Och det heter ju alltid att insidan är det viktigaste och att man varken kan eller skall döma hunden efter håren.
Och låt säga GM här är en klockren psykopat, även andra typer kan manipulera, så har han just det, det vill säga manipulerat. Fått BO att tro på hans fagra löften och fina och vackra ord och framställt sig själv precis sådan vi nu också ser honom, det vill säga som en kramgó nallebjörn med både bebis och katter i famnen.
ALLA kan råka ut för en manipulatör och liksom hos dessa manipulatörer så ser man insidan, alltså det som sägs och det som visas upp och det som hos utvalda offer även kan spelas på.
Man ser det som sägs.

Min alltid så absoluta övertygelse när det gäller män som är gärningsmän som då denne typen är att de dras till sina offer och inte tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in