2016-06-08, 13:51
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Mm och det är ju verkligen att likställa med att hoppa på någons ansikte. Jag tror de flesta känner svartsjuka i nån grad men inte gör nåt. Bara att de känner det. Du försöker bara nedvärdera mig på lågt sätt för att uttalandena är kontroversiella.

Kontroversiella? Det är inte kontroversiellt att påstå att människor med olika typer av "maktpositioner" har en dragningskraft på vissa människor. Artister, musiker, i viss mån kriminella. Etc. Många kvinnor vill nog omedvetet ha en man med ett appeal(en man som inte är osynlig i ett rum) - men givetvis utan att för den skull behöva bli misshandlade. Det är helt naturliga saker vi pratar om. Vad vill du göra åt saken, ska vi lagstifta mot detta och tvinga samtliga kvinnor att stadga sig och fortplanta sig med män som du själv, som enligt egen uppgift inte lyckas träffa/bli sedd utav kvinnor, men som är "snälla"?

I detta fall vet jag inte vad hon såg i honom. Kanske trillade hon dit pga dålig självkänsla, utav medberoende och ville hjälpa honom, kanske var han "förbjuden frukt", kanske trodde hon att han hade förändrats, kanske har hon saknat "starka" män i sitt liv. Vad spelar det för roll, människor faller för människor, som ibland rendererar i fantastiska förhållanden och ibland i skit och pannkaka. Utgången denna gång blev ödesdiger och tragisk.
Citera
2016-06-08, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trillan72
Tja och ändå skulle jag hellre välja att vara vid liv. Märkligt, inte sant?

Jaha! Jag visste inte att hon visste att han kom hem till henne för att döda henne.
Vet du om han ringde innan, eller??
Citera
2016-06-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
För att hon värnade om sina anhöriga. Har du inte förstått att hon är ihjälslagen nu? Om det inte varit hon hade det varit någon eller några anhöriga eller då den kära hunden.
Du verkar inte vara riktigt 100.

Och:
Vet du hur begränsad den blir som tvingas bo i skyddat boende?
Hur ytterligare drabbad den blir?
Hur länge skulle hon ha tvingats bo skyddat, då?
Hur skulle hon kunna sköta sitt jobb från det skyddade boendet?
Vet du också hur mer farlig den kan bli den som inte hittar sitt utsedda offer?

Du sätter detta emot att vara i livet?

DU VERKAR INTE VARA 100
Citera
2016-06-08, 13:53
Medlem
Trillan72s avatar
Citat:
Jaha! Jag visste inte att hon visste att han kom hem till henne för att döda henne.
Vet du om han ringde innan, eller??

Han har redan brutit två revben på henne. För mig räcker det att förstå att karlfan är galen.
Citera
2016-06-08, 13:54
Medlem
Citat:
För att hon värnade om sina anhöriga. Har du inte förstått att hon är ihjälslagen nu? Om det inte varit hon hade det varit någon eller några anhöriga eller då den kära hunden.
Du verkar inte vara riktigt 100.

Och:
Vet du hur begränsad den blir som tvingas bo i skyddat boende?
Hur ytterligare drabbad den blir?
Hur länge skulle hon ha tvingats bo skyddat, då?
Hur skulle hon kunna sköta sitt jobb från det skyddade boendet?
Vet du också hur mer farlig den kan bli den som inte hittar sitt utsedda offer?

Ditt personangrepp på mig säger mer om dig än om mig.

I övrigt så accepterar massor av folk skyddat boende för att komma undan en hotbild, så hon hade inte varit den första i den situationen. Enligt uppgift var det pga hunden hon inte accepterade, inte pga jobbet eller annat.

Uppenbarligen hade det varit bättre att göra annorlunda eftersom det slutade på värsta tänkbara sätt.

Skulden ligger ju helt hos denna psykopat till man, men samhället hade ju dock gjort ett försök att skydda henne. Bättre hade varit att spärra in honom direkt.
Citera
2016-06-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nej skyddat boende innebär inte att man inte får ha kontakt med sin familj om det inte är familjen som utgör hotbilden. Skyddat boende kan vara till exempel kvinnojour och när min kompis syster bodde på skyddat boende hade de tät kontakt.

När min väns dotter fick erbjudande om att få skyddat boende så skulle hon lämna över barnet till barnets pappa och hon fick absolut INTE ha någon som helst kontakt med NÅGON alls i familjen. Det kanske är baserat på hur stor hotbilden är, vad vet jag??
Citera
2016-06-08, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
Inte förvånad över att Martin Jonsson är misstänkt/skyldig igen. Inte ett dugg. En tvättäkta psykopat. Som redan diskuterats så är han lillebror till TJ ("Järnspettsmannen") som slog ihjäl en gubbe i Åkeshov 2003. Martin Jonsson själv har ett digert brottsregister. Kommer ihåg när han hoppade sönder skallen på en oskyldig spärrvakt (blev gravt hjärnskadad har jag för mig) i Hallonbergen eller när han var inblandad i en dödsmisshandel i Fagersta där han på nytt hoppade på en killes huvud. Helt jävla otroligt att denna kille får gå lös ute på stan. Känner inte honom jättebra personligen men har ett flertal bekanta som gör det däremot. Träffade kanske MJ för 3 år sedan och frågade hur han mådde. Stirrig som fan men sa att allt var bra, hade träffat tjej och allt. Men visste att det bara var en tidsfråga innan han på nytt skulle åka in. Vilket han verkar ha gjort kort efter att vi träffades och nu misstänkt/skyldig till detta. Man kan alltid hoppas på att han någon gång tjafsar med fel person/personer... Eller åker in på livstid. Denna person har inget i ett samhälle att göra. Glöm rehab och allt. Han har varit skadad sedan han var tonåring. Ni som kände honom då vet att han var lönnfet och småmobbad då. Som sagt, finns absolut inget hopp för denna kille i samhället.

Svensk kriminalvård/politik levererar som vanligt
Citera
2016-06-08, 14:00
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Jag får inga kvinnor just för att jag inte alls är lika stark som honom.
I varje sån här tråd så finns det minst en som är som du är nu.
Som påstår att kvinnor förtjänar att åka på stryk/bli misshandlade/ihjälslagna för att dom inte väljer en snäll kille som du.
Tyvärr är du inte ett spår bättre än killen den handlar om i den här tråden, du lägger skulden där den inte hör hemma och är helt oemottaglig för argument.

Du kanske inte är tatuerad i huvet men du är heller inte särkilt smart som i detta läge när någon precis blivit dödad väljer att skuldbelägga kvinnan!
Citera
2016-06-08, 14:09
Medlem
Rakad skalle - check
Tatuerad - check
Överdrivet tränad - check
Kamphund - check

Det borde ju räcka med 2 av 4 för att som tjej begripa vad det är för lök man har att göra med.

Rakade skallar och tatueringar är mer överrepresenterade bland våldsverkare än vilken invandrarkategori som helst...
Citera
2016-06-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Som påstår att kvinnor förtjänar att åka på stryk/bli misshandlade/ihjälslagna för att dom inte väljer en snäll kille som du.
Tyvärr är du inte ett spår bättre än killen den handlar om i den här tråden, du lägger skulden där den inte hör hemma och är helt oemottaglig för argument.

Du kanske inte är tatuerad i huvet men du är heller inte särkilt smart som i detta läge när någon precis blivit dödad väljer att skuldbelägga kvinnan!

Kvinnan gjorde sitt val. En normal kvinna hade dissat denna idiot omgående.
Med dessa ord försvarar jag absolut inte handlingen. I dag är folk så korkade så man mår illa.
Hade vi levt i 30 talet så hade 87% varit nazister. 2016 kan tydligen inte folk kunna tänka själva
Citera
2016-06-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Kvinnan gjorde sitt val. En normal kvinna hade dissat denna idiot omgående.
Med dessa ord försvarar jag absolut inte handlingen. I dag är folk så korkade så man mår illa.
Hade vi levt i 30 talet så hade 87% varit nazister. 2016 kan tydligen inte folk kunna tänka själva

Det tror jag inte alls att "normala" kvinnor hade gjort. Många bryr sig inte om utseendet utan väljer partner mycket på grund av insidan. Det är faktiskt ingen klyscha för många. Många går efter utseendet men andra tycker insida är det viktigaste. Du vet ingenting om hur han har varit mot henne i början eller varför hon valde honom. Han kanske var den snällaste och gulligaste i början och då kanske hon tänkte "Det gör inget med hans tatueringar han har en så fin insida".
Citera
2016-06-08, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Kontroversiella? Det är inte kontroversiellt att påstå att människor med olika typer av "maktpositioner" har en dragningskraft på vissa människor. Artister, musiker, i viss mån kriminella. Etc. Många kvinnor vill nog omedvetet ha en man med ett appeal(en man som inte är osynlig i ett rum) - men givetvis utan att för den skull behöva bli misshandlade. Det är helt naturliga saker vi pratar om. Vad vill du göra åt saken, ska vi lagstifta mot detta och tvinga samtliga kvinnor att stadga sig och fortplanta sig med män som du själv, som enligt egen uppgift inte lyckas träffa/bli sedd utav kvinnor, men som är "snälla"?

I detta fall vet jag inte vad hon såg i honom. Kanske trillade hon dit pga dålig självkänsla, utav medberoende och ville hjälpa honom, kanske var han "förbjuden frukt", kanske trodde hon att han hade förändrats, kanske har hon saknat "starka" män i sitt liv. Vad spelar det för roll, människor faller för människor, som ibland rendererar i fantastiska förhållanden och ibland i skit och pannkaka. Utgången denna gång blev ödesdiger och tragisk.
Vad du måste förstå är att hon har velat ha den här starka mannen för att känna sig trygg med honom men hon har inte haft en tanke på vad som händer om han flippar ur. Eller hur? Samtidigt och så länge som hon blir beskyddad av honom från andra klena män så är det lugnt men i ett annat fall där hon blir attackerad så är det synd om henne. Hon måste reflektera över sitt val av partner. Vi kan inte ha idioter som de som väljer partner efter styrka och som dessvärre tillåts sprida våldet vidare med deras gener.
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls

Jag har inte sagt att kvinnor förtjänar att åka på stryk men kvinnan i det här fallet kan inte ha reflekterat särskilt djupt. Och det här är typiskt kvinnligt. Man tror att han är så charmig när han egentligen borde beskrivas som sjuk och farlig, men på något sätt slår det slint i deras skallar och resten av apflocken följer med och oskyldigförklarar henne i de val hon gör.

Nu finns ingen nästa gång men om det gör det för någon annan kvinna så välj man med hjärta och hjärna.
Senast redigerad av caralhos 2016-06-08 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in