2016-06-08, 11:13
Medlem
SituationReports avatar
Blir ni hotade till livet och er familj likaså och polisen inte kan hjälpa er, då är det värt att ta individuell påföljd av att ta livet av kräket, innan han hinner skada dig eller din familj. Det anser jag vara av nöd.
Citera
2016-06-08, 11:16
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Blir ni hotade till livet och er familj likaså och polisen inte kan hjälpa er, då är det värt att ta individuell påföljd av att ta livet av kräket, innan han hinner skada dig eller din familj. Det anser jag vara av nöd.

Det är en stor, stark, labil och farlig individ med ett enormt våldskapital. Vad anser du att hon skulle gjort, spöat honom? Eller införskaffat ett skjutvapen på svarta marknaden? Tagit jägarexamen lite snabbt, skaffat vapenlicens och införskaffat ett jaktvapen? Sluta tramsa nu.
Citera
2016-06-08, 11:16
Medlem
Sverige är ett land som ber om att bli misshandlat, mördat och våldtaget av psykotiska skräpmänniskor. Inhemska som utländska.

Sådant här skräp borde avrättas med ett nackskott och slängas i närmaste container.
Citera
2016-06-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja i och för sig. Eftersom han verkar fullständigt störd så hade det kunnat gå överstyr bara av att han såg henne. Men att överhuvudtaget ha kontakt i flera veckor med en sån typ är ju obegripligt.

Mååååånga kvinnor dras till den här typen av män. Bad boy-looken. Det är inget ovanligt. Sen tror dom väl att under det hårda skalet så ska det finnas en mjuk nallebjörn där. När dom upptäcker att så inte är fallet så är dom tyvärr redan fast i en mardröm.
Citera
2016-06-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Det är en stor, stark, labil och farlig individ med ett enormt våldskapital. Vad anser du att hon skulle gjort, spöat honom? Eller införskaffat ett skjutvapen på svarta marknaden? Tagit jägarexamen lite snabbt, skaffat vapenlicens och införskaffat ett jaktvapen? Sluta tramsa nu.

Det enda hon hade kunnat göra annorlunda är väl att samarbeta mer med polisen samt strunta i hunden och acceptera skyddat boende även fast hunden inte fick bo där.
Citera
2016-06-08, 11:21
Medlem
SituationReports avatar
Citat:

Klarar man inte detta så dör man ju. Vad har man att förlora? Givetvis måste en kvinna ta hjälp av tredje part, vilket kan vara svårt.

Men om du själv har en lösning som är bättre än min så var god säg den. Förutsättningen var att polisen inte kan hjälpa dig. Kanske ta hjälp av ett gäng eller liknande? Vaktbolag?

Som nedan skribent påpekade så går det ju att söva honom med bedövningsmedel och sen ta hjälp av någon som vet hur man gör för att "skydda sig" mot framtida problem. Eller helt enkelt ringa polisen efter varje "bedövningskur". Givetvis svårt för en normal kvinna att bedöma vilket medel som skall användas och hur stor dos som behövs för en biffig karl. Men det är absolut bättre än att få sitt huvud krossat utan att ens ha försökt.

Problemet med många kvinnor idag, som en annan skribent nedan påpekat, är att de omger sig av svaga feminiserade och passiva män som inte försvarar sina kvinnliga bekanta. Det är därför man har en familj, en släkt, en by, en klan, en polismakt, ett rättssystem, en militär, ett internationellt medlemskap och ett Förenta Nationerna.

Någonstans där på vägen brister skyddet.
Senast redigerad av SituationReport 2016-06-08 kl. 11:35.
Citera
2016-06-08, 11:21
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nej - det sambandet finns långt ifrån alltid. Många män är våldsamma mot sina kvinnor - men skulle inte komma på tanken att bruka våld mot andra.
nä!!! dom slår bara där dom tror att dom inte kan bli påkomna!!
Svaga män slår sina kvinnor starka män försvarar sina kvinnor!!
Citera
2016-06-08, 11:22
Medlem
VassleProteins avatar
Citat:

Hugga honom i bröstborgen när han sover med en stor kökskniv eller kanske skaffa hem massa farliga piller, smula ner skiten och få han dricka det. Finns många fler möjligheter att döda en "stor, stark, labil och farlig individ" än bara skjuta eller slå honom, speciellt som kvinna då han inte har sin "gard" uppe hela tiden runt henne.
Citera
2016-06-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Mååååånga kvinnor dras till den här typen av män. Bad boy-looken. Det är inget ovanligt. Sen tror dom väl att under det hårda skalet så ska det finnas en mjuk nallebjörn där. När dom upptäcker att så inte är fallet så är dom tyvärr redan fast i en mardröm.

Jag vet att bad boys har den effekten på vissa kvinnor, men då är det väl mer lite coola kriminella med pengar och stora bilar. Den här mannen ser ju bara direkt frånstötande ut. Såna som han brukar jag mest se stå och bröla vid något sunkhak. Hur kan det vara intressant.
Citera
2016-06-08, 11:25
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
Hugga honom i bröstborgen när han sover med en stor kökskniv eller kanske skaffa hem massa farliga piller, smula ner skiten och få han dricka det. Finns många fler möjligheter att döda en "stor, stark, labil och farlig individ" än bara skjuta eller slå honom, speciellt som kvinna då han inte har sin "gard" uppe hela tiden runt henne.

Saken är väl den att de flesta människor har spärrar som gör att de inte hugger folk i bröstkorgen med stora köksknivar, eller hoppar på folks huvuden till oigenkännlighet och hjärndöd. Det är det som skiljer människor från GM. Men ja, det är lättare i textform.

Tror jag läste något hundratal direkta dödshot och mordfantasier mot GM på väninnans facebook igår, men jag tror inte dessa står i direkt korrelation till verklighet.. utan snarare är känsloyttringar.
Senast redigerad av roppan 2016-06-08 kl. 11:30.
Citera
2016-06-08, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan jag av erfarenhet säga inte stämmer. Många män som är beredda att/slår sina kvinnor skulle inte komma på tanken att slå en man - och det handlar inte om feghet alla gånger utan ofta om deras syn på kvinnan som sin ägodel - en syn de inte har på andra män.
Om vi nu ska hålla oss ontopic, vilket jag blivit varnad för i en annan tråd att inte göra, hrrm. Så tror jag inte DENNA man har brytt sig så mycket ifall det var en man eller kvinna som vederbörande attackerade.

Brottshistoriken ger vid handen detta. Han verkar ha gått urskillningslöst fram. Brodern har gjort likaledes med ett järnspett som tillhygge. Uppenbarligen går sinnessjukdomen i släkten.

För det ska man ha klart för sig att det finns en mentalsjukdom i bakgrunden hos mgm.

Kvinnomisshandlare i allmänhet har väl oftast bara dåligt självförtroende, så istället för att ge kvinnan ifråga en stor kram och önska lycka till i framtiden kommer knytnävarna fram.

Mister du en, står Dig tusen åter!! En bra devis att leva efter. Möjligtvis trams och OT, men så ser livet ut!!
Citera
2016-06-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag vet att bad boys har den effekten på vissa kvinnor, men då är det väl mer lite coola kriminella med pengar och stora bilar. Den här mannen ser ju bara direkt frånstötande ut. Såna som han brukar jag mest se stå och bröla vid något sunkhak. Hur kan det vara intressant.

Charm? Han var säkerligen väldigt gullig, snäll och charmig i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in