Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej - att ha synsättet att kvinnor skall vara underställda män är samma synsätt oavsett som män som ger sig på kvinnor har. Att resonera i dessa termer (där kvinnor reduceras till ägodelar) är inte att motverka våld mot kvinnor - utan mer ett resonemang om vilken män som äger rätten över kvinnan och vilken man hon skall vara underställd.
Att skydda varandra kan människor göra på olika vis - och med olika strategier - och där är nog faktiskt de organisationer som byggts upp och drivs av kvinnor bättre än både samhället i övrigt och släktingar.
Vi är överens om att det bästa vore ett fungerande samhälle som sköter detta. Om så inte är fallet måste man vara pragmatisk. Själv bjuder jag in till stort midsommarfirande i år. Jag hoppas att solen håller sig framme hela dagen, men om så inte är fallet är det min skyldighet att sätta upp regnskydd. Gästerna blir inte mindre blöta pga min goda
vilja.
Detta är vad som gör feminismen och tillhörande ideologier så farliga. De bygger enbart på en naiv vision om hur saker
borde vara, men man är inte beredd att bygga upp de förutsättningar som krävs för att så ska bli. Istället vill man hantera kriminella element med silkesvantar, driva på massinvandringen av okända män med tvivelaktig bakgrund till absurdum, och fördelar samhällets resurser på saker som inte gör tillvaron tryggare för någon.
Vi har ett rättsväsende som fullkomligen går på blodiga knäskålar pga av den feministiska kulturmarxistiska politik Sverige fört de senaste decennierna, men istället för att ta ansvar är det enda feministernas representanter kan säga "män är svin". Kvinnan i detta ärende är lika död alldeles oavsett om vi alla kommer överens om att GM är ett stort jävla svin.