Citat:
Ursprungligen postat av
Flashsmash
Hur många svenska män är det som verkligen OFREDAR kvinnor i skolan eller på krogen?
Du tror jag sitter inne med denna exakta information eller?
vad tror du jag är? ett levande uppslagsverk?
Google my friend…
Från mitt högst privata liv, så
I skolmiljö ca 2-3 kilkar i varje klass som kladdar, kommenterar eller håller på. Min skola, högstadie hade ex. ett litet trevligt gäng som brukade hoppa på ensamma tjejer utanför skoltoaletterna.
Var man tjej och behövde gå på toa fick man vackert gå flera st för att vara helt säker.
Krogmiljö….finns där alltid, ALLTID 1 eller 2 i inledningsfasen av en kväll för att runt 2-3 bli ca tre ggr fler som kör denna typ av ofredande av främmande kvinnor.
Bussar…badställen…bibliotek! jepp jag har fått en hand på min häck när jag stod och letade efter bok (Varning för Hce!)…taxiköer är enligt mig värst.
men! de sämsta erfarenheterna jag personligen haft kring sexuella trakasserier har varit utomlands, detta är sant, men det har även förekommit i Sverige av svenskar.
Så problemet är ju uppenbart ATT detta händer, OCH att unga kvinnor speciellt, fan måste uthärda denna typ av konstant respektlöshet från vissa män. Att de sen är vita, svenskar eller från landet X spelar ju fasen ingen roll.