2016-06-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Fel. Det står tydligt att båda kön håller på med detta, så den enda gemensamma nämnaren är egentligen våran art. Onödigt att peka ut grupper när det egentligen är människan det är fel på, inte männen.

Minns att tjejerna kom in och knäppte kort på oss killar i duschen när jag gick på gymnasiet. Vi killar mår fortfarande dåligt efter detta påvisade intresse av vårat kön.
Citera
2016-06-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Vem driver kampanj, menar du?
Du föregick mig, tack..
Citera
2016-06-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu är antifeminist kampanjerna igång igen….
Förfärligt, "korkat" och "masspsykostiskt"! att kvinnor vill slippa sexuella kommentarer, tafsningar, nyp i rumpan av främmande män, våldtäkter, ideliga kommentarer om hur ens kropp ser ut eller inte ser ut, konstant fixering kring sex vartenda steg en kivnna tar.
Va??? va??? VA??????
HUR kan ni INTE gilla detta?!
Vad är det för bild man sänder till män???? VA????? ska vi inte få lov förvandla hela det offentliga rummet till enbart våra sexuella önskemål? VA????
Är inte kvinnor enbart till för män VA????? De ska väl fan inte får lov gå runt och bara vara människa när de bevisligen i min skalle enbart är till för ett enda sak? och jag minsann inte har ett skit intresse eller respekt över vad de tycker, känner, vill etc. De tär ju inte SUUUUUUNT!
De ska väl fan vara tacksamma för att jag x 10 till varje dag kommenterar, tar på dem, tjatar etc.
TACKSAMMA!!!!!

Va!!! va!!! VA????

[Liten annan variant av TS fast i mer muntligt hållen (satirisk) ton, som ingen jävel kommer fatta förstås, utan är ju jag som är känslosam eller hur?]

Det är så det blir när de som uppvaktar inte respekterar en utan ser alla som inte klär in sig i ett tält som horor som ska misshandlas sexuellt. Men visst har du rätt i att det är fel.
Citera
2016-06-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Det utfördes en statlig rapport om mäns utsatthet.
Jag behöver väl inte skriva om vilka som utförde den rapporten,,, en liten hint, det män som var med hade starka kopplingar till…tja gissa vad, och sen var resten , tja gissa vad.

Mannen är en utrotningshotad art.
Citera
2016-06-07, 13:58
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Vars går gränsen på en komplimang och trakasseri?? kan någon förklara det för mig, för jag tolkar budskapet i kampanjen som att OM! Kvinnan anser sig trakasserad är hon det...text

Jag förstår att det kan vara svårt för er karlar ibland. Men generellt så går gränsen vid "hej, ska vi dansa". Dvs om fel person bjuder upp.
I mitt tjejgäng så brukar vi avsky alla sorters komplimanger från kåta karlar. Vi raggar nämligen själva upp dom killar vi vill ha, så i princip gäller noll-tolerans för andra karlar att ta kontakt med oss.
Citera
2016-06-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag förstår att det kan vara svårt för er karlar ibland. Men generellt så går gränsen vid "hej, ska vi dansa". Dvs om fel person bjuder upp.
I mitt tjejgäng så brukar vi avsky alla sorters komplimanger från kåta karlar. Vi raggar nämligen själva upp dom killar vi vill ha, så i princip gäller noll-tolerans för andra karlar att ta kontakt med oss.

Svensk jämlikhet.
Citera
2016-06-07, 14:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Ja det var konstigt...Det är väl inte så farligt att bli kallad för hora eller bli tafsad på..Det blir väldigt konstigt om män inte ska ha de rättigheterna
Svårare att ha kontroll över kvinnor och kvinnor kommer bara vara psykotiska och KÄNNA saker??
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-07 kl. 14:03.
Citera
2016-06-07, 14:01
Medlem
jaybones avatar
Det som gör såna här feministiska kampanjer så svåra att ta på allvar är just att de är så känsloladdade i sina argument.

"En gubbe som glor" jaha? Där någonstans kan jag inte ta det på allvar längre. Fattar så klart att det kan vara obehagligt med en otäck gubbe som glor på en när man ska gå hem mitt i natten men det är inte olagligt på något sätt. Man kan inte ta upp det som argument.

Ja nu sätter vi en hashtag mot alla gubbar som glor. Jävlar vad vi förändrar världen.

Om det nu räknas som sexuella trakasserier att gubbar glor, att bli kallad hora på internet och att få en hand på låret på krogen så är jag imponerad av hur låg mängd sexuella trakasserier vi har. Bara varannan har upplevt det alltså?

Jag är man. Konstiga gubbar har glott på mig, tanter har tagit på min rumpa på krogen och jag/mina kompisar kallar varandra för hora/bög/djurgårdare varje dag slentrianmässigt.

Varför inte adressera de riktiga problemen? Typ att det blivit otryggt att röra sig på gatorna, framförallt för kvinnor i det här landet. Att vi måste ha könsuppdelade badhus. Att man kan gruppvåldta i tensta utan att fällas i domstol. Det är iaf viktiga frågor.
Citera
2016-06-07, 14:06
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inavladarab
Om du inte vill bli kallad hora och tafsad på, varför tog du då hit muslimerna?
Jag har inget emot det,ska inte gnälla när jag blir utsatt...
Citera
2016-06-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Så det är ok om män tycker du är ful och inte vill ha med dig att göra och känner sig trakasserad av dina antastningar, eller när du glor på dem ?
Du beter dig som män men vill inte att de skall bete sig som du…..jag fattar
Citera
2016-06-07, 14:10
Medlem
Jag har också blivit sextrakasserad flera gånger. Och det beror på min stora kuk Måste knulla många tjejer varje vecka . Mot min vilja pga ryggont.

Statistik på storkukade män och trakasserier aftonbladet ? Nä
Senast redigerad av zlatte10 2016-06-07 kl. 14:15.
Citera
2016-06-07, 14:11
Medlem
Aftonbladet ha laddat upp ett videoklipp på sin Facebook sida där tjejer talar ut för att skapa debatt, inte minst i kommentarerna. (länkar inte ni får hitta själva)
Helt sinnessjukt hyckleri och dubbelmoral bland personerna i kommentarsfältet.

-JO, DET ÄR ALLA MÄN, STÅ FÖR VAD NI GÖR!

-MAN SKA VISST DRA ALLA ÖVER EN KAM FÖR MAJORITETEN AV GM ÄR MÄN!!

När det däremot kommer till kritan då är det minsann andra bullar... Finns färsk statistik på sexövergrepp de senaste 6mån i någon polis rapport där majoriteten var utlänningar/asylsökande. Då får man väl dra dem över en kam också då eller? Nä juste... Rasism...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in