2016-06-07, 19:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Idel illvilja från vissa.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du borde istället fråga dig varför en livstidsdömd litauer vid namn Nerijus Bilevicius
skulle behöva ta livet ifrån en ung levnadsglad flicka på blott 17 år.
Du borde undra över hur en sån ondska är möjlig att man kan tillåta sig att göra det
han gjorde mot Lisa Holm.
Sånt borde du undra över.

Du har valt att ställa dig på det ondas sida och ihärdigt försvara detta onda.
Och inte ens en dag som denna, årsdagen för det fasansfulla mordet i Blomberg,
kan du ligga lågt. Nej, du måste bara in och fortsätta som förut med poster som
vittnar om idel illvilja.

Det är bara för sorgligt alltså
.

Nej inte ens en dag som denna går det att ligga lågt med dessa vidriga och ondsinta kommentarer. Idel illvilja. Lisas minne kränks gång på gång. Det är verkligen för sorgligt att läsa dessa.

Detta mord kommer aldrig att glömmas och är för evigt inskrivet i den svenska kriminalhistorien som kanske det vidrigaste någonsin.

Den sexualsadistiske mördaren Nerijus Bilevicius kommer alltid att förknippas med detta. Vad som var orsaken till han att skulle behöva mörda, som han anser, denna 17-åriga levnadsglada flicka får vi aldrig någonsin reda på. Han kommer aldrig att yppa någonting.

Visa respekt för familjen Holm.

R.I.P. Lisa.

Som skribenten CatTheHunter skrev så hoppas jag också att vare sig IB eller AB kommer att få enda svensk skattekrona.

Nu väntar vi bara på att det fega kräket Nerijus får en enkel biljett hem till ett litauiskt fängelse där han kan få nödvändig "vård" han så väl behöver under många och långa år.
2016-06-07, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej inte ens en dag som denna går det att ligga lågt med dessa vidriga och ondsinta kommentarer. Idel illvilja. Lisas minne kränks gång på gång. Det är verkligen för sorgligt att läsa dessa.

Detta mord kommer aldrig att glömmas och är för evigt inskrivet i den svenska kriminalhistorien som kanske det vidrigaste någonsin.

Den sexualsadistiske mördaren Nerijus Bilevicius kommer alltid att förknippas med detta. Vad som var orsaken till han att skulle behöva mörda, som han anser, denna 17-åriga levnadsglada flicka får vi aldrig någonsin reda på. Han kommer aldrig att yppa någonting.

Visa respekt för familjen Holm.

R.I.P. Lisa.

Som skribenten CatTheHunter skrev så hoppas jag också att vare sig IB eller AB kommer att få enda svensk skattekrona.

Nu väntar vi bara på att det fega kräket Nerijus får en enkel biljett hem till ett litauiskt fängelse där han kan få nödvändig "vård" han så väl behöver under många och långa år.

Det lilla ordet varför.

Det lilla ordet varför har blivit så stort,
så stort att det finns inga svar,
det ropar i hjärtat som alltid det gjort
hos den som finns sörjande kvar:
Varför får det onda ske,
säj, varför får det svåra ske,
säj, när får alla varför svar..?

Vi tänker på dig Lisa.
2016-06-07, 20:04
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Varma tankar går till Lisa idag.
Två Hercules-plan från Sotenäs såg ut att ruttändra & signerade himlen alldeles vid Vänerns kant mot cafeet.

http://imgur.com/IJaN32A,lsAWEqd

Såg dom här två planen på väg mot Blomberg och då låg dom i linje med ladan. Om det var någon tanke bakom eller en vanlig inflygning till Såtenäs kan jag inte avgöra.
2016-06-07, 20:10
Medlem
Idag går alla tankar och all kärlek till familjen Holm och Lisa.
Kan inte förstå att det redan gått ett år.

Jag kände inte lisa men det blir ändå att jag tänker på henne ofta. Ni vet, sena sommarkvällarn på landet när man helt plötsligt ryser till och inte ens vill tänka sig vad hon fått vara med om.

Fy fan säger jag bara. Stackars Lisa.

<3
2016-06-07, 20:24
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nerijus var orolig för att regnet skulle stoppa letandet efter Lisa
Du menar att han hoppades på regn för att de skulle sluta leta så han kunde
och bränna upp hjälmen och jackan och gömma kroppen bättre ?

Nej jag menar ingenting, jag återger vad det står i fu om förhöret med Aivaris.

Nerius var upprört för att Lisa hade försvunnit, men Aivaris menade att det försvinner folk, inget märkvärdigt med det. I Litauen mördas 5,6 gånger så många som i Sverige. USA ligger på samma nivå som Litauen.

Intresset redan på söndag kvällen riktades mot Ladan, Nerius arbetsplats, det hade varit viktigt att söka på längre håll, sätta upp vägspärrar mm. Direkt på måndag blev han toppsat för DNA. Det fanns all anledning att vara orolig. Polisen hade tydligen redan då beslutat att det var han. Jag har emellertid inte hittat ngt bevis på detta.
2016-06-07, 20:29
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Och ska jag vara ärlig, hoppas jag verkligen inte att VARE SIG IB ELLER AB får EN ENDA KRONA!

Att påstå något så dumt att IB fick välja mellan monstret och sin son, HAHAHA, det borde hon valt sitt barn redan från början istället för att hänga NB i pungen vilket borde anstå en mor. SÅ DET SÅ.

Håller med dig , hoppas att dom inte får en krona Baltpacket .

Den här sorgliga kvällen går alla tankar till Lisa .
2016-06-07, 20:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Go kväll! Och inte ett ord från Lidköpingsnytt, NLT, Aftonbladet, Skövdenyheter och det som var sånt pådrag med massmedia förra året. Dåligt det med minst sagt.
GT hade mycket om Lisa och dom har uppdaterat i dag.
Det är en mycket information dom har samlat ihop i den länken. Hela händelseförloppet, bevisning, utdrag från domarna och mycket bilder mm.

"Krama era barn ofta och mycket! Man vet aldrig när det är för sent"
I dag, den 7 juni är det ett år sedan Lisa Holm försvann.
Fallet berörde, och har fortsatt beröra, hela Sverige.
Fem dagar efter försvinnandet hittades henne kropp intryckt i ett 24 centimeter brett klädskåp.
Mördad av 35-årige Nerijus Bilevicius.
– Hon hade fått sommarjobb, sin första lön. Hon hade räknat ut precis vad hon skulle köpa för pengarna. Hon var så lycklig, berättade Lisa Holms pappa fem månader senare i Skaraborgs tingsrätt.
http://www.expressen.se/gt/krama-era-barn-ofta-och-mycket-man-vet-aldrig-nar-det-ar-for-sent/
2016-06-07, 20:51
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Nej jag menar ingenting, jag återger vad det står i fu om förhöret med Aivaris.

Nerius var upprört för att Lisa hade försvunnit, men Aivaris menade att det försvinner folk, inget märkvärdigt med det. I Litauen mördas 5,6 gånger så många som i Sverige. USA ligger på samma nivå som Litauen.

Intresset redan på söndag kvällen riktades mot Ladan, Nerius arbetsplats, det hade varit viktigt att söka på längre håll, sätta upp vägspärrar mm. Direkt på måndag blev han toppsat för DNA. Det fanns all anledning att vara orolig. Polisen hade tydligen redan då beslutat att det var han. Jag har emellertid inte hittat ngt bevis på detta.

Mördaren Nerijus var upprörd över att hade dödat Lisa och kände på sig att förr eller
senare så skulle han åka dit eftersom han aldrig fick tillfälle att städa efter sig .
På fredagen slog det slint i baltskallen och han begav sig till Martorp för att se till
att offret inte hittades . Istället blev det bland det sista han gjorde i frihet .
Hoppas att han hamnar i mordstatistiken i Litauen själv när han kommer hem .
Ingen har gjort sig mer förtjänt av att drabbas på samma sätt som det han utsatte Lisa för .
2016-06-07, 21:03
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej AB skall inte ha en enda krona så han kan bli en litauisk variant av Arne von Jönsson. Denne AB var ju inte delaktig i mordet men nog tror jag att han visste mera som han aldrig berättade.

Nej IB skall heller inte ha en enda krona så hon kan spela "fin" dam hemma i Litauen. Inte bara att hon visste mera om sin makes "bedrifter". Hon ljöd dessutom så mycket hon orkade.

Den "belöning" IB skall ha är ett fängelsestraff för att hon ljög så mycket som hon gjorde.

Vi är nog rätt många som är övertygade om att AB bara berättat en del av vad han vet , och att IB bara berättat en bråkdel av vad hon vet .
Vad pratade NB och IB om på nätterna under sökveckan som AB uppger i förhör , Vädret ?
2016-06-07, 21:29
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Håller med dig , hoppas att dom inte får en krona Baltpacket .

Den här sorgliga kvällen går alla tankar till Lisa .

Sorglig är rätta ordet. får skämmas över sina medmänniskor s k många gånger. Inte en spänn alltså ska de ha.

Om man betänker hur lite LH:s familj fick ut mot vad de här ska ha som är inblandade i skyddande och annat så är det käpprakt uppåt väggarna alltså. Inte sant vad det ska daltas.

Tack för ditt svar.
2016-06-07, 21:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack för inlägg och vacker bild.

Respekt och varma tankar till familjen Holm.
Respekt och varma tankar till Lisa i sin himmel.
Ja, respekt och varma tankar till Lisa och hennes familj.

Och tack för dina vackert skrivna inlägg, magiciadehex. Du lyfter tråden.

2016-06-07, 21:43
Medlem
Grandiosos avatar
Ett år senare: Tusentals sökte efter Lisa Holm

Citat:
Ett år har gått sedan den dagen Lisa Holm försvann efter sin arbetsdag på kaféet i Blomberg på Kinnekulle. Hon skulle ta mopeden hem till Skövde och skickade ett meddelande till sina föräldrar om det. Men Lisa kom inte hem och hennes föräldrar började söka efter henne. På kvällen anmäldes hon försvunnen.

Tre dagar senare kallas Missing People in, en ideell organisation som arrangerar skallgångskedjor efter försvunna personer. Men den här sökningen blev inte som alla andra, det blev den genom tiderna största sökningen de gjort.

– Vi hade över 3.000 sökare under tre dagar, det var den största sökinsatsen vi haft, säger Helene Brinkenfeldt, verksamhetschef för Missing People.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tusentals-sokte-efter-lisa-holm-for-ett-ar-sedan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in