2016-06-07, 18:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har du glömt att IB kränktes vid avklädningen - något som inte ens är dokumenterat?
Har du glömt att hon också tvingades välja mellan sonen och sin man?
Har du glömt googlingen?

Tror faan att kärringen fick hala av sig sina loppbitna kläder hos polisen .
Skulle hon särbehandlats för att hon är balt ?
Helt normalt förfarande av polisen .
Och då valde kärringen mördaren Neriijus framför sonen .
Det säger väl allt om vad hon är för en sorts människa .
En lögnare som försvarar och ger sitt stöd till en mördare .
Håll dig för faan borta från tråden nu på årsdagen .
Du har väl kränkt offret och hennes familj så det räcker med ditt jävla skitsnack .
2016-06-07, 18:28
Medlem
Kl 18.26 Fickringningen från Lisas telefon

Rovdjuret Neijrius går till attack.

Fy fan! Må han ruttna långsamt.

Respekt till Familjen Holm
R.I.P Lisa Holm
2016-06-07, 18:32
Medlem
Timeouts avatar
För ett år sen den här dagen har Lisa bara minuter kvar att leva och det datumet kommer nog för många att sitta inristat i minnet för evigt. Jag är en av dom som aldrig glömmer...

Mår väldigt illa när jag ser hur en del fortfarande sitter och skriver en massa skit som inte har någon som helst verklighetsförankring och som smutsar ner Lisas minne.
Lisa blev bestialiskt mördad och hennes minne kränks gång på gång.

Den bestialiska mördaren är dömd och sitter inlåst och jag hoppas han aldrig mer kommer ut igen.
Jag tvivlar inte för ett ögonblick på att det är rätt gärningsman som är fälld för bevisen var mycket starka. Alla som är vettiga förstår att rätt man är dömd!
Dom som tycker annorlunda är bara att beklaga att dom föddes utan förstånd.
Hoppas dom verkligen söker efter flera fall liknande Lisas för det här var inte första gången.
Det finns säkert flera försvunna unga flickor/kvinnor i dom länder där han har bott.
Brinn för alltid i helvetet Nerijus Bilevicius!!!

"Krama era barn ofta och mycket! Man vet aldrig när det är för sent"
I dag, den 7 juni är det ett år sedan Lisa Holm försvann.
Fallet berörde, och har fortsatt beröra, hela Sverige.
Fem dagar efter försvinnandet hittades henne kropp intryckt i ett 24 centimeter brett klädskåp.
Mördad av 35-årige Nerijus Bilevicius.
– Hon hade fått sommarjobb, sin första lön. Hon hade räknat ut precis vad hon skulle köpa för pengarna. Hon var så lycklig, berättade Lisa Holms pappa fem månader senare i Skaraborgs tingsrätt.
http://www.expressen.se/gt/krama-era-barn-ofta-och-mycket-man-vet-aldrig-nar-det-ar-for-sent/

Vila i frid Lisa <3 Mina tankar går till Lisas familj och vänner <3
Senast redigerad av Timeout 2016-06-07 kl. 18:35.
2016-06-07, 18:36
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja, det berättar hans bror som även passar på att berätta att NB är skitaktig också och sen släpps han från häktet. Omgivningen då, vad tyckte dom, vem var det som verkade mest nervös? Ja, just det, NB:s bror. Vem var det en av föregående års anställda tjejer tyckte var obehaglig, ja, just det, NB:s bror.

Skulle inte du tycka det var obehagligt att en flicka försvinner i närheten av en arbetsplats du arbetar på? Lite nervös då det dyker upp en handske från henne just på den plats där du på vardagar tömmer just den brunnen? Bara lite nervös?

Aivaris förhör 12-23/06 när han satt inne, misstänkt för mord på Lisa, kan direkt kastas på papperskorgen. Förhöret växlade mellan det att Aivaris skulle mördat och att han skulle vittna mot sin egen bror. Han blev verkligen förvirrad och åkte genast hem till Litauen. Polisen kom efter och utförde ett förhör som är en av de tyngsta i målet. Polisens linjen var att Aivaris var en märkt man i inte bara i Sverige, utan även i sitt hemland - som sexualmördare. Detta gav anledning till Aivaris att ställa en allvarlig fråga;

Men är det säkert för mig att stå till exempel vid ett fönster och titta igenom det, är det ingen som kommer och skjuter ihjäl mig nu när bilderna är ute på nätet?

Aivaris måste ha vetat om hans bror vad hemma 18.00--20.00 på söndag kväll. I förhöret kommenterar han detta:

Det stämmer men hade jag vetat att det är han som har begått det här brottet så skulle jag inte suttit tyst, det spelar ingen roll att han är min bror…

Ytterligare ett yttrande av Aivaris, som har senare misstolkats.

…då säger han(Nerius) så här: Oj det vore ju inte bra att det
skulle börja regna snart - då skulle det vara slut på deras letande…

Nerius var orolig för att regnet skulle stoppa letandet efter Lisa.

Aivaris förhör tyder på öppenhet, olik Irina som har en uppfattning vad är bra att vittna. Under häktningen hon hotas med fängelse för stödet till sin man, mördaren. Hon är rädd att förlora sitt barn under strafftiden. Irina säger vad som behövs för att komma hem. Inom ett dygd hon flyger hem och stannar där.

Svenska utredarna kommer efter, men hon har två adokat på sin sida, en svensk och en litauisk. Vi får höra henne i tingsrätten per telefon och i hovrätten per Skype. Hon säger hela tiden samma sak, Nerius har ett alibi.
2016-06-07, 18:40
Medlem
MrFolds avatar
För precis ett år sen begicks ett fasansfullt mord och en ung flicka, fullständigt oskyldig, miste sitt liv. En likaledes fullständigt oskyldig familj fick sin tillvaro slagen i spillror.

Och här i tråden sitter en liten, liten elak och hatisk människa och tjatar om en moped.

Låt oss inte ge den lilla människan den uppmärksamhet hen söker, utan låt oss istället minnas och sända en tanke till Lisas familj och hennes vänner. Även till de som indirekt drabbades. De som - låt vara att det var deras jobb - fick den tunga plikten att ta om hand och genomföra de nödvändiga undersökningarna när mordoffret till slut hittades.

Utan deras arbetsinsats och utan de insatser som en rad andra människor utförde hade inte mördaren åkt fast och fått sitt fullständigt rättmätiga och rättsligt fullständigt odiskutabla straff. Vilket han fick. I en lagakraftvunnen och av ingen utom en liten grupp anonyma rättshaverister på ett internetforum ifrågasatt dom.

Vila i frid.
2016-06-07, 18:46
Medlem
CatTheHunters avatar
Är det någon som varit uppe vid Caféet Blomberg idag? Borde varit folk där med någon blomma eller ljus med tanke på datumet.

Tyst i media. Jag har i alla fall inget sett.

Ja Lisa Vila i frid. Jag kan inte förstå hur vissa kan vara så sjuka att de fortsätter att bedyra monstrets oskyldighet i det hela??? Borde varit han som hängt i en snara så hade tösera gått säkra och andra kvinnor också.
2016-06-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Litauisk press är dessutom bättre än svensk (=inte så fega) och kommer granska mera vad som egentligen hände i svenskt rättsväsende med deras medborgare.
Vad väntar de på ? Mordet begicks väl i Sverige ? De har säkert svenskakunniga reportrar och om de är så engagerade har de väl följt den här diskussionen så att de har alla infallsvinklar. Det kan väl inte vara så illa att litauerna redan är spyfärdiga och vill glömma "landsförrädaren" så fort som möjligt ?
Senast redigerad av LOE2 2016-06-07 kl. 19:13.
2016-06-07, 19:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Aivaris förhör 12-23/06 när han satt inne, misstänkt för mord på Lisa, kan direkt kastas på papperskorgen. Förhöret växlade mellan det att Aivaris skulle mördat och att han skulle vittna mot sin egen bror. Han blev verkligen förvirrad och åkte genast hem till Litauen. Polisen kom efter och utförde ett förhör som är en av de tyngsta i målet. Polisens linjen var att Aivaris var en märkt man i inte bara i Sverige, utan även i sitt hemland - som sexualmördare. Detta gav anledning till Aivaris att ställa en allvarlig fråga;

Men är det säkert för mig att stå till exempel vid ett fönster och titta igenom det, är det ingen som kommer och skjuter ihjäl mig nu när bilderna är ute på nätet?

Aivaris måste ha vetat om hans bror vad hemma 18.00--20.00 på söndag kväll. I förhöret kommenterar han detta:

Det stämmer men hade jag vetat att det är han som har begått det här brottet så skulle jag inte suttit tyst, det spelar ingen roll att han är min bror…

Ytterligare ett yttrande av Aivaris, som har senare misstolkats.

…då säger han(Nerius) så här: Oj det vore ju inte bra att det
skulle börja regna snart - då skulle det vara slut på deras letande…

Nerius var orolig för att regnet skulle stoppa letandet efter Lisa.

Aivaris förhör tyder på öppenhet, olik Irina som har en uppfattning vad är bra att vittna. Under häktningen hon hotas med fängelse för stödet till sin man, mördaren. Hon är rädd att förlora sitt barn under strafftiden. Irina säger vad som behövs för att komma hem. Inom ett dygd hon flyger hem och stannar där.

Svenska utredarna kommer efter, men hon har två adokat på sin sida, en svensk och en litauisk. Vi får höra henne i tingsrätten per telefon och i hovrätten per Skype. Hon säger hela tiden samma sak, Nerius har ett alibi.

Nerijus var orolig för att regnet skulle stoppa letandet efter Lisa
Du menar att han hoppades på regn för att de skulle sluta leta så han kunde
och bränna upp hjälmen och jackan och gömma kroppen bättre ?
2016-06-07, 19:11
Medlem
CatTheHunters avatar
Och ska jag vara ärlig, hoppas jag verkligen inte att VARE SIG IB ELLER AB får EN ENDA KRONA!

Att påstå något så dumt att IB fick välja mellan monstret och sin son, HAHAHA, det borde hon valt sitt barn redan från början istället för att hänga NB i pungen vilket borde anstå en mor. SÅ DET SÅ.
Senast redigerad av CatTheHunter 2016-06-07 kl. 19:20.
2016-06-07, 19:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Varma tankar går till Lisa idag.
Två Hercules-plan från Sotenäs såg ut att ruttändra & signerade himlen alldeles vid Vänerns kant mot cafeet.

http://imgur.com/IJaN32A,lsAWEqd
Tack för inlägg och vacker bild.

Respekt och varma tankar till familjen Holm.
Respekt och varma tankar till Lisa i sin himmel.
2016-06-07, 19:25
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Två Hercules-plan från Sotenäs såg ut att ruttändra & signerade himlen alldeles vid Vänerns kant mot cafeet.

Ja tack. Det hade jag missat med ditt inlägg. Vad signerade de himlen med?
2016-06-07, 19:29
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Hoppas att det var det de gjorde. Eller du kanske vet.

Fint gjort så fall. Då var det dem jag hörde i eftermiddags kanske. Är på precis samma ställe i år som jag var förra året precis ett år tidigare och det var här jag uppmärksammade den första notisen om en försvunnen 17-årig flicka vid Kinnekulle.

Hon är på intet sätt glömd.
Senast redigerad av Gusselby 2016-06-07 kl. 19:35. Anledning: senare=tidigare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in