2016-06-04, 02:47
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacon
Kommer inte ihåg exakt var jag såg det så kan tyvärr inte länka källa men lät som det var transporten från Nya Zeeland som var försenad men att det skulle vara på gång
Även jag läste samma sak på BSF. Posten hänvisade till ett uttalande från Cask på facebook, inte överdrivet förvånad med tanke på vilken importör vi snackar om...
Citera
2016-06-06, 11:37
Medlem
Skugges avatar
Jag vill dricka god pilsner/lager/keller (ja ni förstår) i midsommar. Försöker scanna bolaget på bra öl i den stilen som man kan beställa utan kollikrav, har ni i tråden några bra tips på sådant? de jag har på listan hittills är Nynäshamn Pickla Pils, Augsburger Herrenpils, Helsinge Pilsener och Ängöl Alla Tiders Lager (tyvärr slut i lager "hehe").
Citera
2016-06-06, 13:01
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Jag vill dricka god pilsner/lager/keller (ja ni förstår) i midsommar. Försöker scanna bolaget på bra öl i den stilen som man kan beställa utan kollikrav, har ni i tråden några bra tips på sådant? de jag har på listan hittills är Nynäshamn Pickla Pils, Augsburger Herrenpils, Helsinge Pilsener och Ängöl Alla Tiders Lager (tyvärr slut i lager "hehe").
jag dricker gärna brooklyn lager så man får lite humle.
Citera
2016-06-06, 13:17
Medlem
Ålens avatar
Citat:

König Pilsener, Bitburger, Jever och Wisby Pils. Dessa finns i ordinarie vad jag vet. Urquell är ju tjyst också. Augsburger som du redan nämnt är god.

Weihenstephaner 1516 är grym Kellerbier. Vet dock inte om man får tag på den överallt.

Har försökt uppskatta Broklyn Lager, men då kan man nästan lika gärna köra APA.
Citera
2016-06-06, 13:22
Medlem
silbersteins avatar
Citat:

Tycker själv att svensk pilsner är ganska medioker. Pilser Urquell, trots att väl kategoriseras som macrobrew, slår i mitt tycke majoriteten av de sveska microbrygderna i denna kategori. American dream är nice, men det är inte direkt en klassisk lager.

EDIT: Jag uppskattar iofs Oceans Lallas lager, den är kanske inte objektivt fantastisk, men otroligt drickbar i mitt tycke.
Senast redigerad av silberstein 2016-06-06 kl. 13:32.
Citera
2016-06-06, 17:18
Medlem
Loxuss avatar
Budvar och Aguila är mina favoritlager tror jag.
Citera
2016-06-06, 17:44
Medlem
ganglere2s avatar
En svensk ljus lager som är god, smakar ganska mycket och som dessutom brukar finnas hemma i de flesta av bolagets butiker är Pistonhead.
Citera
2016-06-06, 22:29
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Även kikat på Landsort Lager och Viksten Vienna, också från Nynäshamn? Även Tooheys Extra Dry (i systemets beställningssortiment) är helt okej. Om det bara ska vara vanligt gillar jag dock Falcon Bayerskt bäst.
Citera
2016-06-06, 22:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Pilser Urquell, trots att väl kategoriseras som macrobrew, slår i mitt tycke majoriteten av de sveska microbrygderna i denna kategori. American dream är nice, men det är inte direkt en klassisk lager.
Tycker Pilsner Urquell är mycket god till sill å potatis. Man kan dra i sig ett gäng också då den inte innehåller så mycket alkohol.

Om man ska ta något svenskt så passar Bedarö bitter fint.
Citera
2016-06-06, 23:13
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Även kikat på Landsort Lager och Viksten Vienna, också från Nynäshamn? Även Tooheys Extra Dry (i systemets beställningssortiment) är helt okej. Om det bara ska vara vanligt gillar jag dock Falcon Bayerskt bäst.

Falcon Bayersk är fin. Coolt att fler i finölstråden gillar den. Grillölen framför andra.
Citera
2016-06-07, 05:21
Medlem
Beställ allt Tjeckiskt du hittar som du inte har testat och testa dig fram öl för öl. Det är ändå så individuellt vad man föredrar över annat. Om du tillåter dig själv att prova utan förutfattade meningar så kan du hitta egna guldkorn. Men Tjeckiskt är mer smakrikt än Tyskt överlag, men visst kan du slänga in några tyska också. Hantverkspilsners från Amerika är oftast inte samma sak eftersom de inte förstår att använda rätt sorts humle (klassisk ädelhumle) och därför blir det nåt som mer liknar pale ale och liknande.
Citera
2016-06-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Beställ allt Tjeckiskt du hittar som du inte har testat och testa dig fram öl för öl. Det är ändå så individuellt vad man föredrar över annat. Om du tillåter dig själv att prova utan förutfattade meningar så kan du hitta egna guldkorn. Men Tjeckiskt är mer smakrikt än Tyskt överlag, men visst kan du slänga in några tyska också. Hantverkspilsners från Amerika är oftast inte samma sak eftersom de inte förstår att använda rätt sorts humle (klassisk ädelhumle) och därför blir det nåt som mer liknar pale ale och liknande.

Angående Tjeckiska öl. Här är två som jag gillar :

Baron Trenck
Gambrinus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in