Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 15:50
  #13261
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Skulle beställa 10:00 i vanlig ordning men hemsidan fuckade ur. Började fungera igen runt 10:20 dock.
Hade samma problem, trodde det var jag som hade dålig täckning, men det var tydligen inte det då. Jag fick iaf det jag ville ha, framförallt var det Bigfoot jag var ute efter då det är en av mina lagringsfavoriter.
Citera
2018-04-20, 16:26
  #13262
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hade samma problem, trodde det var jag som hade dålig täckning, men det var tydligen inte det då. Jag fick iaf det jag ville ha, framförallt var det Bigfoot jag var ute efter då det är en av mina lagringsfavoriter.

Trodde själv att jag hade internetproblem men testade från både dator och mobil, det var bolagets hemsida som var krånglade. Nåja, det löste sig ju iaf. Och ja, Bigfoot är ju ett givet köp varje år
Citera
2018-04-20, 16:52
  #13263
Medlem
RedXs avatar
Är Bigfoot verkligen ett lagringsobjekt? Känns som att den tunga humlingen är lite av poängen med den.
Citera
2018-04-20, 17:30
  #13264
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Är Bigfoot verkligen ett lagringsobjekt? Känns som att den tunga humlingen är lite av poängen med den.
Ja!
Humlen står sig länge. Beror lite på individuella preferenser men jag tycker den den dippar lite kring 1-2år gammal men kommer igen kring 3år som 5/5 igen, sedan beror det lite på lagringsförhållanden om den blir sämre igen eller bättre och bättre år för år.

Rensade hyllan på bolaget idag, medan de andra stod och slogs om KBSflaskorna.
Citera
2018-04-20, 17:46
  #13265
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Är Bigfoot verkligen ett lagringsobjekt? Känns som att den tunga humlingen är lite av poängen med den.

Citat:
Ursprungligen postat av heson
Ja!
Humlen står sig länge. Beror lite på individuella preferenser men jag tycker den den dippar lite kring 1-2år gammal men kommer igen kring 3år som 5/5 igen, sedan beror det lite på lagringsförhållanden om den blir sämre igen eller bättre och bättre år för år.

Rensade hyllan på bolaget idag, medan de andra stod och slogs om KBSflaskorna.
Precis som heson svarat så står den sig riktigt bra. Jag har exakt samma erfarenheter, runt två år är den inget vidare alls, sedan börjar den ta sig igen och byter lite karaktär upp till ca 4-5 år för att sedan plana ut. Det finns egentligen ingen anledning att lagra längre än 5 år, men jag har några flaskor av var årgång sedan 2009 kvar mest "för att".
Citera
2018-04-20, 22:08
  #13266
Medlem
brutefishs avatar
ksb? blä. hamstrade också storfoten, barley wine är helt klart en favoritstil.

köpte även 8st bötet oloroso på ren chansning. men hur dåliga kan dom vara?
Citera
2018-04-24, 13:44
  #13267
Medlem
Tinoss avatar
Rekommenderar Arabicanatt.

Hands down. En av de bästa jag har smakat.

Slog bort Nils Oscars Imperial Stout på sekunden.
Citera
2018-04-24, 16:21
  #13268
Medlem
RedXs avatar
Någon som har några smaskiga rekommendationer att bjuda på inför MBCC?

Halva startfältet har släppts på nedanstående länk:

mbcc.dk/beers
Citera
2018-04-24, 16:40
  #13269
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Någon som har några smaskiga rekommendationer att bjuda på inför MBCC?

Halva startfältet har släppts på nedanstående länk:

mbcc.dk/beers
nope. ska bara dit och "festa", dvs dricka öl och mingla runt. att stå 1h för att smaka typ dark lord eller någon äcklig häxblandning från omnipollo är inte intressant längre.

speciellt inte nu när mässan är så stor att utbudet är "för stort".
Citera
2018-06-05, 22:17
  #13270
Medlem
Är det någon som har lite tips på surisar att testa? Jag tror att jag gått genom SB:s "fasta" sortiment (3F, Hanssens, Boon, Captain Lawrence, Brekeriet, Tilquin). Jag gillar mer syra än fruktsmak (tycker t.ex. att Hanssens Oude Kriek var för fruktig). Cantillon går bort p.g.a. hur svår den är att få tag på. Sett att De Cam går att importera hyfsat billigt från Belgien (100€ för 5 stycken 75 cl). Köpvärda?
Citera
2018-06-20, 09:33
  #13271
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Är det någon som har lite tips på surisar att testa? Jag tror att jag gått genom SB:s "fasta" sortiment (3F, Hanssens, Boon, Captain Lawrence, Brekeriet, Tilquin). Jag gillar mer syra än fruktsmak (tycker t.ex. att Hanssens Oude Kriek var för fruktig). Cantillon går bort p.g.a. hur svår den är att få tag på. Sett att De Cam går att importera hyfsat billigt från Belgien (100€ för 5 stycken 75 cl). Köpvärda?

Jag kan rekommendera att plocka ihop en låda från Glasbanken, dom har ett stort utbud av surisar nu, några riktigt fina och dyra men även många billigare. Är osäker på vilken som kan passa dig men de surisar jag druckit från Almanac har haft en häftig syra, så t.ex. denna blåbärsölen kanske kan vara något.
Citera
2018-07-06, 14:23
  #13272
Medlem
Älskar i princip allt Founders gör så blev ett par flaskor Dankwood idag. Högg även akvavits-ölen från Värmdö, tror farsan kommer uppskatta den ihop med lite hårdostar efter en god middag.

Självklart slank det även ner ett par ipor i korgen, bland annat den från Roosters samt några Basil is the new Orange.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback