Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-05, 14:58
  #9565
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theshawty
För de vet att de är fake.
Precis

Det är inte klokt hur mycket scams det finns.
Citera
2016-06-06, 23:59
  #9566
Medlem
Är det någon LocalIAPSTORE som funkar till io9 i dessa tider? känns inte som repo.biteyourapple.net fungerar alls.
Citera
2016-06-09, 13:25
  #9567
Medlem
Ralle_s avatar
Tjena!

Har en liten fundering jag skulle behöva ha lite fler åsikter om.
För tillfället har jag en iPhone 5s med Jailbreak på iOS 7.0.2 fortfaraden.. Har ej uppdaterat iOS på ganska länge då jag inte hållit koll på om det funnits något JB som har funkat bra.

Nu till problemet, på senaste tid har mitt iOS kraschat ganska ofta, kan vara upp emot 5-10 gånger om dagen. Egentligen inget problem då det bara är att restarta iOS så funkar det som det ska igen. Men det har börjat bli störande nu när det händer ganska ofta. Försöker uppdatera tweaks/appar från cydia med jämna mellanrum men tror att det mesta beror på att mitt iOS börjar bli ganska gammalt.
Min fråga är ifall jag bör uppdatera iOS till den senaste som har fungerande JB eller bör jag vänta tills det kommer ut till nästa version? Och går det ens att uppdatera telefonen till en äldre version av iOS, men som ändå är nyare än det jag har för tillfället eller blir det automatiskt den senaste? Hoppas ni förstår vad jag menar, annars är det bara att fråga.
Citera
2016-06-09, 13:50
  #9568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Och går det ens att uppdatera telefonen till en äldre version av iOS, men som ändå är nyare än det jag har för tillfället eller blir det automatiskt den senaste? Hoppas ni förstår vad jag menar, annars är det bara att fråga.

Går icke, det blir automatiskt den senast möjliga.
Citera
2016-06-09, 14:48
  #9569
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theshawty
Går icke, det blir automatiskt den senast möjliga.

Attans då.. lite det jag misstänkte också Då är det kanske smartast att vänta tills det finns ett fungerande JB till 9.3.2?
Citera
2016-06-10, 10:00
  #9570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Attans då.. lite det jag misstänkte också Då är det kanske smartast att vänta tills det finns ett fungerande JB till 9.3.2?

Japp, om det ens kommer.
Citera
2016-06-25, 22:51
  #9571
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Är det någon LocalIAPSTORE som funkar till io9 i dessa tider? känns inte som repo.biteyourapple.net fungerar alls.
Vet inte riktigt. Prova IAPCrazy, IAPFree verkar inte fungera lika bra heller.
Citera
2016-07-02, 22:24
  #9572
Medlem
NotBads avatar
Ryktet om att Pangu eventuellt skulle släppa något första juli gick ju åt helvete...
Citera
2016-07-20, 11:48
  #9573
Medlem
Ralle_s avatar
Hej igen Flashback!

Har nu tröttnat ur på att ha mitt uråldriga Jailbreak kvar och tänkt uppdatera telefonen till senaste iOS, även fast jag blir av med alla JB-grejer..

Nu till min fråga, om jag gör en säkerhetskopia på allt på telefonen som jag sedan tänkte använda för att få tillbaka alla appar och sånt, kommer det funka?
Vill minnas att det ej går att återställa den efter en säkerhetskopia med en äldre version av iOS på?
Och hur blir det appar som jag laddat hem genom AppCake osv, dom borde väl heller ej finnas kvar?
Citera
2016-07-24, 19:07
  #9574
Medlem
Finns nu jailbreak (semi-tethered, vid varje reboot går den tillbaks till normalt så du måste öppna en app som jailbreakar den åt dig) som täcker 9.2-9.3.3.
Citera
2016-07-28, 22:23
  #9575
Medlem
Hejsan!

Har en iPhone 4 med iOS 7.1.2 som jag vill jailbreaka. En annan person har använt mobilen före mig och således finns en del strunt kvar. Jag skulle helst vilja radera allt detta men vet inte hur jag enklast gör detta utan att telefon uppdateras till senaste iOS. Kan jag gå in på Inställningar --> Allmänt --> Nollställ och sedan trycka på Radera allt innehåll och inst.? Kommer allt innehåll raderas utan att telefonen uppdateras till nyaste iOS?

Tack på förhand!

Edit: Jag har testat att göra detta nu och funkade som jag ville, har fortfarande 7.1.2
__________________
Senast redigerad av JoelWinwood 2016-07-28 kl. 22:46.
Citera
2016-08-03, 14:33
  #9576
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelWinwood
Hejsan!

Har en iPhone 4 med iOS 7.1.2 som jag vill jailbreaka. En annan person har använt mobilen före mig och således finns en del strunt kvar. Jag skulle helst vilja radera allt detta men vet inte hur jag enklast gör detta utan att telefon uppdateras till senaste iOS. Kan jag gå in på Inställningar --> Allmänt --> Nollställ och sedan trycka på Radera allt innehåll och inst.? Kommer allt innehåll raderas utan att telefonen uppdateras till nyaste iOS?

Tack på förhand!

Edit: Jag har testat att göra detta nu och funkade som jag ville, har fortfarande 7.1.2
Om du vill Jailbreaka så uppdatera inte till iOS 9.3.3, då Pangu bara kan Jailbreaka 64-bitars system, vilket iPhone 4 inte är. Vill du Jailbreaka iOS 7.1.2 så kan du använda en äldre version av Pangu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback