2016-06-06, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Märks att du inte följt landslaget särskilt bra senaste åren. Zlatan har betytt massor för landslaget genom åren och utan honom hade vi inte ens varit i EM. Är så jävla trött på dom som sågar Zlatans förmåga, visst han må vara osynlig från och till men utan honom skulle vi vara ännu sämre. Punkt.
ja det e höjdpunkterna med zlatan i landslaget, vi har tagit oss till em typ thats it.
Island Nordirland och Wales har gjort samma sak.
Citera
2016-06-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
ja det e höjdpunkterna med zlatan i landslaget, vi har tagit oss till em typ thats it.
Island Nordirland och Wales har gjort samma sak.
Klackmålet mot Italien 2004 dom 4 målen mot England på Friends och till exempel frisparksmålet mot Danmark säger dig alltså ingenting? Detta Zlatanhat börjar bli tröttsamt
Citera
2016-06-06, 12:45
Medlem
eternussermos avatar
Pontus Kåmark gjorde väl ingen glad under sin landslagskarriär och fick gå under namnet Pontus K-märkt av en anledning
Citera
2016-06-06, 12:58
Bannlyst
Citat:
Klackmålet mot Italien 2004 dom 4 målen mot England på Friends och till exempel frisparksmålet mot Danmark säger dig alltså ingenting? Detta Zlatanhat börjar bli tröttsamt

Ja matchen mot England va han fantastisk i. Problemet är att det inte bättrar facit som du kan läsa nedan
VM 2002 – Åttondelsfinal
EM 2004 – Kvartsfinal
VM 2006 – Åttondelsfinal
EM 2008 – Utslagna i gruppspelet
EM 2012 – Utslagna i gruppspelet
EM 2016 – Utslagna i gruppspelet

plus missat VM 2010 och 2014 inte ofta det hänt i historien
Citera
2016-06-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ja matchen mot England va han fantastisk i. Problemet är att det inte bättrar facit som du kan läsa nedan
VM 2002 – Åttondelsfinal
EM 2004 – Kvartsfinal
VM 2006 – Åttondelsfinal
EM 2008 – Utslagna i gruppspelet
EM 2012 – Utslagna i gruppspelet
EM 2016 – Utslagna i gruppspelet

plus missat VM 2010 och 2014 inte ofta det hänt i historien
Vad har landslagets mästerskapsfacit med saken att göra? Du menar alltså att Zlatan behöver leverera i stora matcher för att bli respekterad? Jämfört med till exempel Tyskland, Italien, Spanien Brasilien Argentina osv är vi fisar i rymden. Det är knappast Zlatans fel. Sorry det där var en usel motivering.
Citera
2016-06-06, 13:11
Bannlyst
Citat:
Vad har landslagets mästerskapsfacit med saken att göra? Du menar alltså att Zlatan behöver leverera i stora matcher för att bli respekterad? Jämfört med till exempel Tyskland, Italien, Spanien Brasilien Argentina osv är vi fisar i rymden. Det är knappast Zlatans fel. Sorry det där var en usel motivering.
faktum är att de som spelade em 1992 och vm 1994 meritmässigt är överlägsna zlatanperioden i landslaget
Citera
2016-06-06, 13:16
Medlem
Citat:
faktum är att de som spelade em 1992 och vm 1994 meritmässigt är överlägsna zlatanperioden i landslaget
Och? Zlatan har vunnit varenda liga han spelat i sedan han lämnade Allsvenskan och vunnit skytteligan flera gånger plus 10 guldbollar. Vet inte vad du begär av honom för att han ska vara duglig. Men jag blir verkligen gråhårig av alla Zlatandissningar. Säger inte att han är bäst nånsin i landslaget men det finns helt klart en anledning till varför jag är oroad för landslagets framtid när han slutar.
Citera
2016-06-06, 13:17
Medlem
Harald99s avatar
Zlatan är tveklöst den mest överskattade och överhypade landslagsliraren någonsin i detta land.
Han är naturligtvis en mycket bra fotbollsspelare, jag håller honom på 5:e plats i min all-time lista (efter Nacka, Torbjörn, Gunnar N och Brolin).
Men det har länge varit med honom som med Håkan Hellström, han är en produkt av sin tid i det nya medielandskapet. Ständigt omskriven utan att producera något som tillsnärmelsevis motsvarar den uppmärksamhet han får.

Sett till övriga landslaget så är denna Zlatanfixering förståelig, övriga spelare är i stort sett är helt intetsägande, både som spelare och som idrottsprofiler. Vi får hoppas på en vettig generationsväxling det kommande decenniet.

Ser man till Zlatans egna karriär i klubblag så har större delen av tiden spenderats i B-ligor och han har signat med ett av de 1-3 lag som prenumererar på den inhemska cuptiteln.
Men stämmer det nu att han skrivit på för United så ska det bli intressant. Först då på karriärens höst kommer han att prövas ordentligt.
Jag tror inte han kommer att vara i närheten av någon skytteligatiteln i PL, förmodligen blir han en värvning som United kommer att få ångra.
Citera
2016-06-06, 13:18
Medlem
Dofternas avatar
Stefan Schwarz! Man gillar ju karln men inte fan är han gud.
Citera
2016-06-06, 13:22
Bannlyst
Citat:
Och? Zlatan har vunnit varenda liga han spelat i sedan han lämnade Allsvenskan och vunnit skytteligan flera gånger plus 10 guldbollar. Vet inte vad du begär av honom för att han ska vara duglig. Men jag blir verkligen gråhårig av alla Zlatandissningar. Säger inte att han är bäst nånsin i landslaget men det finns helt klart en anledning till varför jag är oroad för landslagets framtid när han slutar.

du måste skilja på landslag och klubblag. Om du e orolig vad som skall hända efter zlatan med sverige så kan det egentligen bara gå bättre. Vi missade VM 2010 och 2014. Om detta upprepas utan zlatan så javisst inte bra men inte sämre

Fotboll är en lagsport
Citera
2016-06-06, 13:27
Medlem
Citat:
du måste skilja på landslag och klubblag. Om du e orolig vad som skall hända efter zlatan med sverige så kan det egentligen bara gå bättre. Vi missade VM 2010 och 2014. Om detta upprepas utan zlatan så javisst inte bra men inte sämre

Fotboll är en lagsport
Fast jag vågar redan sätta hela min lön på att utan Zlatan hade vi inte ens varit i EM. Det fattar vem som helst om man inte bott under en sten hela sitt liv. Det må finnas en framtid även efter honom men det är VÄLDIGT svårt snudd på omöjligt att ens vara i närheten av vad han presterat. Du får se det i perspektiv.
Citera
2016-06-06, 13:34
Bannlyst
Citat:
Fast jag vågar redan sätta hela min lön på att utan Zlatan hade vi inte ens varit i EM. Det fattar vem som helst om man inte bott under en sten hela sitt liv. Det må finnas en framtid även efter honom men det är VÄLDIGT svårt snudd på omöjligt att ens vara i närheten av vad han presterat. Du får se det i perspektiv.

du måste lära dig att se till fakta. Betänk att du anser det vara en merit att likt nordirland wales och island och albanien att ta sig till em. hur kunde de ta sig till em?

Fotboll är en lagsport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in