2016-06-06, 08:01
Medlem
eternussermos avatar
Tycker det var ett prov utan värde, det enda beskedet som var värt något var väl att Ekdal såg lovande ut. Wales var hundra procent inriktade på att slippa skador, och det gjorde att det var som att spela mot ett division 2-lag som var instruerade att inte gå in i närkamper.

Tyvärr lär väl Scarfen begå samma misstag som mot Ukraina, i EM 2012, och starta med orutinerade spelare som ger oss ett underläge för att sedan tvingas byta in de som borde startat.
Citera
2016-06-06, 08:48
Medlem
Jag är övertygad om att scarfen har lärt sig från förra EM. Han må vara virrig men helt blåst är han inte. Kan sätta min sko på att han startar rutinerat och beprövat. Olsson som vänsterback, Ekdal bredvid Kongo och Larsson på högern. Berg på topp. Detta är den väntade och logiska startelvan. Mittbacken är mest öppen då de orutinerade "låsningarna" inte påverkar mittbackar lika mycket. Men tror även där att han kör på sin namne.

Med lite inhopp etc blir det efter EM dags för Ludde och VNL. Durmaz tror jag knappt får plats i jannes lag.
Citera
2016-06-06, 10:09
Medlem
Hamren bör ha lärt sig läxan från förra EM:et annars är något väldigt fel i hans hjärna. Tycker faktiskt det sett riktigt bra ut stundtals dom senaste matcherna. Så jag tror faktiskt Scarfen har ett och annat äss i rockärmen. Tror faktiskt vi kan överleva gruppspelet den här gången.
Citera
2016-06-06, 10:22
Medlem
eternussermos avatar
Ja, givetvis, har han sparat en del ess som han spelar ut i EM, det var ju tydligt att han sparade spelare, och t.ex hörnvarianter. Dock rädd för att han ändrar planen baserat på gårdagens ickematch. Herregud, den långsamme Källström fick ju oceaner av tid, t.ex.
Citera
2016-06-06, 10:51
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ett par tankar efter senaste matcherna.

Att Erik tar mittbacksplatsen kändes rätt klart redan efter Slovakien då VNL bara fick en halvlek. Erik såg dock inte helt säker ut igår.

Lewicki - Källström är en mycket bättre kombination än Ekdal - Källström och jag hoppas att Hamrén också har sett det. Varken Ekdal eller Källström är tillräckligt säkra i defensiven för att täcka upp bakom varandra och resultatet blir ett virrigt försvar som därför också leder till ett virrigt anfallsspel. Lewicki är en sämre spelare än Ekdal men spelet blir trots det bättre. Kanske Lewicki - Ekdal hade varit nånting men dom har ju aldrig testats ihop.

Lustig bäst på plan igår? Brukar han gå upp på hörnor? Har inget minne av det. Igår var han kung i luften vid offensiva hörnor och framspelningen till Guidetti är ju världsklass.

Guidetti är en rörlig forward som ser ut att ha tränat för att bli targetspelare. Han känns onödigt långsam som det är nu.

Hoppas verkligen Isaksson är ok. Hoppas verkligen inte att man kommer få ångra uttagningen av Carlgren.

Sebastian Larsson var bättre igår än jag har sett honom på länge men det kanske berodde på motståndet.
Citera
2016-06-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Att Erik tar mittbacksplatsen kändes rätt klart redan efter Slovakien då VNL bara fick en halvlek. Erik såg dock inte helt säker ut igår.

Lewicki - Källström är en mycket bättre kombination än Ekdal - Källström och jag hoppas att Hamrén också har sett det. Varken Ekdal eller Källström är tillräckligt säkra i defensiven för att täcka upp bakom varandra och resultatet blir ett virrigt försvar som därför också leder till ett virrigt anfallsspel. Lewicki är en sämre spelare än Ekdal men spelet blir trots det bättre. Kanske Lewicki - Ekdal hade varit nånting men dom har ju aldrig testats ihop.

Lustig bäst på plan igår? Brukar han gå upp på hörnor? Har inget minne av det. Igår var han kung i luften vid offensiva hörnor och framspelningen till Guidetti är ju världsklass.

Guidetti är en rörlig forward som ser ut att ha tränat för att bli targetspelare. Han känns onödigt långsam som det är nu.

Hoppas verkligen Isaksson är ok. Hoppas verkligen inte att man kommer få ångra uttagningen av Carlgren.

Sebastian Larsson var bättre igår än jag har sett honom på länge men det kanske berodde på motståndet.
Är väl just dom offensiva kvaliteerna som är Lustigs styrka, där är han väldigt bra. Däremot bakåt är han en stor säkerhetsrisk. Igår gjorde han dock en bra match både framåt och bakåt. Gör han dock om samma misstag som för 4 år sedan så bör han lobotomeras från landslaget framöver.
Citera
2016-06-06, 12:25
Medlem
JamesTrombleys avatar
Larsson har länge varit värdelös i landslaget, det är sen gammalt. Men de två senaste landskamperna måste ha varit något slags rekord. Inte ett rätt gjorde karln. När han väl fick chansen att visa en av få kvalitéer, frisparken mot Slovenien, slösade han bort den. Konstigt att Hamrén inte valde att slänga in exempelvis Hiljemark under gårdagens match, på den positionen. Även VNL skulle vara ett bättre val på högermittfältet än Sebastian.
Citera
2016-06-06, 12:45
Medlem
Hamrén är ett Blåvitt hatande svin, det säger sig själv när Wendt och Sam kommer att sitta hemma i sommar att mannen blev tappad en eller två gånger för mycket som barn. Men men, man håller ju tummarna som fan ändå, kunde inte se matchen igår, men låter ju som att det var en helt ok tillställning.
Citera
2016-06-06, 14:09
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Är inte det en övertolkning?

VNL har visat vad han kan i klubblaget. Eriks form behöver utvärderas.
Citera
2016-06-06, 14:55
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Är inte det en övertolkning?

VNL har visat vad han kan i klubblaget. Eriks form behöver utvärderas.
Jag menade alltså inte att han spelade ur sig ur laget eller nått sånt utan att om Hamrén hade sett det som 50/50 mellan VNL och Erik så hade VNL fått en hel match på sig för att spela ihop sig med Granqvist. Nu bytte han in Jansson istället som förmodligen är den spelaren i truppen som är längst ifrån speltid bortsett från Carlgren.
Citera
2016-06-06, 15:11
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hamrén är ett Blåvitt hatande svin, det säger sig själv när Wendt och Sam kommer att sitta hemma i sommar att mannen blev tappad en eller två gånger för mycket som barn. Men men, man håller ju tummarna som fan ändå, kunde inte se matchen igår, men låter ju som att det var en helt ok tillställning.
Kan inte annat än instämma, är det tiden i AIK och ÖJS som har satt sina spår? Caset med Wendt avhandlats mer än 1-2 gånger i denna tråd så det behöver inte uppdagas ännu en gång även om det fortfarande är en skandal att han inte är med. Samba Sam hade också i mitt tyckte förtjänat en plats i denna trupp, dock är det inte en skandal av samma dignitet som petningen av Wendt.

Matchen igår var helt ok även om det inte var något motstånd av rang. Trotts mitt ogillande av Hamrén så är det självklart att man håller tummarna för våra blågula grabbar nästa vecka.
Citera
2016-06-06, 16:48
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Helt ärligt förstår jag inte vad du menar men ska försöka svara ändå.
Azdz(?) påpekade att vi den här matchen måste insett att vårt anfallsspel med Z är bättre än utan Z kolla på Slovenien matchen, varför jämföra en avslagen match utan motivation utan de bästa på plan med en match där vi spelar med den troliga startelvan där motivationsgraden var betydligt högre? Varför skulle man jämföra dessa matcher?
Är det rättvist att jämföra dessa prestationer, vi spelade med vårt B-lag mot Slovenien och mot Wales den troliga startelvan men bara Z var skillnad och gjorde vårt anfallsspel?

Z är vår viktigaste och bästa spelare och vi är bättre med honom på plan men varför jämföra honom med Thelin, inte direkt han som skulle spela om Z var skadad i em?

Lite som när psg förlorade en cupmatch och Z spelade inte, många skrev att psg suger utan Z men noterade inte att psg roterat kraftigt den matchen.

Edit: Som du skrev så är inte förutsättningarna samma även om vi skulle mött samma lag med annan elva eller samma igen för den delen, alla matcher lever sina egna liv som Hamrén sade.

Varför skulle motivationen vara dålig? Var ju massa spelare som borde ha motivation och vilja visa upp sig, Hiljemark, Guidetti, VNL o.s.v.. Men ja, klart att det blir lite annat med massa utfyllnadsspelare som inte ens är med i truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in