2016-06-05, 22:37
  #24169
Medlem
Det blir alltså med största sannolikhet Erik Johansson som startar mot Irland. Fegt av Hamrén om det blir så.
Citera
2016-06-05, 22:41
  #24170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Det blir alltså med största sannolikhet Erik Johansson som startar mot Irland. Fegt av Hamrén om det blir så.

Tyckte han sag osaker ut idag hoppas VNL startar
Citera
2016-06-05, 22:44
  #24171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
Tyckte han sag osaker ut idag hoppas VNL startar
Mjo i början. Men Hamrén har ju sina favoriter. Lewicki är en annan. Berg en tredje. Johansson lirade slutet av kvalet och mot Danmark t.ex. Han vill nog inte ändra mittlåset nu. Men hoppas givetvis att VNL spelar hela EM.
Citera
2016-06-05, 23:16
  #24172
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Spelade vi med samma lag den matchen förutom Z alltså? Att ens jämföra dessa matcher och säga att vi är bättre med Z känns ju inte helt logiskt.
Klart vi är bättre med Z men att den här matchen skulle visa det tyder mer på din bristfälliga analys.

Vad spelar det för roll om vi spelar med samma lag förutom Zlatan? Förutsättningarna blir ändå inte de samma eftersom vi möter ett annat lag. Även om vi mötte samma lag skulle förutsättningarna inte bli exakt lika.

Det är svårt att argumentera emot att anfallsspelet var betydligt bättre idag en senast och att Zlatan var några strån vassare än Kiese Thelin. Varför skulle dessa matcher vara så "ologiska" att jämföra?
Citera
2016-06-05, 23:21
  #24173
Medlem
Nån som har nån länk där man kan se situationen där Durmaz mosade Bales?

http://i1.walesonline.co.uk/incoming/article11430235.ece/ALTERNATES//s458b/JS91789256.jpg
Citera
2016-06-05, 23:25
  #24174
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Nån som har nån länk där man kan se situationen där Durmaz mosade Bales?

http://i1.walesonline.co.uk/incoming/article11430235.ece/ALTERNATES//s458b/JS91789256.jpg
http://www.fotbollskanalen.se/video/3401413/se-hockeytacklingen-av-durmaz-pa-bale/
Citera
2016-06-05, 23:53
  #24175
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Vad spelar det för roll om vi spelar med samma lag förutom Zlatan? Förutsättningarna blir ändå inte de samma eftersom vi möter ett annat lag. Även om vi mötte samma lag skulle förutsättningarna inte bli exakt lika.

Det är svårt att argumentera emot att anfallsspelet var betydligt bättre idag en senast och att Zlatan var några strån vassare än Kiese Thelin. Varför skulle dessa matcher vara så "ologiska" att jämföra?
Helt ärligt förstår jag inte vad du menar men ska försöka svara ändå.
Azdz(?) påpekade att vi den här matchen måste insett att vårt anfallsspel med Z är bättre än utan Z kolla på Slovenien matchen, varför jämföra en avslagen match utan motivation utan de bästa på plan med en match där vi spelar med den troliga startelvan där motivationsgraden var betydligt högre? Varför skulle man jämföra dessa matcher?
Är det rättvist att jämföra dessa prestationer, vi spelade med vårt B-lag mot Slovenien och mot Wales den troliga startelvan men bara Z var skillnad och gjorde vårt anfallsspel?

Z är vår viktigaste och bästa spelare och vi är bättre med honom på plan men varför jämföra honom med Thelin, inte direkt han som skulle spela om Z var skadad i em?

Lite som när psg förlorade en cupmatch och Z spelade inte, många skrev att psg suger utan Z men noterade inte att psg roterat kraftigt den matchen.

Edit: Som du skrev så är inte förutsättningarna samma även om vi skulle mött samma lag med annan elva eller samma igen för den delen, alla matcher lever sina egna liv som Hamrén sade.
__________________
Senast redigerad av Captain.Johansson 2016-06-05 kl. 23:56.
Citera
2016-06-06, 00:05
  #24176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
http://www.fotbollskanalen.se/video/3401413/se-hockeytacklingen-av-durmaz-pa-bale/
Tackar. Som nån brittisk tidning skrev, enda anledningen till att han gjorde den tacklingen var för att kunna säga till barnbarnen att han tacklat ner en superstjärna. Borde givetvis varit gult också.
Citera
2016-06-06, 00:15
  #24177
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Tackar. Som nån brittisk tidning skrev, enda anledningen till att han gjorde den tacklingen var för att kunna säga till barnbarnen att han tacklat ner en superstjärna. Borde givetvis varit gult också.

Bale betedde sig som ett svin i tidigare situationer mot ffa Ekdal. Han förtjänade en ordentlig smocka. Bale är inte en "superstjärna" någon annanstans än på de brittiska öarna för övrigt.
Citera
2016-06-06, 00:21
  #24178
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bale betedde sig som ett svin i tidigare situationer mot ffa Ekdal. Han förtjänade en ordentlig smocka. Bale är inte en "superstjärna" någon annanstans än på de brittiska öarna för övrigt.

Och vem i helvete bryr sig om han fick en "hockeytackling" (LOL!)?

Är det boule vi pratar om, eller?
Citera
2016-06-06, 00:49
  #24179
Medlem
Haha, och nu är Hamren feg för att han inte väljer VNL framför Johansson. Samme Johansson de flesta ville ha in bredvid Granqvist för drygt ett år sedan. Ja, dra på trissor. Hamren beskylls ganska ofta för att vara populistisk och otålig i sina val men jag ställer mig frågandes till om någon - supporter eller journalist - inte i princip gjort än mer tvära svängningar än Hamren gällande startspelare. Läste b.la att Luhr nu ville ha in både VNL, Guidetti och Augustinsson i startelvan. Jisses... Men så är just den typen av sportjournalistiska spekulationer det som gör sportjournalistiken till det lågvattenmärke det är idag. Alla kan tycka fritt utan något djupare resonemang.

Men vi kan väl avverka startelvan. För mig är startelvan i princip oförändrad från det jag tyckte i våras.

Isak, Lustig, Granqvist, Källström, Ekdal, Foppa och Zlatan är helt givna. Martin Olsson har levt lite på gamla meriter och löfte om sparkapital senaste tiden men han bör få fortsatt förtroende. De främsta frågetecknen är mittbacksplatsen och högerytterplatsen samt vem som eventuellt skulle ersätta Ekdal. Guidetti-frågan tror jag mer är ett hopkok av fansens och medias förhoppningar - Berg tror jag är mer omtyckt av Hamren.

VNL som jag förutspådde slog sig in i truppen och av hans insatser hittills att döma så skulle han inte göra bort sig från start. Det är underbart att se. Det var längesen sist vi hade den där riktigt lovande mittbacken, Helander och Milosevic är duktiga men har aldrig riktigt fått samma vibbar av dom som jag fick av VNL i fjol. Jag blir inte besviken oavsett vem det blir av Johansson och VNL. Den sistnämnde är förstås mycket roligare att se från start.

Angående högerytterproblemet rör det väl sig främst om vad som föredras och, skulle jag vilja tillägga, hur innermittfältet balanseras. Ekdal-Källström är mer frejdigt än Lewicki-Källström och således hade jag kanske föredragit en något mer stabil Larsson om nu Ekdal startar framför den lite mer slarvige Durmaz. Samma slags resonemang kan föras fast omvänt om Lewicki spelar. Nu funkade det ändå bra mot Wales med Lewicki-Larsson på samma mittfält men det var ingen större värdemätare. Det lär bli mycket mindre tid att rulla boll och mer fokus på omställningar i en nervig EM-premiär mot en motståndare som i princip är piskade att slå oss. Det ska ju tilläggas för Sebbes fördel att han är i grunden en bättre fotbollsspelare än Durmaz, klokare och Larssons fot går inte av för hackor. Det är få förunnat för en liten fotbollsnation som Sverige att kunna ha valmöjligheterna vid fasta situationer med Sebbe och Kims fötter (för att inte då tala om Zlatan), en höger och en vänster av så pass fina kvalitéer ger oss möjligheter vi inte fullt ut lyckas undersöka tyvärr.

Min elva mot Irland:

Zlatan Berg
Foppa Källström Ekdal Larsson
Olsson Johansson Granqvist Lustig
Isak

Durmaz, Guidetti och Hiljemark känns som de spelarna jag i första hand hade haft i åtanke att slänga in för att forcera/röra om i grytan.
Citera
2016-06-06, 02:17
  #24180
Medlem
VNL har inte spelat en enda tävlingsmatch(kvalmatch eller mästerskap) för Sverige och att slänga in en rookie direkt kommer nog inte Hamren göra.

Guidetti,Wernbloom,Durmaz är dem som kommer bytas in under matchen beroende på resultat.
__________________
Senast redigerad av Oy-vey 2016-06-06 kl. 02:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in