2016-06-06, 11:04
Medlem
Se bara vad en Kniv ställde till med på IKEA , Vi har knivlag i Sverige lyder man inte denna skall man skjutas så man inte skadar/dödar nån annan.
Citera
2016-06-06, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MordarAnders
Varför inte bara springa efter fanskapet övermanna helvetet, är poliserna så fega i dagens samhälle. Fler kanske skulle skaffa glasögon/linser.

Så det slutar såhär? Har du sylt i huvudet eller?

https://www.youtube.com/watch?v=75RTkGbiJpk

*Känsliga tittare varnas*
Citera
2016-06-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Närmsta boende är långt därifrån, vem har sagt det är ensamkommande flyktingbarn?

Jag har besökt en hel del städer runt om i Sverige de senaste 3 åren och inget ställe kom i närheten av centrala Malmö(Möllan, Triangeln, GA-torg, Stortorget) när det gäller afghanska/hazariska flyktingar som går i gäng. Det fullständigt kryllar av dem.
De bor säkert i asylboenden långt därifrån, men det är där de spenderar deras vaken tid verkar det som.

Med det sagt så ställer jag mig tveksam till att polisen kunde känna igen att det var persiska de talade, såvida han inte var från MÖ. Det finns många dialekter av icke-persiska indo-iranska språk som kanske låter som persiska för den som bara vet ungefär hur det låter, men som i själva verket är något annat indo-iranskt språk. Afghanska hazarer är dock enkla att känna igen och om de talade ett språk som lät som persiska så var det garanterat dari-persiska.
Citera
2016-06-06, 11:24
Medlem
bagarn29s avatar
Nu väntar jag bara på att vänsterfolket ska ha manifestation mot polisvåldet. Den där V-politikern som inte lydde ut vid Migrationsverket blir väl huvudtalare.

Hade den här snubben orsakat någon skada eller blev han stoppad innan. Styrkekramar till poliserna och en stor lönehöjning.
Citera
2016-06-06, 11:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1claes
Viftar man med kniv mot polisen förtjänar man att bli skjuten.
Synd bara att raketforskarna ska ta upp sjukvårdresurser....
Inte bara polisen, viftar man mot ngn med en pistol i näven får man räkna med ett par bulor i sig.

Bra gjort polisen o minde bra gjort gm.
Citera
2016-06-06, 11:36
Medlem
1. Han bar kniv (!)
2. Mitt i city bland massa folk
3. Vägrade släppa den på uppmaning från polis

Givetvis förtjänar han att bli nedskjuten av polisen.

Man får inte springa runt och vifta kniv mitt i staden. Och står poliser runt om en med dragna vapen och skriker åt en att släppa kniven - DÅ GÖR MAN DET. Annars får man skylla sig själv!

Hoppas de livshotande skadorna övergår i död. Inavlade IQ-nollor från MENA-länderna tillför inte Sverige något gott! Dör han lär vi spara in åtskilliga miljoner!

Darwinismen!
Citera
2016-06-06, 11:47
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu väntar jag bara på att vänsterfolket ska ha manifestation mot polisvåldet. Den där V-politikern som inte lydde ut vid Migrationsverket blir väl huvudtalare.

Hade den här snubben orsakat någon skada eller blev han stoppad innan. Styrkekramar till poliserna och en stor lönehöjning.

Svenska samhällsmedborgare kommer att bli upplysta av handplockade proffstyckare på den Statliga Televisionen. Tv-sofforna kommer lägga fram "fakta" så att vi Svensson ska få reda på att dialog är korrekt och att våld är hemskt.

Hos kamraterna på Sveriges Radio kommer en massiv matta med "fakta" plockas fram där det "fastställs" att våld föder våld och att den svenska Polisen måste se över sina rutiner.

Innerstadsjournalisterna kommer lyfta fram frågorna:
-hur kan Polisen förbättra sina arbetsmetoder
-hur Polisen kan höja sin kompetens i dialogarbetet
-hur Polisen kan rekrytera fler medborgare med Arabisk bakgrund
-om Polisen har för stora befogenheter
-vad samhället kan göra
-vad vi alla kan göra
-hur kan vi minska klyftorna

Inget kommer debatteras om hur:
-djupt samhället har sjunkit
-många områden som Polisen har tappat kontroller över
-Polisen skall få ökade befogenheter
Nada.

Hur lång tid tar det innan stadsdelar sätts i brand nu pga detta?
-1 dag, 1 vecka?
Hur många orter kommer visa sina sympatier med knivmannen genom att sätta eld på kvarteret?
Citera
2016-06-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Svenska samhällsmedborgare kommer att bli upplysta av handplockade proffstyckare på den Statliga Televisionen. Tv-sofforna kommer lägga fram "fakta" så att vi Svensson ska få reda på att dialog är korrekt och att våld är hemskt.

Hos kamraterna på Sveriges Radio kommer en massiv matta med "fakta" plockas fram där det "fastställs" att våld föder våld och att den svenska Polisen måste se över sina rutiner.

Innerstadsjournalisterna kommer lyfta fram frågorna:
-hur kan Polisen förbättra sina arbetsmetoder
-hur Polisen kan höja sin kompetens i dialogarbetet
-hur Polisen kan rekrytera fler medborgare med Arabisk bakgrund
-om Polisen har för stora befogenheter
-vad samhället kan göra
-vad vi alla kan göra
-hur kan vi minska klyftorna

Inget kommer debatteras om hur:
-djupt samhället har sjunkit
-många områden som Polisen har tappat kontroller över
-Polisen skall få ökade befogenheter
Nada.

Hur lång tid tar det innan stadsdelar sätts i brand nu pga detta?
-1 dag, 1 vecka?
Hur många orter kommer visa sina sympatier med knivmannen genom att sätta eld på kvarteret?

Tyvärr är din analys av hur Gammelmedia kommer att hantera det här helt korrekt!

Istället för att stå upp för vår poliskår, som har ett svårt och farligt jobb så kommer dom ju givetvis att ställa sig på knivhuliganens sida.
Även Polischefen som den Judas han är kommer att fråga sig "vad hade han han gått igenom som kände sig tvungen att vifta med kniv?"
Citera
2016-06-06, 11:59
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Snutarna blir bara värre o värre, börjar likna USA.
Stämmer detta är det mordförsök/mord!

Det är ju inte snutarna som blir värre, det är ju skiten i samhället som bidrar till att dessa situationer uppstår.
Mjukispoliserna från 70-90-talet fungerar inte längre.
Polisen har anpassat sig till ett brottssamhälle som börjar likna det som finns i USA.
Citera
2016-06-06, 12:01
Medlem
Inre befälet hos polisen säger att BO misstänks för andra våldsamheter under helgen. Men inget bekräftat. Då tänker jag spontant på skjutningen vid Lindängens centrum.
Citera
2016-06-06, 12:03
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Inre befälet hos polisen säger att BO misstänks för andra våldsamheter under helgen. Men inget bekräftat. Då tänker jag spontant på skjutningen vid Lindängens centrum.
På vilket sätt är snubben ett brottsoffer? Du kallar honom BO.

Edit:

Citat:
Enligt polisen är den skjutne mannen misstänkt för försök till mord i samband med händelsen.
Misstänkt han för att ha attackerat en polis?
– Den skjutne mannen misstänks för försök till mord. Det är en polis som är målsägare, säger Maya Forstenius.

http://www.expressen.se/kvallsposten/polis-skot-kniv--bevapnad-man/
Senast redigerad av blomvattnare 2016-06-06 kl. 12:06.
Citera
2016-06-06, 12:16
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Jag har besökt en hel del städer runt om i Sverige de senaste 3 åren och inget ställe kom i närheten av centrala Malmö(Möllan, Triangeln, GA-torg, Stortorget) när det gäller afghanska/hazariska flyktingar som går i gäng. Det fullständigt kryllar av dem.
De bor säkert i asylboenden långt därifrån, men det är där de spenderar deras vaken tid verkar det som.

Med det sagt så ställer jag mig tveksam till att polisen kunde känna igen att det var persiska de talade, såvida han inte var från MÖ. Det finns många dialekter av icke-persiska indo-iranska språk som kanske låter som persiska för den som bara vet ungefär hur det låter, men som i själva verket är något annat indo-iranskt språk. Afghanska hazarer är dock enkla att känna igen och om de talade ett språk som lät som persiska så var det garanterat dari-persiska.

Skillnaden är väl att Malmö har haft dessa problem i snart 40 år. Som Jan Björklund fick höra av Åkesson: välkommen till verkligheten.

De flesta av afghanerna i Malmö har varit här flera år (10-15 år sedan kom där en stor våg), då de flesta från förra året blev slussade vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in