Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Skulle ni vilja ha en muslimsk domare som är medlem i ISIS i ett civilmål där stora pengar står på spel samtidigt som ni ställer upp i val på en invandringskritisk plattform?
Tack för den kommentaren. Jag blir så trött annars på hur denna tråden mest är full av svagsinta oroliga själar, som kallar sig Trump-supporters, men som inte fattat Trump, och som mentalt underkuvade av kulturmarxistisk hjärntvätt, oförtröttligen vevar på om hur Trump måste ägna sig åt identitetspolitik för att vinna, när verkligheten har visat att det är precis tvärtom. Om Trump haft dessa som rådgivare och följt och deras menlösa mellanmjölksstrategi, så skulle vi inte ens ha pratat om Trump idag. Kommer de någonsin att förstå?
Beträffande den mexikanske domaren så har du här gjort den viktiga sakliga poängen. Det finns också en taktisk poäng. Trump visste att rasist-kortet skulle dras när han hänvisade till domaren som mexikan. Det betyder att Trump återigen fick en massa gratis tid i media. Varje gång en journalist pratar om domarens mexikanska bakgrund, med syfte att dra rasist-kortet mot Trump, så trummar man samtidigt in hos tittarna/läsarna att rättegången mot Trump är ojust eftersom domaren inte är opartisk. Det här är förstås helt uträknat av Trump. Och detta är det bestående intrycket. Rasist- eller järnrörsanklagelser bryr man ju sig inte ens om i oroliga lilla Sverige. Även i USA försvinner det för vinden, speciellt för Teflon-Trump
Citat:
Gingrich kan ha blåst sina chanser att bli VP nu.
Du, jag började tänka likadant. Jag var den förste här att förespråka Gingrich, men det där sänkte verkligen intrycket. Ingen stor sak som sådan, men en sak jag verkligen inte gillar. Fördelarna med Gingrich består dock, och en viktig fördel är att han inte kommer att vara rädd att säga emot Trump när han tycker annorlunda. För när man kollar på The Apprentice, där man får en hel del inblick i Trumps värld, så är det bestående intrycket hur Trump omger sig med ja-sägare, ja hur annars starka människor blir ja-sägare i hans närhet. Det är inte sunt. Jag ser detta som ett allvarligt bekymmer när det gäller Trump. De flesta skulle i Gingrich läge, som favorittippad som VP, fallit in i ledet och hållit igen på kritik emot Trump. Att Gingrich framför sin kritik visar att han har ryggrad och att han inte är en maktkåt karriärist. En massa pluspoäng, trots att jag alltså inte håller med honom i sakfrågan. Annars finns ju även Jeff Sessions.