Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-05, 22:47
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen ville jag inte ha Gingrich som VP.., men jag börjar misstänka att goda kandidater till posten.., tackar nej.

Tex Martinez.., hon är allt det Trump skulle behöva : republikan, kvinna, latino, framgångsrik..

Hon skulle ha lockat många, många, många NYA RÖSTER.., istället för Gingrich eller någon annan.
Intressant tanke. Jag tänkte precis motsatsen; att han skulle behöva en vit man som fattar vad det handlar om så att han kan vinna den vita rösten som är allt det här valet kommer att handla om. Han har ännu inte den andel av vita han behöver för att vinna så det är viktigt att han skaffar en intelligent vit man gärna i medelåldern för att raka hem den vita rösten.
2016-06-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hoppas det. Han har uppenbarligen kvar sina lojaliteter hos sina vanliga uppdragsgivare.

E Michael Jones lägger för övrigt stor vikt vid just Gingrich. Väljer Trump Gingrich "är det över", menar han. Jämför det med när Reagan valde Bush som vice.

https://youtu.be/CXRDCjeWmWE?t=1945

Han är en frisk fläkt att lyssna på den högintelligente Jones. En verklig intellektuell i vår tid till skillnad från all upphöjda pajasar...

Haaha snälla 99% här inne ville ha Gingrich. Han är en råtta som skulle lämna Trump på ett sjunkande skepp utan att blunda.
2016-06-05, 22:52
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hoppas det. Han har uppenbarligen kvar sina lojaliteter hos sina vanliga uppdragsgivare.

E Michael Jones lägger för övrigt stor vikt vid just Gingrich. Väljer Trump Gingrich "är det över", menar han. Jämför det med när Reagan valde Bush som vice.

https://youtu.be/CXRDCjeWmWE?t=1945

Han är en frisk fläkt att lyssna på den högintelligente Jones. En verklig intellektuell i vår tid till skillnad från all upphöjda pajasar...
Jag lägger en hundring på Jeff Session som VP, väldigt reko, någon som alla har en positiv bild av och som fullt ut förstår trumps agenda.

Agendan är populism, sunt förnuft som ämnar landet bästa. Från att vara ett sorts skällsord och etikett från kultureliten till en politisk kraft som sätter grus i maskineriet över hela västvärlden. Det är orsak och verkan. Orsaken är högerpartier i vår värld som duktigt har förrått sina väljare och låtit marxism gro sig in. Förbannelsen vi har är att bli missförstådda.
Senast redigerad av heis 2016-06-05 kl. 22:58.
2016-06-05, 23:45
Bannlyst
Jag tror, att Bernie är en Trump-anhängare

Sanders: 'The Democratic National Convention will be a contested convention'
By Eugene Scott, CNN
Updated 0329 GMT (1129 HKT) June 5, 2016

2016-06-05, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Intressant tanke. Jag tänkte precis motsatsen; att han skulle behöva en vit man som fattar vad det handlar om så att han kan vinna den vita rösten som är allt det här valet kommer att handla om. Han har ännu inte den andel av vita han behöver för att vinna så det är viktigt att han skaffar en intelligent vit man gärna i medelåldern för att raka hem den vita rösten.
Håller med. Trump har än så länge presterat sämre än Romney [som i sin tur var sämre än McCain] bland vita [pga kvinnor antagligen]. Däremot presterar han ungefär lika bra, om inte bättre, bland latinos. Detta är enligt OU.

Så det är en myt, att han är så pass bra bland vita. Däremot, kommer kanske valdeltagandet bland vita att öka så pass mycket, att det räcker ändå.

Han behöver verkligen en lugn och sympatisk vit heterosexuell medelålders man med sunt förnuft
2016-06-05, 23:57
Medlem
heiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=PBqrWL3h9-g Här är Jeff Session, perfekt tal som förklarar hur läget ligger till.
Jag undrar hur det kommer bli när man väl inser att det som borde ha gjorts för länge sen blir framtidens policy, som Trump/SD/Ukip ensamma står för, när det självklara görs alldeles för sent, när illegal invandring äntligen hanteras som illegal och flyktingar dirigeras till säkra områden där barn får skola och man kan leva vanliga liv. Istället för att varje halvår visa hur miserabelt ett flyktingläger är och dra slutsatsen att de måste hit och ges PUT, bidrag och lägenhet till någon annans kostnad, som man aldrig har bett om.

Jag undrar hur jävla monumental betungande skuldkänslorna blir hos alla icke-SDare som genom åren haft flyktingpolicyn som säger att hjälp ges bara till den som når svensk mark. Man har tekniskt sett inte räddat livet på en enda själ, tvärtom mycket blod och barnkroppar till spillo och massiv smugglingsindustri som finansierat IS, och därmed etnisk rensning. Det kan ärligt talat inte bli värre än såhär.
Förväntar mig att humanister och teologer startar evenemang på facebook som innebär kollektivt självmord över bördan av att vara så rutten inombords och falsk på utsidan.
Senast redigerad av heis 2016-06-06 kl. 00:04.
2016-06-06, 00:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Håller med. Trump har än så länge presterat sämre än Romney [som i sin tur var sämre än McCain] bland vita [pga kvinnor antagligen]. Däremot presterar han ungefär lika bra, om inte bättre, bland latinos. Detta är enligt OU.

Så det är en myt, att han är så pass bra bland vita. Däremot, kommer kanske valdeltagandet bland vita att öka så pass mycket, att det räcker ändå.

Han behöver verkligen en lugn och sympatisk vit heterosexuell medelålders man med sunt förnuft

Hoppas att ni är medvetna att Trump representerar en unik chans, som knappast lär bli upprevad på många, många år..

Då krävs det mera än bara "vita mäns" röster...., det krävs lite mer.
2016-06-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm

White men 35 62
White women 42 56

Svårt att se Trump slå Clinton med 14% bland vita kvinnor senaste undersökningen leder väl Trump med 1%.

Han leder vita män med 60 -26.

Nyckeln blir att få upp vita kvinnor där en vit kvinna som vp skulle bli bra. Trumps ess kort blir att sno svarta män och latinos. För fan han anställer ju tusentals av dem.

College graduate 50 48 O-R
No college degree 51 47 O-R

Horribelt från Romney.
2016-06-06, 00:21
Medlem
heiss avatar
Citat:
Hoppas att ni är medvetna att Trump representerar en unik chans, som knappast lär bli upprevad på många, många år..

Då krävs det mera än bara "vita mäns" röster...., det krävs lite mer.
Fast det är ett onaturligt marxistiskt, nyrasistiskt sätt att se det på. Jag klandrar dig inte, många anser likadant men det man säger är att alla som inte är vita män är helt bakom flötet och strax intill efterblivna då de bara kan känna sig representerade om politikern har en viss visuell egenskap som inte stämmer med "normen", en vit arisk man med stor kuk.

Någon som bevittnat en svensk artikel som inte är full med skitsnack, med kritik mot Obama? Så man kanske kan lära sig av sina misstag någon gång. Bara sättet hur Obama drog sig ur Irak kan vi nu i retrospekt fundera om det gav IS spelrum att sprida misär åt alla håll. Inte minst vapen åt de snälla söta moderata islamist-rebellerna?? Eller mörda Gadaffi när det vankas en arabisk vår? Han borde hängas.
Senast redigerad av heis 2016-06-06 kl. 00:37.
2016-06-06, 00:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Fast det är ett onaturligt marxistiskt nyrasistiskt sätt att se det på, för det man säger är att alla som inte är vita män är helt bakom flötet och strax intill efterblivna då de bara kan känna sig representerade om politikern också har ett kön och hudfärg som lika förtryckt och värdelös som jag själv.

Jag önskar bara att påpeka, att Trumps chanser skulle öka om han "viftade flaggan" framför : kvinnor, latinos och andra hårt arbetande minoriteter.., att arbete lönar sig. Att välbetalada jobb skall tillbaka ifrån Kina.

Fokusera på positiva inslag, istället för att splittra.
2016-06-06, 00:44
Medlem
heiss avatar
Citat:
Jag önskar bara att påpeka, att Trumps chanser skulle öka om han "viftade flaggan" framför : kvinnor, latinos och andra hårt arbetande minoriteter.., att arbete lönar sig. Att välbetalada jobb skall tillbaka ifrån Kina.

Fokusera på positiva inslag, istället för att splittra.
Man varför är kvinnor, latinos och svarta så iq-befriade och tror något annat? Om våra samhällens första byggsten kunde sättas tillbaka på sin plats, där vi iaf kan låtsas som att alla medborgare har samma rättigheter och samma skyldigheter kan vi börja göra framsteg. Obama måste vara dödsstöten för alla som tror att identitetspolitik är något annat än en falsk fasad. Även den vitaste kan vara anti-vit inuti, och vice versa.
Jag reagerar på när man säger white working class eller blue collar är uteslutet vita hederliga medborgare, jobbar inte negrer och mexikanare? Iofs inte i lika hög grad såklart men man kan väl vara PK och låtsas som det?
Att splittra gör man uppenbart bäst när man pratar hudfärg och kön. Trump och övriga patrioter är smartare än så och tror att även minoriteter kan göra rätt för sig utan att behöva bli försedd av silversked i sin förtryckta minoritets-mun.

Sen ska vi inte överdriva och låtsas att man kan dra djungeln ur negern. Ingen skillnad här inte, skräp slänger man vartsomhelst och en criminal nigga is the real nigga,.
Senast redigerad av heis 2016-06-06 kl. 01:04.
2016-06-06, 01:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Man varför är kvinnor, latinos och svarta så iq-befriade och tror något annat? Om våra samhällens första byggsten kunde sättas tillbaka på sin plats, där vi iaf kan låtsas som att alla medborgare har samma rättigheter och samma skyldigheter. Punkt slut. Obama är ju beviset att identitetspolitik bara är en fasad.

Det fetade : Traditionens makt.., att republikaner är onda..

Gingrich (på FOX) har ju återkommit gång, efter gång att Baltimore (Maryland) röstar på demokraterna. Årtionde efter årtionde.., och resultatet är det samma : lika mycket arbetslöshet och kriminalitet, och problemen blir det samma, men man man röstar på demokrater.., sist och slutligen..

Det är bla denna "källa" som Trump missar, när han bokstavligen kränker människor som kan tänka sig rösta på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in