https://www.youtube.com/watch?v=PBqrWL3h9-g Här är Jeff Session, perfekt tal som förklarar hur läget ligger till.
Jag undrar hur det kommer bli när man väl inser att det som borde ha gjorts för länge sen blir framtidens policy, som Trump/SD/Ukip ensamma står för, när det självklara görs alldeles för sent, när illegal invandring äntligen hanteras som illegal och flyktingar dirigeras till säkra områden där barn får skola och man kan leva vanliga liv. Istället för att varje halvår visa hur miserabelt ett flyktingläger är och dra slutsatsen att de måste hit och ges PUT, bidrag och lägenhet till någon annans kostnad, som man aldrig har bett om.
Jag undrar hur jävla monumental betungande skuldkänslorna blir hos alla icke-SDare som genom åren haft flyktingpolicyn som säger att hjälp ges bara till den som når svensk mark. Man har tekniskt sett inte räddat livet på en enda själ, tvärtom mycket blod och barnkroppar till spillo och massiv smugglingsindustri som finansierat IS, och därmed etnisk rensning. Det kan ärligt talat inte bli värre än såhär.
Förväntar mig att humanister och teologer startar evenemang på facebook som innebär
kollektivt självmord över bördan av att vara så rutten inombords och falsk på utsidan.