Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Är medveten om att domaren är medlem i "LaRaza", samt det andra..
Men är detta rätt taktik ifrån Trump, att gå på :
1) : Latinos.., generellt..(inkluderande hårt arbetande, skattebetalande, bra familjer. De är många.)
2) : Domaren är en domare, säkert även ett föredöme för latinos i USA, vad man kan bli om man jobbar hårt.
Finns säkert många goda latinos i USA, som kan tänka sig ge sin röst till Trump. Men som Trump förefaller att säga : Fuck it.., i dont want or need your votes !
Det är jag som tolkar det så : Vit, Europe och Trump supporter.., jag kan bara ana vad välutbildade lations i i Usa tänker..
Det är långsökt, men utåt sett vad pressen visar reflekterar inte vad folket tycker. För de latinos som lyssnat på trump har han inte sagt något negativt om de, någonsin. Tvärtom, att säga till New Mexiko guvernören att resultatet är dåligt ska man behöva kunna göra oavsett hudfärg/kön, men det är just dessa identitetstrams som man kritiserar honom på, vilket är en Megyn-Kelly-attityd;
otroligt bajsnödig och känslig för ord som kan "kränka" någon, vilket det han sagt aldrig gör mer än just bajsnödiga blonda brudar hemmahörandes på CNN och inte Fox.
Vad gäller domaren är det viktigt att visa att han i rätten är en medborgare som blivit stämd av en annan, en student med studentlån i detta fall, och det är en viktig konstitutionell rättighet att kunna få en rättvis domstol, här också är många politiskt korrekta och missar vad trump säger helt.
Nyhetskanalerna visar bilder och film på latinos med mexikanska flaggan som gör upplopp och härjar och andra stunden trump i rätten med ett dött case och med en mkt möjligen jävig domare, ej rättvist och här kan vara trumps taktik att "chocka" folk, när han egentligen troligtvis har helt rätt.
Folk förstår nog det (kanske inte men de borde de) och det förvånar mig att många "experter" och fox-reportrar inte kopplar 1+1 och ser fakta som alla andra kan se.
Så jag håller absolut inte med i vad kritiker runtom säger, det reflekterar inte hur hur folket känner.