Citat:
Ursprungligen postat av
Nycticorax
Själv har jag ofta hört släkt diskutera invandringen. Ingen har rakt ut sagt var dom lägger sin röst. Trodde dom var vanliga arga sjuklövare. Men en dag innan valet var det en kvinna som sa till mig "använd nu din röst klokt". Visste precis vad hon menade med allt hintande innan. Svarade då att jag redan hade förtidsröstat "klokt"
Vet att med tiden sen valet har inte något ändrats. Folk i min närhet är alltmer säkra på att SD har mer rätt än övriga partier. Det är ganska skönt, för nu behöver man inte prata om kaoset vid middagsbordet, när man vet var man har varandra.
Ibland räcker det med en blick från någon man aldrig sett tidigare för att känna igen en Sverigevän. "Rösta klokt" i dagens Sverige är som att hålla upp SD-banderoller och tuta i trumpeten.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Av intresse för SD:s politiska positionering och därmed följande opinionsläge, kan vara en
text av Leo Krámar, som Kinuski länkade till i Mediakrigstråden, där empirisk forskning om nationalismen citeras:
Nationalismen och "etnocentrismen" är den starkaste politiska kraften i Europa och dess emotionella styrka trumfar ofta andra lojaliteter - precis det budskap jag hela tiden förmedlat.
Att tona ned och t o m förneka svensk etnicitet, att fjärma sig från nationalismen till fördel för "socialkonservatism" är alltså inte alls med nödvändighet en fråga om röstmaximerande opportunism från SD:s sida - det är lättare att argumentera för rakt motsatt bild.
Det SD gjort med sin anpassning till övriga partier, är inte att locka fler väljare. Istället har man minskat den egna dragningskraften.
Det är vad jag befarar också. Krypandet och fjäskandet för moderaterna måste innebära att de har någon slags överenskommelse. Jag hoppas de har trogna, ärliga och skickliga rådgivare även på den här nivån.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Enligt gårdagens nyheter skall SD:s propaganda mer inriktas på känslor. Inte så mycket på hårda fakta. Jag tror att SD är rätt ute här. Jag tolkar det som att "Sverigevänner" är mer nationalistiska och värnar mer om gränserna, håller hårdare på tradition och Svenska seder, hatar ett för stort inslag av mångkultur, känslan att vi blir utnyttjade som en sorts tredje världens socialbyrå.
Detta är bra! Sedan måste man också jobba för att få in fler kvinnor, jag menar riktiga kvinnor absolut inga könlösa hen...

....
Bra SD, resultatet 2018 bör ligga mellan 21---25%, något att bita i för etablissemanget.
Hur tänker du nu ShariaInstructur? 21-25% kanske är fantastiskt för SD och hur deras utveckling varit, men 2018 vore det resultatet katastrof för Sverige. Vi lever i tider med skeenden vi aldrig varit med om tidigare. Det är omöjligt att sia om hur många och hur oroliga folk kommer vara 2018. +50% låter helt bisarrt idag men vem vet. 20-25% kan nog 7K manövrera bort en mandatperiod till. Landar de på 30-35-40% så blir det naturligtvis väsentligt svårare.
IS har uppmanat muslimer till terrorism i Europa under ramadan vilken är igång nu och en månad framåt. Vi får se vad som sker. Juli och augusti kommer MENA ha sin högsäsong att trakassera, våldta, misshandla svenskar. Augusti och septembers Sentio/YouGov bli spännande. Förra sommaren drack jag oroväckande mycket Champagne, en flaska vid varje rekord