2016-06-05, 19:38
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Man märker vilka enorma skillnader det är när vi har Zlatan på planen. Han var inte lysande på något sätt idag men utan honom hade vi varit lika tunna som mot Slovenien. Om inte alla Zlatanhaters tystnar efter det här så vete fan..
Spelade vi med samma lag den matchen förutom Z alltså? Att ens jämföra dessa matcher och säga att vi är bättre med Z känns ju inte helt logiskt.
Klart vi är bättre med Z men att den här matchen skulle visa det tyder mer på din bristfälliga analys.

Bra match av Sverige även om Wales kändes väldigt under isen och utan Bale så är de inte bra men det är alltid bra att gå in i ett mästerskap efter en match som denna.
Bensinmacken såg bra ut och är lugn med boll, förhoppningsvis tar han Olssons plats när Janne tar över.
Tyckte även Seb såg helt ok ut, bra defensiv vilket behövs då vi har offensiva ytterbackar och en djupledsgående ytter på andra kanten.
Citera
2016-06-05, 19:40
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Visst spelade vi bra även utan honom men han låg ju bakom Forsbergs ledningsmål och hade även del i vårt andra mål. Ter sig ytterst märkligt hur folk kan vägra se hans storhet.
Inte sett nåt negativt i den här tråden. Kanske kritiserade folk i matchtråden honom, jag var inte där?
Spelar han som idag har jag inget negativt att säga.
Citera
2016-06-05, 19:52
Medlem
kristofferGs avatar
Startar inte JoHNny GGG mot Irland vet jag inte vad jag gör...
Citera
2016-06-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Vore fan tjänstefel annars. Sägs ju dock att Zlatan inte gillar honom. Är väl det som är kruxet
Citera
2016-06-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Jag vet vad jag ska göra iaf, hoppas att Marcus Berg ska göra en kanonmatch.
Citera
2016-06-05, 20:26
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Vore fan tjänstefel annars. Sägs ju dock att Zlatan inte gillar honom. Är väl det som är kruxet
Jaså?
Citera
2016-06-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Jaså?
Har för mig jag läst det nånstans. Men kan ha fel. Tycker att Guidetti bör vara given.
Citera
2016-06-05, 20:44
Medlem
4522s avatar
Guidetti borde faktiskt starta på bänken och det av flera skäl:

- Jag är inte övertygad om att han är 100% kompatibel med Zlatan. Båda vill ha mycket boll, rör sig gärna i en hyfsat fri roll för att närma sig den, har ett enormt sug efter att göra målen. Det är definitivt dom egenskaper man vill se hos en anfallare, men kanske inte i två, särskilt inte när det gäller sådana vinnarskallar.

- När Zlatan droppar ner så pass mycket som han gör så är det viktigt att ha en smart och lojal anfallare bredvid honom. Säga vad man vill om Berg, men han är bra på att ta rätt löpningar utan boll och skäms inte för att göra det. En ack så viktig egenskap för att kunna hota motståndarnas försvar även centralt, särskilt om en viktig kantplats går åt nollan Seb Larsson.

- Guidetti är ungefär en tio gånger bättre målskytt än Berg, i alla fall en mer klinisk sådan. Jag har hellre honom som en joker på bänken, någon som kan komma in i matchen och spela på ren inspiration och enbart behöver kämpa till sig ett läge för att sätta spiken där den ska sitta. Om han startar är jag rädd för att han ska bränna sig på direkten.

Det är mina fem cent i frågan, rätt eller fel, vem vet.

När det gäller dagens match så ska vi nog inte dra för stora växlar, Wales var riktigt, riktigt usla. Men några positiva saker fanns där helt klart, Forsberg fortsätter att övertyga och det är rätt uppenbart att han är en av få spelare med stark internationell aura bakom Zlatan. Granqvist älgade på och stod mycket rätt, sedan vet jag inte om det var Johanssons förtjänst eller tack vare att både Källström och Lewicki låg så pass lågt i sina positioner. Mot Irland vill jag dock ha Ekdal från start, han är en bättre närkampsspelare än Källström och Lewicki tillsammans samt vågar sätta passningen rakt upp till Zlatan och gör det med större marginal och träffsäkerhet. Ut med Lewicki för min del.
Citera
2016-06-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Guidetti borde faktiskt starta på bänken och det av flera skäl:

- Jag är inte övertygad om att han är 100% kompatibel med Zlatan. Båda vill ha mycket boll, rör sig gärna i en hyfsat fri roll för att närma sig den, har ett enormt sug efter att göra målen. Det är definitivt dom egenskaper man vill se hos en anfallare, men kanske inte i två, särskilt inte när det gäller sådana vinnarskallar.

- När Zlatan droppar ner så pass mycket som han gör så är det viktigt att ha en smart och lojal anfallare bredvid honom. Säga vad man vill om Berg, men han är bra på att ta rätt löpningar utan boll och skäms inte för att göra det. En ack så viktig egenskap för att kunna hota motståndarnas försvar även centralt, särskilt om en viktig kantplats går åt nollan Seb Larsson.

- Guidetti är ungefär en tio gånger bättre målskytt än Berg, i alla fall en mer klinisk sådan. Jag har hellre honom som en joker på bänken, någon som kan komma in i matchen och spela på ren inspiration och enbart behöver kämpa till sig ett läge för att sätta spiken där den ska sitta. Om han startar är jag rädd för att han ska bränna sig på direkten.

Det är mina fem cent i frågan, rätt eller fel, vem vet.

När det gäller dagens match så ska vi nog inte dra för stora växlar, Wales var riktigt, riktigt usla. Men några positiva saker fanns där helt klart, Forsberg fortsätter att övertyga och det är rätt uppenbart att han är en av få spelare med stark internationell aura bakom Zlatan. Granqvist älgade på och stod mycket rätt, sedan vet jag inte om det var Johanssons förtjänst eller tack vare att både Källström och Lewicki låg så pass lågt i sina positioner. Mot Irland vill jag dock ha Ekdal från start, han är en bättre närkampsspelare än Källström och Lewicki tillsammans samt vågar sätta passningen rakt upp till Zlatan och gör det med större marginal och träffsäkerhet. Ut med Lewicki för min del.

Bra analys som jag delar. Lewicki har naturligtvis ingenting i startelvan att göra när vi har Ekdal och Hiljemark att tillgå bredvid Källström.
Citera
2016-06-05, 21:22
Medlem
Citat:

Snarare Hamren som inte gillar Guidetti. Skärp dig.
Citera
2016-06-05, 21:26
Medlem
Smerchs avatar
Tycker Guidetti gör sig bra som inhoppare (fast inte av helt samma anledning som 4522).

För mig får Berg gärna starta om vi spelar 4-4-2, men helst ser jag nog ändå en extra innermittfältare, för vi har så många bra och jag tror fortfarande mycket avgörs där. Zlatan får gå på inspiration själv där framme under första delen av matcherna och så in med Guidettis energi bredvid honom de sista 45-30 minuterna.

På ett tvåmannamittfält så borde det enligt mig vara Ekdal, Hiljemark och Lewicki som gör upp om det, spelar man med tremannamittfält så kan även Källström och Wernbloom vara nyttiga.
Citera
2016-06-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Snarare Hamren som inte gillar Guidetti. Skärp dig.
Skärp dig själv. Bara för att jag tror mig ha läst att Zlatan inte gillar Guidetti behöver jag väl inte vara en idiot för det? Sedan vad som är sant vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in