Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Så det är där du fått idéerna från om återupplivning som jag frågat om tidigare då jag tyckte det lät långsökt (medicinskt sett den gången).
Nja har redan från början använt återupplivning som det ofta används i svenskan. Att ge tillbaka personen möjligheterna att ta hand som sig själv. Kliniskt död eller medvetslös kan alltid vara svårt att avgöra utifrån bägge situationerna kan föranleda samma åtgärd;en noggrann kontroll. Nerijus kan det nog definitivt inte, har därför inte lagt samma vikt vid det ordet som du, då utfallet ändå är detsamma i hans katt råtta lek. där råttan bestämmer. Min mening förklarade jag ganska tidigt. Men för all del låt oss kalla det
återupplivning av personens självständiga responsgrader av medvetenhet, eller eljest term med motsvarande grad av integral medvetenhetsetablering autonomt.
En förstagångs personlighet inom gebitet som blir för upphetsad och missar det viktigaste, tar livet av personen prematurt och kan då inte avgöra om personen lever eller inte, eller bara medvetslös. Vilket här skulle vara höggradigt aktuellt på Nerijus ifall offret dött i samband med aktivitet vid brunnen och den hundmarkering som också skett där. Hon kan då tas till
Varför hänga en redan död person?
Tja, det är en bra fråga och jag anser att svaret inte nödvändigt vis skiljer sig från frågan om varför man skulle vilja hänga en medvetslös person. Det finns en hel del som tyder på att personen som hängdes mycket väl kunde ha varit medvetslös.
Om LH dog vid brunnen, där strid uppstått och andra spår lämnats, har hon troligen ändå fått rep och tejp på sig just där. Ett rep som alltså sätts fast utmed halsen i en speciell och passande läge och sedan inte alls verkar ha ändrats så satt det ganska bra med en gång. Har det sedan dessutom tejpats. Så har det nog högst troligen inte ändrats så mycket positionellt sedan dess,
alltså icke utsatts för oppositionella krafter vilket skulle vara höggradigt relevant för en person som är medveten, men inte för en omedveten eller död. Dvs i direkt behov att avgöra om denne är levande eller död.
Finns det tecken på att rep ändrats?
Logik i tredje ögat
Logiken i Nerijus på högvarv på väg in mot slaktrummet öppnar tredje ögat har med en adrenalinmaximering att göra och den kan mycket väl komma ur att han då och där inser att han dödat henne vilket för honom är just förverkligandet av en gammal dröm. Det skulle kanske ha en stegrad sannolikhet just i anslutning till platsen där han blir väldigt lätt av att en gammal djup dröm går i uppfyllelse.
Osensitiv för andra
En sådan person i ett sådant tillstånd kan nog inte avgöra om någon annan är vid liv eller inte men däremot ägna sig åt att leka doktor liksom gud. oavsett om tillståndet är omedvetenhet eller död så tillägnar han sig nog en stund med återupplivningsförsök applicerade för att finna ut vad som är vad. Med sina egna hjärtslag bultande i trumhinnorna kan han nog inte höra någon annan röst än sin egen. Ha lock för örona och gäspa.
Den som hängs verkar inte vara medveten
Det finns flera saker som tyder på att den som hängdes inte var med medvetande, vilket betyder omedveten eller död. Och i sin tur leder tillbaka i händelsekedjan som en rikoschett, ganska troligen med försök att höja graden av medvetenhet på vägen. Men en person som fått rep och tejp anbringad i en position vilken sedan inte förefaller ha ändrats har sannolikt fått den anbringad i ett spänt läge. Det kan ha varit hängande på tå eller vad som helst men positionen har inte flyttats.
Livet är ett andetag djupt
Det faktum att Munnen, näsan på och delar av hela ansiktet varit fasttejpade med en bred silvertejp tycker jag också talar för att en åtminstonde medvetslös person, troligen död hängdes i slaktrummet. Varför skulle man hänga en medvetslös person förresten? Om inte så måste hon ha först dit omgående efter hängning där med tejpning, liksom att få ligga väntande utan att kunna andas då Nerijus blev lite kinkig & fick ta en bajspaus först innan han fick lust att dra vidare in i slaktrummet. Jag greppar inte den logiken riktigt. Gör du och vad är skillnaden på att hänga en medvetslös och död person?
Är du verkligen helt säker på att anledningarna skiljer på något relevant sätt?
Perspektiv på fynden & fyndplatserna i tid och rum
Jag menar att det är fullt tänkbart scenario med någon typ av händelser vid brunnen liksom eventuellt en teleskoplastare + det finns en ganska tung densitet med spår just där. sedan finns en mellanpunkt med kontroll av medvetenhetsgrad, sedan avslutning i slaktrummet. Det är de punkter vi har att utgå från. De visar också en ganska hög grad av logik talande för den beskrivning jag gett. Ingen kan nog efteråt säga exakt vad som skett utan bara finna den förklaring som bäst överensstämmer med fynden. Med brett tejpad mun och näsa får objektet vänta länge från det uppallade bordet med Silvertejp i närheten av brunnen där hund också markerat, känns lite svårt att tro hon överlevde Nerujus bajspaus om han nu inte
sket av självförverkligandets glädje av att ha förverkligat en gammal dröm. Just då han lätt oförhappandes upptäckte just det, under just ett försök till återupplivning. Vad annars?
Ska du byta plats på händelserna i tid och rum får du en massa fram och tillbaka sträckningar, den här beskrivningen är i princip kortaste vägen in rakt på. Stanna till lätt innanför lilla dörren till stora ladan för
"återupplivning av personens självständiga responsgrader av medvetenhet, eller eljest term med motsvarande grad av integral medvetenhetsetablering autonomt." När han upptäcker att döden redan inträffat öppnar sig tredje ögat, innan det åter sluter sig moderlig och ömt. Varpå hänging följer, hänger du med?
Varför göra förloppet längre än kortaste vägen mellan fyndplatserna?