Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-06-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
99% att hans fruga googlade.
Det verkar ju inte vara förbjudet.
Citera
2016-06-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det verkar ju inte vara förbjudet.

Nej, eg inte, går ju aldrig att bevisa, och de vet ju garanterat att det förekommer.

Kunde för övrigt Zambia-frågan, kommer konstigt nog ihåg det, var 11 eller 12 då. Mycket ovanligt att jag kan frågor på den nivån.
Citera
2016-06-04, 19:48
Medlem
Citat:
Nej, eg inte, går ju aldrig att bevisa, och de vet ju garanterat att det förekommer.

Kunde för övrigt Zambia-frågan, kommer konstigt nog ihåg det, var 11 eller 12 då. Mycket ovanligt att jag kan frågor på den nivån.
Vann han miljonen eller?
Citera
2016-06-04, 19:52
Medlem
Citat:
Vann han miljonen eller?

Nej, han stannade på den näst sista frågan, om ett afrikanskt fotbollslandslag som omkom i en flygolycka 1993, var Zambia, jag kommer ihåg det.
På frågan innan, gällande städer, som ligger i Turkiet, ringde han sin fru, som jag tror googlade.
Citera
2016-06-04, 19:53
Medlem
Citat:
Nej, han stannade på den näst sista frågan, om ett afrikanskt fotbollslandslag som omkom i en flygolycka 1993, var Zambia, jag kommer ihåg det.
På frågan innan, gällande städer, som ligger i Turkiet, ringde han sin fru, som jag tror googlade.
Så han vann alltså 350 lax? Väldigt bra spelat ändå. Han var mycket duktig. Den frågan var ju faktiskt rätt enkel för oss fotbollsälskare men för honom var det nog svårt.
Citera
2016-06-04, 19:54
Medlem
Och nästa tävlande är redan ute, en kvinna som svarade fel på 10 000 som en Tommy Myllymäki. Måste medge att jag inte heller hade en aning, tydligen är han kock, men känns som en svår fråga på den nivån, då varken jag eller den tävlanden hade hört namnet. Jag hade dock tagit livlina, det gjorde dumt nog inte hon.
Citera
2016-06-04, 19:56
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:

Klockren googling och dom gjorde det bra, bokstaverade den mest lättbokstaverade staden.

Fotbollsfrågan hade jag för mig att det var Zambia men hade nog inte chansat om jag suttit själv.
Var säker på att det inte var Senegal, Sverige mötte ju dem i VM 2002, hade det varit dom hade det snackats friskt om kraschen men det gjordes det ju inte.
Citera
2016-06-04, 19:56
Medlem
Citat:
Och nästa tävlande är redan ute, en kvinna som svarade fel på 10 000 som en Tommy Myllymäki. Måste medge att jag inte heller hade en aning, tydligen är han kock, men känns som en svår fråga på den nivån, då varken jag eller den tävlanden hade hört namnet. Jag hade dock tagit livlina, det gjorde dumt nog inte hon.
Haha fan vad dråpligt, fick hon alltså lämna tomhänt?
Citera
2016-06-04, 19:57
Medlem
Citat:
Så han vann alltså 350 lax? Väldigt bra spelat ändå. Han var mycket duktig. Den frågan var ju faktiskt rätt enkel för oss fotbollsälskare men för honom var det nog svårt.

Ja, han vann 350 000. Han var absolut duktig. Kändes inte helt borta om fotboll heller, alternativen var Senegal, Angola, Zambia och Elfensbenskusten. Han visste att Senegal, och Elfensbenskusten var de bästa fotbollsmässigt av länderna, vilket inte tyder på totalt ointresse. Dock var han inne på att det därför mest sannolikt var något av dem, som tur var chansade han inte.
Citera
2016-06-04, 19:58
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:

Håller med dig, det var en riktigt svår fråga för att vara nvåer upp till 10 000 med lite glad musik i bakgrunden. Det har ju fan varit lättare frågor bra mkt högre upp,
Citera
2016-06-04, 19:59
Medlem
Citat:
Haha fan vad dråpligt, fick hon alltså lämna tomhänt?

Ja, 0 kr. Alternativen var racerförare, kock, skådespelare och poet. Hon svarade racerförare, då hon trodde sig vara säker på att det inte kunde vara något annat, men kock var alltså rätt svar.
Citera
2016-06-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ja, han vann 350 000. Han var absolut duktig. Kändes inte helt borta om fotboll heller, alternativen var Senegal, Angola, Zambia och Elfensbenskusten. Han visste att Senegal, och Elfensbenskusten var de bästa fotbollsmässigt av länderna, vilket inte tyder på totalt ointresse. Dock var han inne på att det därför mest sannolikt var något av dem, som tur var chansade han inte.
Jag personligen var säker på Zambia men som du säger att sitta där själv är ju lite skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in