Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-03, 19:55
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Wittgensteinfrågan på 3000 kan ha varit en av de svåraste någonsin på den nivån. Alternativen nu gjorde den ju trivial men med andra alternativ kunde det ha varit en miljonfråga.

Men det var ju en barnlek att utesluta, ergo lätt fråga
Citera
2015-01-03, 19:58
Moderator
Dr Kings avatar
Vilken klantskalle att ta 50-50 på en fråga som han inte hade en aning om. Nu var han ändå skicklig och resonerade sig fram till svaret. Klasskillnad på hans kunskaper och hon som tävlade i början av programmet idag och slutet av programmet igår. Med rätt frågor kan han ta sig till några hundratusen i alla fall.
Citera
2015-01-03, 23:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Hon var verkligen kass ja och egentligen inte ens värd de 10000 hon fick gå därifrån med.

Beatles-frågan var ändå rätt svår för att vara på den nivån.
Citera
2015-01-16, 19:45
Medlem
kompjuters avatar
Lite brunkräm på den snubben och en klockren Johnny Depp.....
Citera
2015-01-17, 14:13
Bannlyst
När söker de nya tävlande? Vill vara med!
Citera
2015-01-17, 19:55
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juxx_67
När söker de nya tävlande? Vill vara med!

Tog mig 10 sekunder att hitta info om detta. Klarar man inte ens av det så kanske man inte platsar i "heta stolen".
Citera
2015-01-17, 20:04
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Sjukt lätta frågor hon fick.
Citera
2015-01-18, 17:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Sjukt lätta frågor hon fick.

Samtidigt som hon var mycket osäker. En av de sämre tävlande någonsin. Hon hade tur att hennes far hade det klart för sig. Herregud, hon började svamla om Baader-Meinhof i Jerusalem 1948.
Citera
2015-02-01, 21:08
Medlem
Ganonitos avatar
Någon mer som har tänkt på att nästan varje gång Rickard frågar de tävlande varför de tror att den livlina de väljer att ringa kan frågan så svarar de alltid "Han/Hon är väldigt allmänbildad"? Det är nästan aldrig så att personen är kunnig inom just det området som frågan gäller.
Citera
2015-02-01, 22:24
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Någon mer som har tänkt på att nästan varje gång Rickard frågar de tävlande varför de tror att den livlina de väljer att ringa kan frågan så svarar de alltid "Han/Hon är väldigt allmänbildad"? Det är nästan aldrig så att personen är kunnig inom just det området som frågan gäller.

Jag och farsan satt och diskuterade när vi kollade gårdagens avsnitt på playen idag och hon skulle ringa, tror ni att dem får bestämma innan programmet ett ex antal personer de kan ringa? Antar det som de ringer måste vara med på det osv. För annars känns det ju som man känner MINST 1 person som kan frågan, finns alltid någon jävel som är bra på något ämne. Tex dagens IMDB generation hade ju kunnat svara hur enkelt som helst på frågan hon hoppade av på nu.

Kan ju vara därför som a) det alltid säger att det är allmänbildade och b) sällan den dem ringer faktiskt kan det
Citera
2015-02-02, 07:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingStannis
...tror ni att dem får bestämma innan programmet ett ex antal personer de kan ringa?...

Någon kanske väljer ett "ex" att ringa, men i övrigt så får man nog välja 3 personer. Dessa är naturligvis vidtalade och har säkert även fått vetskap om under vilken tid de kan tänkas bli uppringda.
Citera
2015-02-02, 13:49
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingStannis
Jag och farsan satt och diskuterade när vi kollade gårdagens avsnitt på playen idag och hon skulle ringa, tror ni att dem får bestämma innan programmet ett ex antal personer de kan ringa? Antar det som de ringer måste vara med på det osv. För annars känns det ju som man känner MINST 1 person som kan frågan, finns alltid någon jävel som är bra på något ämne. Tex dagens IMDB generation hade ju kunnat svara hur enkelt som helst på frågan hon hoppade av på nu.

Kan ju vara därför som a) det alltid säger att det är allmänbildade och b) sällan den dem ringer faktiskt kan det

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Någon kanske väljer ett "ex" att ringa, men i övrigt så får man nog välja 3 personer. Dessa är naturligvis vidtalade och har säkert även fått vetskap om under vilken tid de kan tänkas bli uppringda.

Jag satt i heta stolen för ett drygt år sedan och kan bekräfta att man får lämna upp till fem nummer/personer att använda i "Ring en vän" och det är BARA de numren man får ringa.

Dessa personer rings upp av kontrollrummet när man sätter sig i stolen och får berättat att "Nu börjar Coden spela, är du redo att eventuellt ta emot ett samtal?"
Får kontrollrummet inte tag på en eller flera på listan informeras spelaren om detta och dessa personer kan då INTE användas som livlina.

Jag hade syrran framför en dator med google framme men klämde i med någon halvkrystad anledning att hon i sin ungdom hade rört sig i kretsar som förmodligen hade kunskap om just min fråga men det enda hon gjorde var en snabb googling som gav mig 100K.

Google really IS your friend
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in