Citat:
Ursprungligen postat av
KingStannis
Jag och farsan satt och diskuterade när vi kollade gårdagens avsnitt på playen idag och hon skulle ringa, tror ni att dem får bestämma innan programmet ett ex antal personer de kan ringa? Antar det som de ringer måste vara med på det osv. För annars känns det ju som man känner MINST 1 person som kan frågan, finns alltid någon jävel som är bra på något ämne. Tex dagens IMDB generation hade ju kunnat svara hur enkelt som helst på frågan hon hoppade av på nu.
Kan ju vara därför som a) det alltid säger att det är allmänbildade och b) sällan den dem ringer faktiskt kan det
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Någon kanske väljer ett "ex" att ringa, men i övrigt så får man nog välja 3 personer. Dessa är naturligvis vidtalade och har säkert även fått vetskap om under vilken tid de kan tänkas bli uppringda.
Jag satt i heta stolen för ett drygt år sedan och kan bekräfta att man får lämna upp till fem nummer/personer att använda i "Ring en vän" och det är BARA de numren man får ringa.
Dessa personer rings upp av kontrollrummet när man sätter sig i stolen och får berättat att "Nu börjar Coden spela, är du redo att eventuellt ta emot ett samtal?"
Får kontrollrummet inte tag på en eller flera på listan informeras spelaren om detta och dessa personer kan då INTE användas som livlina.
Jag hade syrran framför en dator med google framme men klämde i med någon halvkrystad anledning att hon i sin ungdom hade rört sig i kretsar som förmodligen hade kunskap om just min fråga men det enda hon gjorde var en snabb googling som gav mig 100K.
Google really IS your friend