Citat:
Ursprungligen postat av
iconicatab
Med "någon annan" menade jag inget ont om din förmåga, utan bara att det MÅSTE göras i en "osmittad" dator+nätverk.
Och innan det är värt att försöka fixa till dina datorer till normalskick, så måste du kunna ha koll på vilka som kan nudda din router och dator med händerna.
Finns det 'restriktioner' som förhindrar det, så tycker jag att du bara ska använda Tails eller någon annan Live-DVD-Linux för att kunna använda internet. (Och bara boota skivor du är säker att ingen bytt ut.)
Har tails på en externdisk men den har suttit i stundvis.. Jag titta en ren ouppklopplad datorn i skåpet och tänkte ta Clean all på den usb stickan jag har på över 4 gb
Sen länga win 7 på USBn.. Det som oroar är att dom försöker ta sig in fast jag använder kabel
PS: Jag har en fundering på en ev. möjlig 'bootstrap-work-around'...
- Har du fortfarande någon dator som kan boota Win7?
- Har du möjlighet (och tomma skivor) att skriva DVD? CD?
- Hur stort är det USB som du kan tänka dig att radera/formatera om?
Har inga skivor.. tror ju en jävel snodde dom för mig annars hade inte detta varit ett problem.
Jag har ett sandisk 32 bg rensa precis i cmd Clean all och har win 7 iso home premium iso, ska bara fixa winwds 7 tolet från windows så jag kan göra en bootlebar usb
Men hur går jag vidare sen och får min datorn till win 10 igen? eller är det onödigt? funkar win10 nyckeln även på min win 7 ist? känns som jag har bättre koll på intrången via 10, avg funkar ju inte ett skit.. '
Citat:
Ursprungligen postat av
MySpace
Vem är det som tar sej in i din dator? Dina barn eller liknande? Rent fysiskt på datorna eller kommer dom åt din dator utifrån (via nätet).
Bästa lösningen är:
Be en vän skapa en bootbar USB eller DVD åt dej på sin dator.
Läs ut din licensnycket via verktyg som finns gratis på nätet (kolla länkar i W10-tråden).
Formatera om din dator (alla partioner).
Ställ datorn att boota från USB elller DVD i Bios.
Installera!
been there done that.. Funderar på om det är nån i ett hus nära som är riktigt jävla bra hacker och bara utnytjjar mig.. Jag gjorde en polisanmälan här om dagen, för att få ut för datorer och allt krångel, för hitta dom lär dom väl knappast