När man läser något tillräckligt många gånger oavsett om det är sant eller ej, så börjar du till slut tro på vad som står skrivet, oavsett om det är sant eller ej. Matas du med (miss)visande information som nedan blir det sant till slut, oavsett om det är sant eller ej.
Tydligen står Sveriges partier enade i frågan. Vänta lite nu, hur kan de vara enade? Tror verkligen samtliga partier, de som är utsedda för att leda sitt folk. Att år 2016 kommer vara det år man sätter drogerna ur spel med en K.O.? Är vi verkligen såhär naiva? Nu förstår jag varför Bosse 64 eller att Hulta-Lotta 67 kan tycka det. De har matats med missvisande information som skapat narkotikapolitiken i Sverige. Slår politikerna sig på bröstet när de säger detta eller stammar de i takt och i mun på varandra? Båda svaren är underhållande om än det ena lite mer tragiskt.
"I Sverige råder däremot
nolltolerans mot narkotika, en hållning som har
starkt stöd bland riksdagspartierna.
All användning av illegala droger ska vara straffbar och politiken går ut på att få bort narkotikan
helt från samhället." (
Sveriges narkotikapolitik=ett stort skämt?
Vad är logiskt tänkande och vad är sunt förnuft? En gissning bland många andra svar, tippar jag på vad majoriteten av Sveriges befolkning vill ha av sina ledare.
Allt beror på hur man tolkar något.
Citat:
Ursprungligen postat av JÖRGEN SVIDÉN direktör, ECAD (European Cities Against Drugs)
Ett huvudargument för legaliseringsrörelsen är att få bort kriminaliteten. Visst skulle en legalisering temporärt ta bort inkomster från den organiserade brottsligheten, men vem tror på allvar att de som lever i den världen därmed skulle förvandlas till laglydiga, skattebetalande och socialt anpassade medborgare? Inkomstkällorna för dessa grupper är outtömliga, till exempel vapen- eller människohandel och beskyddarverksamhet.
(
Jörgen tänker eller kanske mest tycker till på SvD.)
Ett riktigt bra argument, som Jörgen sätter sin tolkning på.
Nu vill jag också tolka ett riktigt bra huvudargumentet.
Hade vi fått in mer pengar i kassan skulle vården av våra äldre förbättrats och personer med en skada eller sjukdom få adekvat hjälp, vilket innebär att fler jobb luckras upp? Mina skattepengar får gärna gå till de som behöver det, vilket sätt det än må vara. Poliserna får resurser för att
skydda invånarna, när dessa krimella fortsätter med människohandel och eller vapen. Bara
sådärskapar vi socialt och fysiskt välmående. Vet inte ifall våra kära politiker är så sugna på detta med tanke på rådande riktlinjer. Resultat: få positiva ändringar för många människor. Ganska bra om du fråga mig.
De som röker cannabis är oftast inte människor med uppsåt till att skada mänskligheten, andra mörkare själar finns för detta ändamål.
Komiken fortsätter..
"Moderaterna och Miljöpartiet ger ingen förklaring till varför dödligheten i Sverige är så hög, utan lyfter istället fram att underlaget som de europeiska jämförelserna bygger på skiljer sig åt, vilket försvårar jämförelser mellan länderna."