2016-05-29, 16:59
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Bullshit, droger kan tillverkas av mänsklig avföring om man så vill. Då krävs det åtgärder som på högsäkerhetsfängelser i Usa. Eller som i Ryssland där man lever 23 timmar om dygnet i en 2x3 meters cell och är kameraövervakad 24 timmar om dygnet. Och hur försvarar du denna behandling? Och vad tror du det är för folk vi släpper ut i samhället sen?

Vem har sagt att de ska ut? Jag ser inget som helst skäl till att släppa ut ex.vis grova knarklangare i samhället.

Citat:
Du har varken ekonomi eller personal till dom omfattande kontroller som skulle krävas. Och så länge vi envisas med vår nolltolerans så kommer det alltid handla om tillräckligt mycket pengar för att folk ska ta riskerna med att langa, smuggla och tillverka. Inte ens Usa´s three strikes eller Rysslands stenhårda fängelser eller Thailands ännu värre fängelser har förhindrat folk från att ta dom riskerna.

Svensk narkotikapolitik går dock ut på att gripa pundarna. Man har tom satt upp mål för hur många pundare respektive langare man ska gripa. Givetvis grips fler pundare än langare och det är inget nytt direkt. Och samtidigt håller svenska skattemedel heroinproduktionen igång i Afghanistan, nolltolerans var det ja.

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/brukarna-grips-langarna-kommer-undan-20058
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=994275

Ja, slå hårt. Vi ska slå ännu hårdare mot det för oss alla så destruktiva knarket.
Det är vad en ny drogpolitik innebär! Samma medicin men mer!

Citat:
Regleringen gjorde att Spice började tillverkas och säljas, helt lagligt dessutom. Samtidigt som den skördade fler offer än vad cannabis gjort på 100 år. Det är inte att strypa tillgången. Antalet dödsoffer har heller inte minskat.

Vilket vi inte gör. Tvärtemot ser vi till att det produceras.

En uppfattning baserad på okunskap, propaganda och lögner. På exakt samma sätt bedrivs den svenska alkoholpolitiken, alkohol är dock ingen drog enligt den upplysta massan trots att den är mest destruktiv av dom alla. Så Bara för att majoriteten tycker något så betyder inte det per automatik att det är rätt och ska efterlevas. Att hänvisa till vad majoriteten vill bevisar bara att man saknar argument.

Nej, det betyder att man faktiskt tror på det demokratiska systemet.

Jag ser till folkets, människornas bästa. Deras väl och ve är vad jag sätter i första hand. Jag lider med det mörka giftets, knarkets stackars offer.
Citera
2016-05-29, 20:05
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Naturligtvis kan vi ta pissprov slumpartat på folk som istas på stan, vi kan anuskontrollera de som ser kondtiga ut.
Var sätter du gränsen för dig själv, hur mycket vill du bli kollad? Anuskoll? Ja, du har ju inget att dölja så vsrför inte.Q
Jag har frågat förr, men var sätter du gränsen när det drabbar dig själv, slumpartad anuskoll eller pisdprov när du går på ikea, ja, var går din gräns?
Citera
2016-05-30, 01:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vem har sagt att de ska ut? Jag ser inget som helst skäl till att släppa ut ex.vis grova knarklangare i samhället.

Ja, slå hårt. Vi ska slå ännu hårdare mot det för oss alla så destruktiva knarket.

Jag ser till folkets, människornas bästa. Deras väl och ve är vad jag sätter i första hand. Jag lider med det mörka giftets, knarkets stackars offer.
Låsa in langare för livet, jag kan bara se den extremt ökade vålds spiralen framför mig.
Låter som ett samhälle att sträva efter

Du har en massa förslag i hur vi ska bli hårdare, men berätta vart vi ska hitta personalen med denna utbildningen och psykiska krav.
Vi pratar om trippa statsbudgeten, och 2-300000 bara för bevaka gränsen.
Och vara bara hårdare utan ökad personal, är totalt verkningslös, vi ser ju på länder som hugger huvudet av langarna.
Där hjälper det inte heller, så som vanligt bara fantasier av dig.
Ja, så har vi det lilla fängelset, med 0,2km2 och 450st i personalen, och inte klarar hålla drogerna ute.

Och nej, du ser inte till folks bästa, det enda du ser är din knasiga agenda som dödar.
Döden är inte så hälsosamt, eller vad tycker du ganglere2.
Och sen på detta har vi sett hur väl folkhälsan utvecklar sig på droger, om man lättar på lagarna kraftigt eller legaliserar.
Citera
2016-05-30, 11:42
Medlem
sherms avatar
Citat:
Typiskt missbruksbeteende som uppvisas. Ett tydligt tecken på att det snarare är avgiftning än ännu mer av samma medicin som behövs i systemet.
Citera
2016-05-31, 04:25
Medlem
taucetis avatar
Lite mer nyheter om att saker och ting rör på sig än mer åt rätt håll. Även om han får ett stort nej så är det här en bra start. Vet att Andreas Thörns läkare även han kämpade för sjukas rätt för medicinsk marijuana. Han "smugglade" ju själv in Bedrocan för att testa Sveriges ståndpunkt till Eu:s lagar, om införsel utav medicin. Tror att fler läkare nu kommer att vågar ta ställning för patientens hälsa kontra lagen.

Ökat tryck på Sverige att legalisera medicinsk marijuana
Citat:
För första gången har en svensk läkare ansökt om tillstånd för obearbetad marijuana som läkemedel. En ny ”grön våg” i grannländerna sätter press på Sverige att öppna gränserna för medicinsk användning. Kritiker varnar för biverkningar och försvårad kontroll.
Citat:
Läkemedelet Bedrocan, oprocessad marijuana tillverkad under kontrollerade former, är inte tillåtet i Sverige. Men med den liberaliseringsvåg som sveper över världen ökar trycket för mer medicinsk cannabis. Tjugotre delstater i USA har sagt ja och i många länder pågår diskussioner.

Lite om våra grannländer och medicinsk marijuana. Tyskland kommer att från och med nästa år tillåta medicinsk marijuana så vi är snart omringade utav gröna stater.
Citat:
I Norge uppskattas runt 100 norrmän regelbundet resa till Nederländerna för att få cannabis på recept som de lagligt tar med sig hem. Statens legemiddelverk har ingen säker bild över antalet, men bekräftar att Bedrocan kan föras in.

Även Danmark godkänner i praktiken införsel av Bedrocan, men landets läkemedelsmyndighet säger till SvD att de inte känner till några konkreta fall.

Finland har gått ett steg längre och godkänner att inhemska läkare skriver ut Bedrocan. Ett hundratal patienter per år får särskilt tillstånd, oftast för kronisk smärta, enligt Erkki Palva, ansvarig direktör på finska läkemedelsverket Fimea.
http://www.svd.se/okat-tryck-pa-sverige-att-legalisera-medicinsk-marijuana
Senast redigerad av tauceti 2016-05-31 kl. 04:49.
Citera
2016-05-31, 12:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
...
...
Haha, den missade jag, håller med sherm.
Det låter som en typisk missbrukare, som tror sig att inte ha några problem.
Men vill bara ha mer och mer, fast än det inte ger nått.
Och nått nytt, ja det är de då inte.
Samtider hur du ska betala detta mer, det vet vi inte.
Sänka fängelsekostnaderna till 10% av nuvarande, räcker till ingenting.(enda som berört ekonomi på hur vi ska lösa det ekonomiskt).
Dom resterande biljoner för blir en gåta i hur vi ska hitta, och inte heller personalen.

Härligt fynd där sherm, men det är inte första gången som ganglere2 har skjutit sig i foten.
Citera
2016-05-31, 19:32
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Text-TV idag:
Fler dör av droger i Sverige

Antalet människor som dör av droger
i Sverige har mer än trefaldigats på
tio år. Dödstalen är fortsatt de näst
högsta i hela EU, enligt en ny rapport
från EU:s narkotikabyrå EMCDDA.

Den baseras på statistik från EU-län-
derna för 2014. Sverige rapporterade
in 609 dödsfall som kan relateras till
narkotika. 2004 var siffran 188.

I hela EU uppskattas dödligheten på
grund av överdoser till drygt 18
dödsfall per miljon invånare. I
Sverige är siffran 93. Bara Estland är
värre, med 113 inrapporterade dödsfall
per miljon invånare.
Citera
2016-06-01, 00:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Text-TV idag:
Fler dör av droger i Sverige

Antalet människor som dör av droger
i Sverige har mer än trefaldigats på
tio år. Dödstalen är fortsatt de näst
högsta i hela EU, enligt en ny rapport
från EU:s narkotikabyrå EMCDDA.

Den baseras på statistik från EU-län-
derna för 2014. Sverige rapporterade
in 609 dödsfall som kan relateras till
narkotika. 2004 var siffran 188.

I hela EU uppskattas dödligheten på
grund av överdoser till drygt 18
dödsfall per miljon invånare. I
Sverige är siffran 93. Bara Estland är
värre, med 113 inrapporterade dödsfall
per miljon invånare.
Och så har vi stolpskott som ganglere2 som tror detta är pga vi inte gör nått nytt, som då är samma sak som vi alltid gjort.
Citera
2016-06-01, 02:26
Medlem
taucetis avatar
Såhär skriver en annan klok doktor om saken på Svenska Dagbladet.

Det krävs saklighet i narkotikadebatten
http://www.svd.se/det-kravs-saklighet-i-narkotikadebatten
Citat:
Ur mitt perspektiv som läkemedelsforskare är dagens situation absurd och skoningslös. Cannabis är, den svenska officiella linjen till trots, ett av få kända rusmedel som inte går att överdosera, och är i jämförelse med många av våra vanligaste läkemedel oerhört säkert att använda. Om vi som företrädare för etablissemanget inte är ärliga med detta förlorar vi all trovärdighet i debatten. Jag är dessvärre rädd att skadan sedan länge är skedd. Dagens ungdom har, med rätta, ett utomordentligt svagt förtroende för den droginformation som det officiella Sverige tillhandahåller.
Citat:
Människors inneboende längtan efter förändrade medvetandetillstånd trotsar alla lagar och förordningar, i alla samhällen, i alla tider. I Sverige är kriget mot narkotikan förlorat. Det är hög tid att svälja stoltheten och erkänna förlusten. Det vore fullkomligt förödande att slåss till sista blodsdroppen.
Citat:
Saklig information till allmänheten baserad på evidens och beprövad erfarenhet räddar liv. Avkriminalisering av narkotikabruk räddar liv. Vi kan fortsätta att käbbla om detta i evighet, medan människor omkring oss stigmatiseras, marginaliseras, lider och dör. Eller så arbetar vi tillsammans för att i grunden förändra det svenska systemet till något mycket bättre.
Citat:
Lek med tanken att cannabisbruk avkriminaliserades i Sverige idag. Vore det så avskyvärt? Vad vi lärt från de länder som gått i bräschen med en mer liberal inställning till cannabis (flera av dessa är EU- länder) är att bruket inte ökar nämnvärt, att enorma resurser frigörs hos rättsystemet, kriminalvården och polisen och, viktigast av allt, att ohälsotalen inte ökar. Dessutom skulle vi slå undan benen för den internationella organiserade brottsligheten, som idag tillhandahåller cannabis, och inte minst för de aktörer som idag verkar i lagens gråzon genom handel med spice och andra potentiellt livsfarliga preparat.
Citera
2016-06-01, 02:48
Medlem
taucetis avatar
Några inom Miljöpartiet som verkar för att ändra på dagens repressiva politik. Det mesta i artikeln handlar om hur man vill göra det lättare för heroinister att injicera rena droger med rena sprutor, för att förhindra överdoser och spridningar utav sjukdomar.

Svensk narkotika*politik skördar människoliv
http://www.etc.se/debatt/svensk-narkotikapolitik-skordar-manniskoliv
Citat:
Det är dags att Miljöpartiet på allvar sätter rätten till hälsa framför nolltolerans och straffskärpningar, skriver Carolina Bruseman, Mårten Roslund och Aida Badeli inför partiets kongress i helgen.
Citat:
Svensk narkotikapolitik skördar liv. Den narkotikarelaterade dödligheten är högre i Sverige än i andra jämförbara länder. Det är dags att ställa en avgörande fråga: hur många liv kan vi offra i nolltoleransens namn?
Citat:
Det är dags att rättsväsendet och kriminalvården förändrar sin förlegade syn på narkotikabruk och missbruksrelaterad brottslighet. Fokusen måste tydligare kretsa kring vård och behandling, och på att den enskilde ges verktyg att lämna kriminalitet och missbruk bakom sig. Med satsningar inom vården investerar vi i minskad brottslighet och ökat välmående. Det går inte att straffa bort missbruksproblematik.
Citera
2016-06-01, 04:33
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:

Ja vissa fångar kommer väl att släppas ut. Min fråga kvarstår .

Citat:

Gripa ännu fler pundare för statistikens skull således. Och samtidigt ser vi till att heroinet flödar in i ryssland, sverige och Europa. Ny drogpolitik my ass, det ska se lite snyggt ut på papperet bara.

Citat:

Men du och alla andra är ju totalt lurade och tror att cannabis fortfarande är en inkörsport.Hur i helvete ska man kunna bygga en vettig narkotikapolitik på okunskap och en polis som tror att det räcker att gripa pundare och lagföra folk för inga narkotikabrott?

Citat:

Visst, det är i folkets bästa att man förlorar körkort och jobb trots att man aldrig kört vare sig rattfull eller drograttfull.

Och Ändå väljer du att bekämpa tex cannabis, mdma och ayahuasca. Droger som faktiskt hjälper folk och droger som aldrig orsakat några våldsbrott. Och detta samtidigt somvi inte vill bekämpa eller byta ut alkoholen som orsakar långt mer lidande än alla tre föregående droger tillsammans. Tom amfetamin och lsd kan göra nytta, alkohol har inga fördelar alls.
Citera
2016-06-01, 04:36
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Låsa in langare för livet, jag kan bara se den extremt ökade vålds spiralen framför mig.
Låter som ett samhälle att sträva efter

Du har en massa förslag i hur vi ska bli hårdare, men berätta vart vi ska hitta personalen med denna utbildningen och psykiska krav.
Vi pratar om trippa statsbudgeten, och 2-300000 bara för bevaka gränsen.
Och vara bara hårdare utan ökad personal, är totalt verkningslös, vi ser ju på länder som hugger huvudet av langarna.
Där hjälper det inte heller, så som vanligt bara fantasier av dig.
Ja, så har vi det lilla fängelset, med 0,2km2 och 450st i personalen, och inte klarar hålla drogerna ute.

Och nej, du ser inte till folks bästa, det enda du ser är din knasiga agenda som dödar.
Döden är inte så hälsosamt, eller vad tycker du ganglere2.
Och sen på detta har vi sett hur väl folkhälsan utvecklar sig på droger, om man lättar på lagarna kraftigt eller legaliserar.

Det han inte fattar är att om man låser in langare på livstid så ökar man risken och således gör det mer lönsamt att handla med droger. Tror han folk inte riskerar livstid för att tjäna mycket pengar snabbt? Folk riskerar livstid i thailand, brasilien, mexiko redan nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in