2016-06-01, 23:50
Medlem
tjenaretjenares avatar
Lite roligt ändå med Silvios italienska satsning i Milan där man haft mellan 5-8 italienare på plan i varje match men sen blir ändå bara en av dem uttagen.
Citera
2016-06-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Någon som vet ifall Conte har något emot Milan? Bonaventura och Romagnoli borde ju tveklöst vara i truppen. Donnarumma som 3e hade inte heller gjort någon skada. Erfarenheten han hade fått är ovärderlig.
Håller med, och tillsammans med De Sciglio kanske de inte hör till startelvan just nu, men i framtiden kan se absolut göra det.

Även den av så många föraktade Montolivo kan hålla ett par år till... Så fem personer i truppen hade varit rimligt för Milan, och det är inte så illa pissat...
Citera
2016-06-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Viktig match kl 18:30. Spezia mot Trapani. Spezia besegrade Cesena, men Trapanis avslutning i Serie B var vansinnigt imponerande. Jag tror att Trapani tar sig till final.

Imorgon möts Novara och Pescara. Och jag tror att det blir Pescara som möter Trapani i finalen. Och jag tror också att det till slut blir Pescara som tar steget upp till Serie A. Men vägen dit kan bli dramatisk.

Trapani vann med sammanlagt 3-0 och Pescara med sammanlagt 6-2.

Blir en fin final den 5:e respektive 9:e juni.
Citera
2016-06-02, 21:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Donnarumma

Astori ... Romagnoli ... Rugani

Pirlo ....... Jorginho

Bonaventura ......................... Giovinco
Gabbiadini

Totti .... Gilardino
Det där är ett lag man gärna skulle titta på!
Citera
2016-06-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det där är ett lag man gärna skulle titta på!

Ha ha känner mig nästan lite som Zeman. Offensiv briljans är allt.

Men hans framgång i den Schweiziska ligan, där han mot alla odds höll kvar nykomlingen Lugano, har gjort att både Crotone och såklart Pescara ryktas längta efter honom...

Jag älskar Zeman, men ansåg att han aldrig skulle kunna fungera i Cagliari. Skapade kaos eftersom laget ska vara stenhårt, lite småfult och jävligt taktiskt. Inte alls detta anfallsglada med ett ”öppet ansikte” som Zeman förordar.
Citera
2016-06-02, 22:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Inte för att vara sån, men hur stor roll spelar det att Zeman inte är italienare...?

Trots allt finns det gott om inhemska tränare som prioriterar försvar och taktik (catenaccio) före en mer sprudlande, offensiv fotboll.

Jag vet att motsatsen också finns (Prandelli).
Citera
2016-06-02, 22:31
Medlem
Citat:
Inte för att vara sån, men hur stor roll spelar det att Zeman inte är italienare...?

Trots allt finns det gott om inhemska tränare som prioriterar försvar och taktik (catenaccio) före en mer sprudlande, offensiv fotboll.

Jag vet att motsatsen också finns (Prandelli).
Hans farbror spelade i Juventus och han flyttade till Italien 1966 då han var 19 år. Han kan sin Calcio men har valt en egen väg. På gott och ont. Den har varit nyskapande, nu så är det mer ett minne av en fantastisk tid i Foggia för drygt 25 år sedan...

Men han är en vansinnigt skön karaktär, som vågar gå sin egen väg och ha sina egna åsikter. Bryr sig inte om att det han tycker och tror skulle reta upp mäktiga personer. Lätt att hata och håna. Men han har haft rätt i en del av sina tankar...

En modig och duktig tränare... Som dock har sitt system. Anpassar det inte efter omständigheterna utan kräver att omständigheterna ska anpassas efter honom.
Citera
2016-06-02, 22:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Men han är en vansinnigt skön karaktär, som vågar gå sin egen väg och ha sina egna åsikter. Bryr sig inte om att det han tycker och tror skulle reta upp mäktiga personer. Lätt att hata och håna. Men han har haft rätt i en del av sina tankar...
Har han slutat röka än...?

Vet att man fick införa speciella regler så att han kunde blossa på bänken.
Citera
2016-06-03, 20:52
Medlem
Citat:
Har han slutat röka än...?

Vet att man fick införa speciella regler så att han kunde blossa på bänken.
Jag tror faktiskt det. Jag kan ha fel men har för mig att han hade någon mindre hjärt/kärl incident innan han kom till Cagliari och slutade röka på stående fot. Kan ha fel...

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Daniel Alves och förmodligen Javier Mascherano kommer spela i Juventus till nästa säsong. Alves är fortfarande väldigt bra, om än gammal, men det är Mascherano som jag tror kommer visa sig vara Marottas genidrag den här gången i stil med Pirlo och Evra från tidigare transferfönster. Argentinaren känns verkligen da Juve och det är faktiskt märkligt att han inte spelat för de svartvita förrän efter trettio. En mittfältsdiamant bestående av Marchisio, Mascherano, Khedira och Pogba ser på förhand brutalt bra ut. Marotta har pratat mycket om att det nu skall satsas rejält på att ta sig långt i Champions League. De förmodade värvningarna av Barcelonaduon är en god start.
Jag håller med om Mascherano, kan bli riktigt bra...Och det kan såklart Alves också bli, men rimligen blir det på bekostnad av Lichtsteiner? Och jag gillar den skitstöveln.

På tal om Alves, så ryktas det att Bruno Alves kanske kan komma till den vackra ön. Hade varit fantastiskt även om han såklart är lite till åren så har erfarenhet och skicklighet.
http://www.corrieredellosport.it/news/calcio/calcio-mercato/2016/06/03-12089699/calciomercato_il_cagliari_accelera_per_bruno_alves /

Vet inte alls hur bra han har varit de senaste åren... Dock denna insats igår, som gör honom tämligen aktuell:
https://www.youtube.com/watch?v=rg3GHplYiog
Citera
2016-06-03, 21:52
Medlem
Gli Azzurri spelade mot Empolis Primavera. Sånt är normalt inom italiensk uppladdning. Man ska vinna överlägset mot svagt motstånd.

ITALIA-EMPOLI PRIMAVERA 13-0

Italia 1° tempo (3-5-2): Sirigu; Darmian, Bonucci, Ogbonna; Candreva, Sturaro, Thiago Motta, Parolo, El Shaarawy; Immobile, Zaza.

Italia 2° tempo (3-5-2): Marchetti; Barzagli, Ogbonna, Chiellini; De Sciglio, Florenzi, De Rossi, Giaccherini, Bernardeschi; Pellé, Eder.

Marcatori: Zaza (4), aut. Giampà, El Shaarawy, Candreva, Chiellini, Insigne (3), Bernardeschi, Giaccherini

Tror att Insigne startade istället för Eder som inte mådde bra. Kan ha fel... Oavsett är det ett svaghetsbevis för anfallarna. Zaza är stor och stark och kan såklart dominera. Mot juniorer. Men varför dunkar inte de andra in mål? Hoppas att Insigne startar för gli Azzurri eftersom man desperat behöver någon slags kvalitet och briljans.
Citera
2016-06-03, 22:13
Avslutad
Citat:
Jag håller med om Mascherano, kan bli riktigt bra...Och det kan såklart Alves också bli, men rimligen blir det på bekostnad av Lichtsteiner? Och jag gillar den skitstöveln.

Varför vill man ersätta Lichsteiner med Alves(om man nu gör det)? För mig är det obegripligt. Hade valt Licht alla dagar över Alves.

Citat:

Jag älskar Zeman, men ansåg att han aldrig skulle kunna fungera i Cagliari. Skapade kaos eftersom laget ska vara stenhårt, lite småfult och jävligt taktiskt. Inte alls detta anfallsglada med ett ”öppet ansikte” som Zeman förordar.

Kan nog tänka mig Zeman hade varit perfekt för Cagliari när man hade David Suazo.
Citera
2016-06-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Kan nog tänka mig Zeman hade varit perfekt för Cagliari när man hade David Suazo.

Du har såklart helt jävla rätt!

Tänk första året i Serie A efter att Zola hämtat upp laget från Serie B, dvs 2004/2005 Antonio Langella, Gianfranco Zola, David Suazo, Mauro Esposito och Rolando Bianchi.

Vilken jävla offensiv. Och Cagliari är av hävd starka i defensiven...

Så till viss del handlade det om timing föir den gode Zeman. Tio år tidigare hade han förmodligen gjort succé, men den briljansen fanns inte kvar då han anlände. Utan Cagliari levde på Conti och stenhårt spel. Taktiskt och defensivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in