2016-06-01, 01:24
Medlem
Spinnacers avatar
Sämsta Azzuri truppen jag någonsin sett. Tror ärligt talat inte de fixar gruppen, Sveriges trupp är inte mkt sämre och vi har iaf Zlatan. Deras enda stjärnor är Barzagli och Buffon.

Uselt av Conte. Bonaventura, Gabbiadini, Berardi, Criscito, Jorginho borde alla fått vara med, dynamiska spelare som faktiskt kan springa, dessutom framtidshopp.

Giaccherini, Sturaro, De Sciglio, Shaarawy, Eder, Immobile hahahahah.
Citera
2016-06-01, 02:58
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Sämsta Azzuri truppen jag någonsin sett. Tror ärligt talat inte de fixar gruppen, Sveriges trupp är inte mkt sämre och vi har iaf Zlatan. Deras enda stjärnor är Barzagli och Buffon.

Uselt av Conte. Bonaventura, Gabbiadini, Berardi, Criscito, Jorginho borde alla fått vara med, dynamiska spelare som faktiskt kan springa, dessutom framtidshopp.

Giaccherini, Sturaro, De Sciglio, Shaarawy, Eder, Immobile hahahahah.
Förutom namnen du tog upp så hade jag även velat ha med antingen Pavoletti eller Paloschi. Och jag tycker även att det är helkasst att inte ta med Giuseppe Rossi, dels för att truppen saknar glans som han hade kunnat tillföra, men också för att anfallssituationen är så jävla genomusel och han har trots allt gjort ett ganska bra halvår i världens bästa liga. Plus tidigare meriter. Nej, det här stinker fan. Och även jag tror Sverige hamnar före Italien i gruppen.
Citera
2016-06-01, 03:01
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Prata inte ner Pellé han kan bli en kultlirare och är en av få offensiva spelare i detta italienska landslag som faktiskt levererar kontinuerligt. En latebloomer som förtjänar respekt, han har inte varit uppsnackad som ung jämfört med många andra och han har fått gå den långa vägen till framgång.
Förvisso tycker jag att han förtjänar sin plats i truppen, men Graziano Pellè skall inte vara förstaval i det italienska landslaget. Än en gång, Giuseppe Rossi all the way. Och var fan är Berardi och Saponara?
Citera
2016-06-01, 03:07
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Förvisso tycker jag att han förtjänar sin plats i truppen, men Graziano Pellè skall inte vara förstaval i det italienska landslaget. Än en gång, Giuseppe Rossi all the way. Och var fan är Berardi och Saponara?

Finns ju dock ingen italiensk striker som varit så bra som Pellé varit de senaste två säsongerna.
Citera
2016-06-01, 03:16
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Finns ju dock ingen italiensk striker som varit så bra som Pellé varit de senaste två säsongerna.
Och jag tycker inte att Conte gör fel som tar ut Pellè, utan det säger nog mer om hur dålig konkurrens han har i dagsläget. Likväl, det saknas flera namn som nog hade kunnat hjälpa förbundskaptenen på traven. Sett till prestationer borde förövrigt Totti vara given i truppen. Jag kan dock förstå att Conte inte vill ta ut spelare med så hög ålder, men samtidigt, vad i helvete gör Ciro Immobile där?
Citera
2016-06-01, 13:00
Medlem
läramighackas avatar
Investerarna bakom det kinesiska konsortiumet är bl.a Evergrand Group och Robin Li. Även Jack Ma, grundare av Alibaba och minoritetsägare i Evergrand Group ryktas vara en investerare. (http://www.corrieredellosport.it/news/calcio/serie-a/milan/2016/05/31-12023015/milan_berlusconi_ha_detto_s_alla_lista_dei_cinesi_ la_trattativa_prosegue/)

Även GdS rapporterar liknande.

Ifall affären går igenom smidigt kommer få köpa 70% av Milan som har kvar Berlusconi i president i 3 år, och efter de 3 åren köpa koss de resterande 30%.

Kan hända att det blir ett intressant mercato. Framför allt på tränarsidan då Milan är intresserade av Emery bland andra.
Citera
2016-06-01, 13:03
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Sämsta Azzuri truppen jag någonsin sett.
Tveklöst den tråkigaste iaf.

Men Italien har en förmåga att gneta sig vidare från gruppspelet ändå.
Citera
2016-06-01, 14:50
Medlem
Calogeros avatar
Daniel Alves och förmodligen Javier Mascherano kommer spela i Juventus till nästa säsong. Alves är fortfarande väldigt bra, om än gammal, men det är Mascherano som jag tror kommer visa sig vara Marottas genidrag den här gången i stil med Pirlo och Evra från tidigare transferfönster. Argentinaren känns verkligen da Juve och det är faktiskt märkligt att han inte spelat för de svartvita förrän efter trettio. En mittfältsdiamant bestående av Marchisio, Mascherano, Khedira och Pogba ser på förhand brutalt bra ut. Marotta har pratat mycket om att det nu skall satsas rejält på att ta sig långt i Champions League. De förmodade värvningarna av Barcelonaduon är en god start.
Citera
2016-06-01, 20:54
Medlem
Citat:
----------------------------------

Thiago Motta som nummer tio. Eder. Pelle. Ciro Orörligsson.

Nej, det blir defensiven som får dra det stora lasset för Gli Azzurri. Vilket i och för sig inte är så främmande. Italiens sämsta landslagstrupp sedan...?

Herregud! Jag upprepar att Italien under 1990-talet hade Mancini, Baggio, Zola, Del Piero och Totti samtidigt som kämpade om nummer tio. Och nu Motta. Från Baggio till Motta...

Pellè fick utgå från dagens träning pga knäproblem. Vill i sammanhanget lyfta fram Ferry31 som följt och informerat om honom sedan hans tid i Feyenoord.
Citera
2016-06-01, 21:02
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Daniel Alves och förmodligen Javier Mascherano kommer spela i Juventus till nästa säsong. Alves är fortfarande väldigt bra, om än gammal, men det är Mascherano som jag tror kommer visa sig vara Marottas genidrag den här gången i stil med Pirlo och Evra från tidigare transferfönster. Argentinaren känns verkligen da Juve och det är faktiskt märkligt att han inte spelat för de svartvita förrän efter trettio. En mittfältsdiamant bestående av Marchisio, Mascherano, Khedira och Pogba ser på förhand brutalt bra ut. Marotta har pratat mycket om att det nu skall satsas rejält på att ta sig långt i Champions League. De förmodade värvningarna av Barcelonaduon är en god start.

Man får väl önska lycka till då
Citera
2016-06-01, 21:23
Medlem
Slänger som hastigast ihop ett lag som inte platsar i den italienska truppen, bara på skoj. Obalanserat såklart och tar inte med skadade spelare typ Verratti, Marchisio, Montolivo osv...

Donnarumma

Astori ... Romagnoli ... Rugani

Pirlo ....... Jorginho

Bonaventura ......................... Giovinco
Gabbiadini

Totti .... Gilardino

Hade såklart velat ha in Saponara, men hur många tior kan man egentligen ha i ett lag?
Citera
2016-06-01, 21:55
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Slänger som hastigast ihop ett lag som inte platsar i den italienska truppen, bara på skoj. Obalanserat såklart och tar inte med skadade spelare typ Verratti, Marchisio, Montolivo osv...

Donnarumma

Astori ... Romagnoli ... Rugani

Pirlo ....... Jorginho

Bonaventura ......................... Giovinco
Gabbiadini

Totti .... Gilardino

Hade såklart velat ha in Saponara, men hur många tior kan man egentligen ha i ett lag?
Någon som vet ifall Conte har något emot Milan? Bonaventura och Romagnoli borde ju tveklöst vara i truppen. Donnarumma som 3e hade inte heller gjort någon skada. Erfarenheten han hade fått är ovärderlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in