Citat:
Åklagaren formulerar det så här:Enligt artikel på AB så är detta nyligen anmält.
"Kom det fram något annat under det inledande förhöret?
– Det enda som kom fram är att den påstådda gärningen skulle ha ägt rum i februari och nu anmälts tre månader senare."
Svårt att tolka exakt när det anmäldes men kanske samma dag som gripandet?
"Kom det fram något annat under det inledande förhöret?
– Det enda som kom fram är att den påstådda gärningen skulle ha ägt rum i februari och nu anmälts tre månader senare."
Svårt att tolka exakt när det anmäldes men kanske samma dag som gripandet?
Citat:
Det var en anmälan som gjordes nu i våras. Mer kan jag inte säga på grund av förundersökningssekretessen" säger åklagare Jenny Granqvist vid åklagarkammaren i Falun
Citat:
"Inte meningen"? Tro`t den som vill... Och "kan inte gå in på"? Sådant kommenterar man rätt ofta i andra fall...
Varför greps han på det här sättet?
- Det var naturligtvis inte meningen att det skulle vara uppseendeväckande. Men vi gjorde den avvägningen att vi skulle göra det vid det här tillfället och jag kan inte gå in på hur man planerar och gör tillslag, säger Granqvist.
- Det var naturligtvis inte meningen att det skulle vara uppseendeväckande. Men vi gjorde den avvägningen att vi skulle göra det vid det här tillfället och jag kan inte gå in på hur man planerar och gör tillslag, säger Granqvist.
Citat:
Att polisen grep Antonio Lindbäck på det här viset förvånar Örebropolisens före detta presstalesman Göran Gunnarsson.
– Det är jäkligt märkligt. Det måste ha hänt något dramatiskt det sista dygnet eller kanske bara timmarna innan man slog till. Troligtvis har det kommit fram uppgifter som varit uppseendeväckande. Jag kan inte se något annat, säger Gunnarsson
– Det är jäkligt märkligt. Det måste ha hänt något dramatiskt det sista dygnet eller kanske bara timmarna innan man slog till. Troligtvis har det kommit fram uppgifter som varit uppseendeväckande. Jag kan inte se något annat, säger Gunnarsson
http://www.dt.se/dalarna/avesta/antonio-lindback-misstanks-for-allvarligt-brott