2016-06-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkasson
Enligt artikel på AB så är detta nyligen anmält.

"Kom det fram något annat under det inledande förhöret?

– Det enda som kom fram är att den påstådda gärningen skulle ha ägt rum i februari och nu anmälts tre månader senare."

Svårt att tolka exakt när det anmäldes men kanske samma dag som gripandet?
Åklagaren formulerar det så här:
Citat:
Det var en anmälan som gjordes nu i våras. Mer kan jag inte säga på grund av förundersökningssekretessen" säger åklagare Jenny Granqvist vid åklagarkammaren i Falun

Citat:
Varför greps han på det här sättet?
- Det var naturligtvis inte meningen att det skulle vara uppseendeväckande. Men vi gjorde den avvägningen att vi skulle göra det vid det här tillfället och jag kan inte gå in på hur man planerar och gör tillslag, säger Granqvist.
"Inte meningen"? Tro`t den som vill... Och "kan inte gå in på"? Sådant kommenterar man rätt ofta i andra fall...

Citat:
Att polisen grep Antonio Lindbäck på det här viset förvånar Örebropolisens före detta presstalesman Göran Gunnarsson.
– Det är jäkligt märkligt. Det måste ha hänt något dramatiskt det sista dygnet eller kanske bara timmarna innan man slog till. Troligtvis har det kommit fram uppgifter som varit uppseendeväckande. Jag kan inte se något annat, säger Gunnarsson

http://www.dt.se/dalarna/avesta/antonio-lindback-misstanks-for-allvarligt-brott
Citera
2016-06-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article16224186.ab

klubbens vd Per Nilsson till Sydsvenskan.
Spelaren stoppas nu från att träna eller spela med allsvenska klubben.
– Vi har gemensamt beslutat att han ska ta timeout tills den här processen är avslutad, säger Nilsson.

Förvisso blev han det, och rätten tog hänsyn till att han kunde mista sitt kontrakt med klubben när de gav honom villkorlig dom.
Klubben ansåg saken utagerad och använde honom som spelare igen innan han såldes.
Citera
2016-06-01, 19:51
Medlem
Tycker man borde dela upp begreppen inom sexbrott lite tydligare. Ingen aning hur det ligger till i detta fallet men enligt nuvarande juridik har jag (och de flesta av mina vänner) blivit våldtagen av tjejer på fester med skolan i yngre dagar. En del gruppvåldtagna. Kan bli farligt i längden och att folk inte tar så hårt på att någon är dömd våldtäktsman...
Citera
2016-06-01, 19:58
Medlem
Han har fastnat i moppeåldern så hans byten är inte äldre än 13-15 år helt enkelt.
Citera
2016-06-01, 20:00
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Det där är bland det vidrigaste och mest misogyna jag vet. I gammal unken patriarkal stil försöka peka ut ett barn som medskyldig till våldtäkt. Spelar väl ingen roll hur anatomin är beskaffad, minderårig är minderårig. Man får peddovibbar av inlägg som dina.
Du inser att det som är våldtäkt mot barn ett par minuter senare kunde ha varit helt lagligt?

Det jag vänder mig mot är begreppet "våldtäkt mot barn". Att en 14-åring som frivilligt har sex med en äldre person ska klassas som "våldtäkt mot barn" känns inte helt rätt.

Om du läst på lite om pedofili hade du vetat att de tänder på "prepubertala" barn
Citera
2016-06-01, 20:27
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Du inser att det som är våldtäkt mot barn ett par minuter senare kunde ha varit helt lagligt?

Det jag vänder mig mot är begreppet "våldtäkt mot barn". Att en 14-åring som frivilligt har sex med en äldre person ska klassas som "våldtäkt mot barn" känns inte helt rätt.

Om du läst på lite om pedofili hade du vetat att de tänder på "prepubertala" barn

Helt rätt. Det är ett jävligt skumt sätt att se på mognad och våldtäkt. Pedofiler är intresserade av barn, inte barn som bara är barn i lagens mening. Det är synnerligen relevant om negern gett sig på barn eller en ung vuxen som är barn enligt lagen. Är han en smutsig, stinkande pedofil skall han dömas för sina perversa lustar; är han en vanlig våltäktsman skall han dömas som en sådan.
Citera
2016-06-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det säger sig självt. Se bara på utseendet och man förstår direkt att det handlar om droger, troligtvis hasch och/eller marijuana... Rastaflätor, tidigare domar och polisens tillvägagångssätt säger det mesta...
Idiot, att påstå någon använder en speciell substans bara för att han/hon ser ut på ett visst sätt borde fan vara straffbart. Det finns fler efterblivna muppar än dig som förstört livet för andra enbart på sin allt igenom efterblivna åsikt!
Citera
2016-06-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Misstänkt ja, ta nu och lugna ner dig lite.
Exakt, jag får fan stänga av datorn och ge fan i att läsa här mer, pallar fan inte med alla efterblivna avarter som häver ur sig massa skit om andra utan att ha en förbannad aning om hur det egentligen står till.

Oskyldig tills motsatsen bevisats, någon som hört det tidigare ?
Citera
2016-06-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Misstänkt ja, ta nu och lugna ner dig lite.
Det var inte riktat mot dig, men det förstod du nog hoppas jag!
Citera
2016-06-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Riv medborgarskapet och utvisa han på livstid.
Eller inte. Om man fått medborgarskap så är det detta som gäller. Om man adopteras så blir status densamma som hos biologiskt barn.
Det kan man tycka vad man vill om, men en lag är en lag. Dessutom är misstänkt och anhållen inte det samma som skyldig och dömd.
Citera
2016-06-01, 20:45
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Riv medborgarskapet och utvisa han på livstid.

Vadå riva hans medborgarskap? Antonio är Svensk!!
Citera
2016-06-01, 21:07
Medlem
Om jag minns rätt så är termen "barn" enligt lag personer under 18 år.
Rätta mig om gärna om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in