2016-06-01, 21:09
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hade hoppskola för ungdomar i februari.

TV: I Åsbobacken har man hoppet uppe
Avesta Tidning, 27 februari 2016

Avesta Tidning rapporterar den 27 februari 2016 om Lindbäcks hoppskola för minderåriga i Åsbobacken i Avesta. Den misstänkta våldtäkten ska enligt handlingar från domstolen som Fria Tider tagit del av ha inträffat fyra dagar innan, den 23 februari i år. Lindbäck är skriven i Krylbo i Avesta kommun i Dalarna.

Antonio Lindbäck misstänks för våldtäkt mot barn
Fria Tider, 1 juni 2016

Åsbobacken i Avesta bör ej förväxlas med Åsbobacken i Falun! Åsbobacken i Falun är en backe som familjer gärna använder till att åka pulka.

Glada skratt i Åsbobacken när både nya och gamla falubor åkte pulka tillsammans
Dalarnas Tidning, 23 januari 2016
Senast redigerad av kafu 2016-06-01 kl. 22:04.
Citera
2016-06-01, 21:18
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Helt rätt. Det är ett jävligt skumt sätt att se på mognad och våldtäkt. Pedofiler är intresserade av barn, inte barn som bara är barn i lagens mening. Det är synnerligen relevant om negern gett sig på barn eller en ung vuxen som är barn enligt lagen. Är han en smutsig, stinkande pedofil skall han dömas för sina perversa lustar; är han en vanlig våltäktsman skall han dömas som en sådan.
Grejen, om jag förstått lagen rätt, är att han kommer att klassas som våldtäktsman även om tjejen var med på det och hon var under 15 år.

Tycker absolut att det ska finnas lagar som skyddar barn men det är rätt stor skillnad mellan att som 14 åring bli tagen med våld och att göra något frivilligt.
Citera
2016-06-01, 21:22
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Idiot, att påstå någon använder en speciell substans bara för att han/hon ser ut på ett visst sätt borde fan vara straffbart. Det finns fler efterblivna muppar än dig som förstört livet för andra enbart på sin allt igenom efterblivna åsikt!

Niggah, please!

Ta ett djupt andetag inuti din rosaskimrande HBTQ-bubbla. Såja, luktade det bra(j)? Känner flera med rastaflätor och alla röker olagliga substanser... Så, ja jag har förutfattade meningar. När, enligt dig, övergår förutfattade meningar att övergå till sanningar? Hur många fall måste det till för detta?

Negern är självklart skyldig till detta - de stoppar ju fan in kuken i allt. Frågan är ju bara hur allvarligt det ev. brottet egentligen är, om det ens är ett begånget? Om man han knullat en brådmogen +15 så anser jag inte detta var särskilt allvarligt - om inget tvång ingått. Dessa +15-åringar kan vara riktiga godingar...

Våldtäkt, ja då skall kuken av...
Citera
2016-06-01, 21:23
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Om jag minns rätt så är termen "barn" enligt lag personer under 18 år.
Rätta mig om gärna om jag har fel.
Det skiljer sig från lag till lag.

I det här fallet är det Brottsbalken, kapitel 6, paragraf 4 som åberopas:

Citat:
4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som
med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som
med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag,
döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och
högst sex år.

Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första
stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och
som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran
av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen
,
eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen ska svara på
grund av en myndighets beslut.
Citera
2016-06-01, 21:27
Medlem
Tjuvhederns avatar
En 31-åring som har sex med nån under 15 år.... Jag spyr. Bra att aset åkt fast.
Citera
2016-06-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Låt mig gissa. Du har ingen större erfarenhet av droger, va?
Du skriver själv bl.a att "Antons prestationer är väldigt bra just nu......reser runt väldigt mycket". Just det pekar på att han trollar med sin kropp. Antingen om det är doping eller centralstimulerande medel.
Sedan att det inte fungerar bra i längden är en helt annan sak. Kolla bara in alla Rockstars som börjar med uppåttjack i början av sin karriär för att orka spela varje kväll, och stämplar ut ensam med en kanyl med "neråt" i vecket för att kunna sova.

Du har helt rätt, jag har absolut ingen erfarenhet av droger förutom snus och alkohol.
Sen måste det väll ändå vara lite skillnad på att stå på en scen eller åka i hundratrettio knyck in i en kurva på en mc utan bromsar.
Men som sagt jag har noll koll på droger.
Citera
2016-06-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Avesta Tidning rapporterar den 27 februari 2016 om Lindbäcks hoppskola för minderåriga i Åsbobacken i Falun.

Åsbobacken ligger i Avesta, inte Falun.
Citera
2016-06-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
En 31-åring som har sex med nån under 15 år.... Jag spyr. Bra att aset åkt fast.

Tänk om det är så att en tjej lurat i killen att hon är 21 år, när han bryter kontakten (kanske för att han fått veta att hon är yngre) så gör hon allt för att göra honom illa... Hade det funnits bevis för våldtäkt (ex dna) så hade han plockats in i februari.
Citera
2016-06-01, 21:48
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Framgick det inte i mitt inlägg att jag inte kunde brottsbalken ordagrant när jag skrev frågeställningen
"Är man inte barn hela vägen upp till man blir myndig, d v s 18 år?"

Jag visste naturligtvis att den som har samlag med person under femton år fyllda kan dömas för våldtäkt på barn.

Vad jag inte visste, det var att sexuella handlingar med barn från fyllda femton fram till fyllda arton år även de i vissa i lagen angivna fall kan räknas som våldtäkt mot barn om barnet har stått under förövarens förmyndarskap eller befunnit sig i beroendeställning i förhållande till denne.

Inlägget från signaturen PeaceOn Earth inspirerade mig till att slå upp i Brottsbalken och där ta reda på hur det faktiskt förhåller sig. Thank you and Peace on our Earth!

Brottsbalken 6 kap. 4 § andra stycket säger att

den som har samlag med ett barn som fyllt femton men inte arton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år om barnet är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen ska svara på grund av en myndighets beslut.
Senast redigerad av kafu 2016-06-01 kl. 22:23.
Citera
2016-06-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Vadfan tillför i tråden jävla idiot?
Brottet anmäldes inte i februari så...
Slår vad om att du röstar på MP bara för du skriver utan att veta någonting öht utan bara går in här och försvarar negern utan grunder. Häng dig

och vad är det du vet som gör att han är skyldig? förutom att han är neger.
Citera
2016-06-01, 22:06
Medlem
14-åringar kan vara så djävulskt kåta så jag förstår om han blivit förförd... Är hon yngre så är det däremot ganska fel... Är det värt 2 år dock, njaa?? Känns mest som att moralen styr hos människor och lagstiftare. Ger ens grov misshandel så hårt straff?
Citera
2016-06-01, 22:13
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpanen
Åsbobacken ligger i Avesta, inte Falun.

Tack för ert påpekande, herr Karpanen eller Kärpänen! Jag visste inte att Falun och Avesta har var sin åsbobacke!

Mitt inlägg från klockan 21:09 idag 1 juni är numera uppdaterat med min nya kunskap. Se upp i backarna!
Senast redigerad av kafu 2016-06-01 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in