Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-27, 22:11
  #493
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Så Antonio Lindbäck fanns alltså oskyldig. På något sätt så känns det som att om vi på riktigt önskar komma till rätta med det patriarkala förtrycket så behöver vi tittalite andra ställen.
Är du full eller dyslektiker ?
Fattar fan inte ett pillevitt vad du försöker förmedla
Citera
2017-01-27, 22:30
  #494
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Är du full eller dyslektiker ?
Fattar fan inte ett pillevitt vad du försöker förmedla
Det jag försöker förmedla är att media gärna belyser vissa patriarkala händelser för att vinna någon billig poäng i sitt feministiska propagandakrig medans de blundar för och till och med mörkar andra. Fattar du bättre nu?
Citera
2017-01-27, 23:51
  #495
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Det jag försöker förmedla är att media gärna belyser vissa patriarkala händelser för att vinna någon billig poäng i sitt feministiska propagandakrig medans de blundar för och till och med mörkar andra. Fattar du bättre nu?

Nej jag tror inte att hon fattar nu heller men det är som du antyder. En svensk femtonåring som har sex med sin tjej som är fjorton och elva månader efter att de har varit tillsammans i tre år, blir fälld för våldtäkt medan en fyrtioettårig neger som sätter på en fjortis mot hennes vilja samma kväll som han har raggat upp henne slipper straff.
Citera
2017-01-28, 00:21
  #496
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Nej jag tror inte att hon fattar nu heller men det är som du antyder. En svensk femtonåring som har sex med sin tjej som är fjorton och elva månader efter att de har varit tillsammans i tre år, blir fälld för våldtäkt medan en fyrtioettårig neger som sätter på en fjortis mot hennes vilja samma kväll som han har raggat upp henne slipper straff.

Jag är då den siste till att försvara en våldtäkter och dylikt i vårt samhälle men finns det något som helst som pekar på att han faktiskt satt på flickebarnet? Om det hade funnits det tror du då inte att man hade valt att åtala istället för att lägga ner utredningen? Jag tror att om vi hade kunnat få ta del av förundersökningsprotokollet så skulle nog en hel del saker i detta fallet klarna.

Är det nånting jag avskyr mer än våldtäktsmän så är det kvinnor som anmäler oskyldiga män för just våldtäkt.

Sedan så kan jag mycket väl hålla med dig om att om två ungdomar har frivillig sex där den ena sedan fälls för våldtäkt så är det nånting som är fel med rättsapparaten.
__________________
Senast redigerad av cheshire 2017-01-28 kl. 00:36.
Citera
2017-01-28, 00:40
  #497
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Jag är då den siste till att försvara en våldtäkter i vårt samhälle men finns det något som helst som pekar på att han faktiskt satt på flickebarnet? Om det hade funnits det tror du då inte att man hade valt att åtala istället för att lägga ner utredningen? Jag tror att om vi hade kunnat få ta del av förundersökningsprotokollet så skulle nog en hel del saker i detta fallet klarna.

Är det nånting jag avskyr mer än våldtäktmän så är det kvinnor som anmäler oskyldiga män för just våldtäkt.

Sedan så kan jag mycket väl hålla med dig om att om två ungdomar har frivillig sex där den ena sedan fälls för våldtäkt så är det nånting som är fel med rättsapparaten.

Åklagaren försökte att åtala negern för våldtäkt. Då får vi kanske tänka oss varför detta inträffade. Den våldtagna, om det nu har inträffat, är under femton år och det är hennes historia som åklagaren grundar sitt åtal till.
Har händelsen inträffat eller har den utsatta flickan diktat upp en historia för att göra sig märkvärdig på något sätt? Detta borde i så fall vara åtalbart typ osant intygande eller vad det nu kan rubriceras som men det hör man inte något om.
Borde det inte synas i media och om inte så skulle i alla fall jag om jag var negern gå i taket och se till att detta kom fram.

Nu tänker jag kanske för mycket om saker som jag kanske inte riktigt är insatt i men ändå...
Citera
2017-01-28, 00:55
  #498
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Har händelsen inträffat eller har den utsatta flickan diktat upp en historia för att göra sig märkvärdig på något sätt? Detta borde i så fall vara åtalbart typ osant intygande eller vad det nu kan rubriceras som men det hör man inte något om.

Detta är en konstig situation tycker jag då man som bekant inte är straffmyndig förrän man fyllt 15. Om allt sammans bara är hittepå så lär ju flickan med största sannolikhet behöva någon sorts hjälp.

Hade jag varit Antonio så vet jag inte hur sugen man hade varit på att dra någon sorts rättsprocess mot flickan. Det skulle väl i sådana fall vara för att man hade velat henne väl. Svårt att sätta sig in själv i situationen om hur man hade reagerat. De två verkar ju onekligen känna varandra, om än ytligt vad jag förstått.
__________________
Senast redigerad av cheshire 2017-01-28 kl. 01:09.
Citera
2017-01-28, 01:17
  #499
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Detta är en konstig situation tycker jag då man som bekant inte är straffmyndig förrän man fyllt 15. Om allt sammans bara är hittepå så lär ju flickan med största sannolikhet behöva någon sorts hjälp.

Hade jag varit Antonio så vet jag inte hur sugen man hade varit på att dra någon sorts rättsprocess mot flickan. Det skulle väl i sådana fall vara för att man hade velat henne väl. Svårt att sätta sig in själv i situationen om hur man hade reagerat. De två verkar ju onekligen känna varandra, om än ytligt vad jag förstått.

Tror du inte att det är ÅKs skyldighet att dra vidare i någon sorts rättsprocess som du nämner det? Annars kan jag tänka mig ett scenario där alla småtjejer som har fått hår på fittan anklagar både kreti och pleti för våldtäkt för att tillskansa sig lite skadestånd utan att riskera någon form utav reprimand för egen del där det upptäcks att hon kommer med falska anklagelser.
Citera
2017-12-29, 20:29
  #500
Medlem
Har fått information från en i I.a Mö..h´s ( 14 åringens ) familj att, det var mamman som anmälde Antonio, I.a ville inte anmäla utan hon var kär i Antonio, de säger även att I.a gjorde en abort i början av maj 2016, där Antonio sägs vara fadern. Därför anmälde Mamman.
Han ska visst även vara misstänkt för flera andra sexualbrott, men ingen har vågat väcka åtal efter fadäsen 2016.
Citera
2022-02-18, 17:14
  #501
Medlem
Då var han igång igen den käre Antonio. Rattfylla igen.

https://www.avestatidning.com/2022-0...lismans-tecken
Citera
2022-02-18, 20:22
  #502
Medlem
Och respass från Masarna blev det i kölvattnet.
Citera
2022-02-18, 21:05
  #503
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Och respass från Masarna blev det i kölvattnet.

Nu kan negern knulla minderåriga på heltid!
Citera
2022-02-18, 23:53
  #504
Medlem
Sjuk/missanpassad människa, hur många chanser ska/bör man ge honom…eller vem som helst för den delen!?
Ännu en ”stjärna” som hyllas mellan sina krascher för sin talang - precis som många idrottare i de flesta sporter…de flesta av dem har ju en helt skev världsbild där de blivit idoliserade från unga år och därför skyddats trots felsteg och brist på normala värderingar om och om igen - dags för inlåsning och behandling under lång tid då han uppenbarligen inte har normalt omdöme eller värderar andras liv!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback