2016-06-02, 18:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Misstankar mot honom har ju funnits, bevis har saknats. Jag gissar, säger åter igen gissar, men att det fanns något som fick Polisen att agera då vid tävlingen.

I tråden har det framgått att han setts med yngre flickor reguljärt, det kanske finns flera målsägande?
Vad ska bevisen vara? DNA material? SMS? Annars borde väl Lindbäck har gripits tämligen omgående och förhörts?
Citera
2016-06-02, 19:02
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orbert
Det ska visst ha funnits en 14-årig tjej i kulisserna. Min känsla är att Antonio är oskyldig, hoppas för allas skull att jag känner rätt.

http://www.sydnarkenytt.se/kumla/artikel/om-antonio#.V1BjKaC5nqA
Oskyldig och oskyldig. Har han haft sex med en 14-årig speedway-groupie är han ju rökt. Om tjejen dessutom svansar runt bland förarna i depån så lär ju alla inom Masarna veta vem hon är. Eftersom hon dessutom har tillträde i depån borde det ju vara en dotter till någon inom speedway-sporten för jag tror inte vem som helst får springa runt i depån.
Citera
2016-06-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orbert
Det ska visst ha funnits en 14-årig tjej i kulisserna. Min känsla är att Antonio är oskyldig, hoppas för allas skull att jag känner rätt.

http://www.sydnarkenytt.se/kumla/artikel/om-antonio#.V1BjKaC5nqA

Hmm.. Har under en tid pratats om att ngn tjej som känt sig "dissad" velat ställa till det för honom. Om det är samma tjej som anmälan gäller vet jag ju såklart inte, men tänk om det är så. Mardröm... Men självklart så är det även fruktansvärt om han är skyldig till brott, och kommer då med all rätt att dömas.
Citera
2016-06-02, 19:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Oskyldig och oskyldig. Har han haft sex med en 14-årig speedway-groupie är han ju rökt. Om tjejen dessutom svansar runt bland förarna i depån så lär ju alla inom Masarna veta vem hon är. Eftersom hon dessutom har tillträde i depån borde det ju vara en dotter till någon inom speedway-sporten för jag tror inte vem som helst får springa runt i depån.
Han är iofs inte dömd ännu, så vi får avvakta.
Citera
2016-06-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag är 100 på att de sexuella övergreppen har skett i hans husbil/buss som han använder inom sporten. Killar som dessa tar inte tjejerna till sin bostad utan till en neutral miljö som man kan parkera var som helst och som ingen har insyn till.

Sedan när han är klar så dumpar han tjejen och åker hem till sig.
haha jojo vakna du sen.. tror du ärligt att polisen skulle låtit bli att ta med ett fordon som dom misstänker har använts till en våldtäkt.. skärpning inte ens en polis är så jävla korkad

ingen mening att spekulera. det kan vara allt från att någon hittat på till att han våldtaget en 3månaders bäbis. det är ju helt omöjligt att gissa förens dom släpper informationen antingen att åklagare polis eller att Antonio själv berättar
Citera
2016-06-02, 19:11
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han är iofs inte dömd ännu, så vi får avvakta.
Nej såklart. Vore dock trist om han nu gjort något med fjortisen.
Citera
2016-06-02, 19:26
Medlem
shaktas avatar
Blir han friad blir det bra med cash för honom då det blivit så publikt.
Citera
2016-06-02, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad ska bevisen vara? DNA material? SMS? Annars borde väl Lindbäck har gripits tämligen omgående och förhörts?
SMS, telefonen blev ju beslagtagen, andra fynd i bussen, vad vet jag. Utredningen får väl visa vad som hänt.

Det jag skrivit handlar enbart om de juridiska aspekterna som finns i fallet. Det kan ju finnas flera målsäganden också som då hävdar att Lindbäck antastat, den eller dom, i mera närtid. Vi vet lite än.

Åklagaren måste inkomma med en häktningsframställan senast imorgon kl.12. Vi får se då, antingen frisläppt eller häktad.
Citera
2016-06-02, 19:33
Medlem
cheshires avatar
Vore ju snyggt om fjortisen spritt lögner till sina jämngamla kompisar om att hon och Lindbäck minsann gjort både det ena och det andra och att detta sedan spritt sig till vederbörandes mor som då tagit kontakt med polis. Med tanke på alternativen så kan man bara hoppas att det är något sådant som är orsaken till all uppståndelse.
Senast redigerad av cheshire 2016-06-02 kl. 19:49.
Citera
2016-06-02, 19:43
Medlem
buttnutters avatar
Klart han kommer dömas. I feminist-Sverige är det väl nästan våldtäkt att skaka hand med en kvinna om hon inte är med på det.
Citera
2016-06-02, 19:43
Medlem
Mythknaeckarns avatar
[quote=Rovdjurskossan|57443854]"Först då mannen frihetsberövas och kvinnan i lugn och ro hinner få lite perspektiv på sin tillvaro, får hon en chans att upptäcka hur hon egentligen behandlas"

"Marianne Ny menar att lagföringen har god effekt som skydd för kvinnan, även i de fall gärningsmannen åtalas men inte döms."

http://www.domstol.se/Publikationer/Rapporter/Kvinnofridslagen.pdf

Nog är hon fockad alltid, men sådant hyllas i Sverige.

O fan... Ja jag kan inte säga annat än att jag tror dig. Mycket märkligt uttalande, det är ju helvridet. Snacka om subjektiv rättskipning. Man kan tolka det som att hon menar att häktningen ska ses som en tidsrymd för en part att "hinna komma på hållbara anklagelser". Om jag får de vibbarna får säkert andra det också.
Citera
2016-06-02, 19:44
Medlem
Skrämmande att man går ut med namn och bild innan han är dömd. Är det ens lagligt? Tänk om människan är oskyldig. Nu är han ju dömd för all framtid ändå. Det gör man ju aldrig annars, man skriver ju t ex "Sportstjärna misstänkt..". Förstår inte varför man gör annorlunda i detta fallet. När det dessutom är skäligen misstanke bara (!). Väldigt märkligt. Och när det är ett så grovt brott dessutom.

Det är enbart skäligen misstänkt. Alltså väldigt svag misstanke. Förmodligen inga bevis alls utan enbart hennes ord. Det kan lika gärna handla om en förälskad tjej som blivit dissad och inte klarat av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in