Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-30, 22:11
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Man ska vara typ CP-skadad för att inte förstå, att Fri är en av de bästa humorister [och Trump-parodiker]
Jo, det är komiskt. Annars skulle jag inte bry mig. But it is happening! Ibland är verkligheten intressant.
Men Trump säger faktiskt 35% tull och take the oil. Och jag ser att han kan göra det och mycket mer. Mycket. Den ende som flinar till slut är nog Trump. He's got the power. Han har inte någon motpart i världen.

Vilket nick-name vill Putin få liksom? Om han inte uppför sig rumsrent. Kanske redan finns en omröstning på reddit om det, eller? "Lyin, no, I've used that one already". Och Norge Har verkligen en gigantisk skuld att återbetala till USA för att de befriade dem ur deras försvarslöshet. De hade lättare kunnat sluta fred med Dönitz som ännu ockuperade Norge. Anti-nazi-money. Äntligen. Hur mycket cash har de nu igen? Varför annars förhandla med andra länder? Klart man tar allt man kan, särskilt när ingen vågar bjuda motstånd. Allt.

Take Amerika Great A Gain!
2016-05-30, 22:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Inte går att styra?

Läs de länkar och citat jag gav Fri rörande globaliseringsprocessen, det är endast en förklaring av varför den globala marknaden existerar och därmed så kan du inte kontrollera globaliseringen då det inte är något att kontrollera.

Det du däremot kan göra är att påverka den globala marknaden men du kan inte styra den så länge du inte skapar ett monopol på en eller flera varor men även då så styr du bara vissa delar av marknaden såvida du inte har ett monopol på alla resurser som man köper/säljer på den globala marknaden men för att kunna inneha det så måste man ha en global stat som alla nationer och dess invånare lyder under. (och då pratar vi om något helt annat)

Det Trump påstår sig vilja göra är att påverka den globala marknaden så att USA får vissa fördelar men det Fri påstår är att Trump är villig att gå så långt att han kan tänka sig invadera Norge för dess olja om Norge inte lyder Trump och USA.

[Tillagt]

Sedan måste man komma ihåg att USA redan har en stor påverkan på den globala handeln då Dollarn är den globala valutan, du växlar emot dollar när du växlar från X till Y och man pratar om Dollar när man talar om handelsvalutor, visst Euron talar man oftast om när man handlar i inom och med medlemsnationer inom EU men det är mest för att det är lättare att det är den stora valutan i Europa osv vilket även pekar mot varför Euron är en kandidat till att ersätta Dollarn om den skulle bli för svag eller opålitlig som en handelsvaluta.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-05-30 kl. 22:15.
2016-05-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Återigen så visar det sig att Clinton har ett mycket större "mansproblem" än vad Trump har ett "kvinnoproblem". Undrar hur många artiklar som skrivits om hur dåligt Clinton går bland männen? Där hon och hennes stab hårt frågas ut om varför de går så dåligt bland männen, där de frågar om det kan vara hennes mansfientlighet som ligger bakom och där de pressar på svar om vad hon kan göra för att driva en mer mansvänlig politik. Förmodligen inte en enda. Räkna sedan motsatta artiklar som matas ut dagligen.

Det lär nog CNN aldrig rapportera.

Rövhålet Gary Johnson som fick nomineringen för The Libertarian Party verkar inte gilla Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=C_T5-KEkYNI

Kan nog ta många röster från Hilliry med den retoriken. Får lite gay vibbar från åsnan.
2016-05-30, 22:30
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
JOch Norge Har verkligen en gigantisk skuld att återbetala till USA för att de befriade dem ur deras försvarslöshet. De hade lättare kunnat sluta fred med Dönitz som ännu ockuperade Norge. Anti-nazi-money. Äntligen. Hur mycket cash har de nu igen? Varför annars förhandla med andra länder? Klart man tar allt man kan, särskilt när ingen vågar bjuda motstånd. Allt.
Take Amerika Great A Gain!
Efterbliven pa riktigt eller ? Det var primärt britterna och norrbaggarna själva som befriade Norge.
Nu far du fan sluta dricka din jävla mupp....
Uppenbart att du har börjat kröka som fan de senaste veckorna man, ta det lugnt.
Stavfel nog att tapetsera med i de senaste dagarnas inlägg.

Ta upp en historiebok och skärp dig.
Senast redigerad av murder_u 2016-05-30 kl. 23:10.
2016-05-30, 22:49
Medlem
Fris avatar
Jag bara skippar kommentarer om Trumps utrikespo,itik. Vi fåralla snart se hur det blir.
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det lär nog CNN aldrig rapportera.

Rövhålet Gary Johnson som fick nomineringen för The Libertarian Party verkar inte gilla Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=C_T5-KEkYNI

Kan nog ta många röster från Hilliry med den retoriken. Får lite gay vibbar från åsnan.
Att verkställa Obamas lagar sedan åtta år "is just racist!"
Så går det när bedrägerilibertarianer ljuger om sina egna värderingar. Att det fel att följa lagen.
Sedan Ron Paul gick i pension så känner jag igen en del av den korrumperade låtsaslibertarianska "rörelsen" (som om den rörde på sig, den är stilla avlivad död som en roadkill, twice, och det är två gånger av två hjul på samma sida).

Den ende som kommer att rösta på Gary är hans Johnson. Människor hatar sin egen frihet.
Senast redigerad av Fri 2016-05-30 kl. 22:52.
2016-05-31, 00:27
Medlem
Citat:
Man ska vara typ CP-skadad för att inte förstå, att Fri är en av de bästa humorister [och Trump-parodiker]

För att vara on-topic, vill jag meddela er, att det blir en konferens imorgon i Trump Tower
https://www.donaldjtrump.com/schedule/

Hoppas, att det kommer att handla om Clittans email-skandal

Äntligen har du fattat. Jag har sagt till dig det typ 100 gånger. Trump är inte emot globaliseringen. Han vill dock vara med och styra den
Evolution istället för revolution

Är nog 100% om vilka VETS föreningar som får dela på dom 5,5 mille US dollar som Trump samlat in.
2016-05-31, 00:55
Bannlyst
trumps veteran advisor kommer att vara på presskonferensen imorgon ryktas det om
2016-05-31, 01:03
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:

För att vara on-topic, vill jag meddela er, att det blir en konferens imorgon i Trump Tower
https://www.donaldjtrump.com/schedule/

Hoppas, att det kommer att handla om Clittans email-skandal

Äntligen har du fattat. Jag har sagt till dig det typ 100 gånger. Trump är inte emot globaliseringen. Han vill dock vara med och styra den
Evolution istället för revolution
"We will never surrender this country or its people to the false song of globalism". Nationalisten Jeff Sessions stödjer Trump och har skapat stor del av hans policies.

http://www.usatoday.com/story/opinion/2016/05/12/donald-trump-hillary-clinton-jeff-sessions-editorials-debates/84298310/
2016-05-31, 01:17
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
"We will never surrender this country or its people to the false song of globalism". Nationalisten Jeff Sessions stödjer Trump och har skapat stor del av hans policies.

http://www.usatoday.com/story/opinion/2016/05/12/donald-trump-hillary-clinton-jeff-sessions-editorials-debates/84298310/
Ja man undrar lite grand vad det är för folk som stöder Trump här i tråden. En vill nödvändigtvis ha en svart kvinna som vicepresidentkandidat, och en annan vill öka takten i globaliseringen.
2016-05-31, 01:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Komma ut ur min bubbla? Även du pratar som du nyss upptäckt Gud och nu vill frälsa alla syndare som inte vet bättre.

Herregud....

Läser ni vad ni själva skriver?

Du är fast i en bubbla, det är inget övernaturligt/religiöst med det, bara en observation. Det är en bubbla där fakta inte tränger in. Det är därför det inte kommer fakta eller saklig argumentation ur din mun, utan bara okvädningsord om att Fri är en idiot och andra formuleringar där du använder det värsta ordet du för stunden kunde komma på: "Gud". Att det sen är du som anser att andra ska titta sig i spegeln och skämmas över vad de skriver, är ju precis så verklighetsfrånvänt som man kan förvänta sig från någon som talar ur en bubbla.
2016-05-31, 10:47
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Vad tror folk om Bill Kristols tredje kandidat, och det faktum att Gary Johnson fick 10% i en opinionsundersökning nyligen? Börjar själv tvivla lite på Trumps chanser, om neocons lägger sina kort rätt kan nog Hillary vinna
2016-05-31, 10:47
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Finns ju en viss chans att Hillary åker fast för sina brott innan presidentvalet, då borde Trump ställas mot Bernie istället. Tror Bernie kommer bli en svårare utmanare än Hillary faktiskt.

Inte bara en viss chans utan det är typ 50/50! Dock kommer inte Bernie ta Hillarys plats om det sker efter konventet vilket det sannolikt lär göra utan då får Hillarys VP kandidat ta över.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du bevis för att Sanders aldrig har gjort något i sitt liv?

Men Bernie Sanders är extremt offtopic så vad gör Donald Trump till en automatiskt bättra politisk kandidat än Sanders där Donald Trump har erfarenhet av hur affärsvärlden fungerar genom att hota att lämna diplomatiska möten osv vilket kan göra saker betydligt värre då politiker inte fungerar som affärsmän

Ne och det är jävligt synd. Precis därför Trump behövs! Vi hade själva behövt en koncernchef som statsminister i Sverige! Någon som faktiskt har en koppling till verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
1. Jag tänker som Menved. Partietablissemanget skulle försöka göra så att det blir Biden (jfr R).

2. Många tror att Sanders skulle vara den svåraste för Trump att möta. Jag är inte så säker. Sanders har ju visserligen en stor Kasich-effekt i polls, men precis som Kasich har han aldrig blivit granskad, för ingen har tagit honom riktigt på allvar ännu. Svårt också att se att en sån ytterlighetskandidat skulle kunna locka independents. Fast det enda man kan säga säkert är att det är svårt att veta med Sanders, så det är väl "tryggare" att möta Hillary trots allt.

3. Om det skulle bli Biden, så skulle Sanders-falangen bli så stört förbannade att de aktivt skulle sabotera en valvinst för Demokraterna. Så med tanke på det, blir nog partietablissemanget tvungna att utse Sanders trots allt, om nu Hillary skulle bli torsk.

Nu blir det ju dock så att sålänge det sker efter konventet så får Hillarys VP pick ta över kampanjen = katastrof. Debbie Wasserman Schultz kommer aldrig tillåta att Bernie tar över.

Demokratiska partiet håller på att implodera just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Okej, är det på det viset Tar på mig fåntratten.

När är det dags för presentera VP? Det kan inte var det de gäller? Vet ej hur långt in i kampanjen det brukar dröja.

Oftast görs det innan konventen. Hillary vet jag inte hur hon tänkt göra men Trump har sagt att han kommer redogöra det PÅ konventet i Cleveland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in