Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-29, 22:36
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad menar du med oerfarenhet?

Menar du att Bernie Sanders aldrig har arbetat som politiker innan eller menar du att han saknar erfarenhet av att styra en nation? (newsflash det gör alla amerikanska presidenter innan sin första mandatperiod)
Han har inte gjort nånting i sitt liv. Han är ett mycket enkelt mål för Trump. Crazy Sanders har väl ännu inte attackerats av någon. Jag tror anledningen till varför Trump inte vill debattera med honom är för att han inser att Bernie är för korkad för att använda en sån debatt till att köra över Hillary. Han skulle istället attackera Trump, som då måste mosa honom totalt på stående fot, göra honom unelectable, vilket skulle gynna Hillary.

Om Hillary fängslas och Sanders nomineras så lär det bara bli en enda debatt, sen kommer en förnedrad och kuvad Bernie inte att våga en till. Bernie gav Hillary grönt ljus för sin epostskandal, så han missade målet och hela anledningen till varför han blir nominerad, om han blir det. Ibland missar även en seende höna ett frö.
2016-05-29, 22:41
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Finns ju en viss chans att Hillary åker fast för sina brott innan presidentvalet, då borde Trump ställas mot Bernie istället. Tror Bernie kommer bli en svårare utmanare än Hillary faktiskt.
2016-05-29, 22:52
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Det är det värsta som kan hända Trump, för då blir det inte Bernies fel att Hillary inte får nomineringen, då lär klittans supportrar stödrösta på Sanders.

Trump behöver interna bråk och delningar inom det demokratiska partiet, drömutgången är självklart att Hillary får nomineringen med hjälp av superdelegaterna.
Jag håller med men jag tror inte det blir Sanders utan Biden som Trump får möta.
2016-05-29, 22:55
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag håller med men jag tror inte det blir Sanders utan Biden som Trump får möta.

Hehe man kan hoppas, då ger demokraterna bort presidentskapet till Trump, Sanders är den enda som jag är orolig över. Hans retorik tilltalar så många dumma latinos, unga vita etc.
2016-05-29, 23:12
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Oddsen har gått ner på Trump hela veckan:

Clinton 1.60

Trump 2.50

Så något skumt är på gång. Fan alltså Sanders blir svår alla demokrater plus 70% av independents.
Var får du dina odds från?

På betfair:

C 1.53
T 3.45
2016-05-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Hehe man kan hoppas, då ger demokraterna bort presidentskapet till Trump, Sanders är den enda som jag är orolig över. Hans retorik tilltalar så många dumma latinos, unga vita etc.

Tänk tanken om USA väljer Bernie som president och hur hans influenser kommer att spilla över till Sverige och blåser hopp om en ny era inom våldsvänstern.

Troligtvis kommer det till slut att resultera samhällelig katastrof och etniska konflikter och då sänka demokraterna och invandringförespråkarna precis som MP har sänkt sig själva i Sverige, men det kommer att vara ett slöseri med tid som vi inte har.
2016-05-29, 23:19
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Tänk tanken om USA väljer Bernie som president och hur hans influenser kommer att spilla över till Sverige och blåser hopp om en ny era inom våldsvänstern.

Troligtvis kommer det till slut att resultera samhällelig katastrof och etniska konflikter och då sänka demokraterna och invandringförespråkarna precis som MP har sänkt sig själva i Sverige, men det kommer att vara ett slöseri med tid som vi inte har.

Även om Trump vinner så kommer den bruna (bokstavligen) vänstern att ta till våld, då Bernies budskap redan har nått fram. Hur det slutar i USA vågar jag inte spekulera om, men om Trump då är president så kommer hans position att stärkas.

Sanders är verkligen skrämmande, en gammal kommunistgubbe som verkligen hatar den europeiska civilisationen och ständig spelar på hur onda vita är etc. Helt makalös att så många unga vita stödjer honom.

https://www.youtube.com/watch?v=KTsgg6QcAX0
2016-05-29, 23:57
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Enligt Twitter så ska Huffingtonpost ha publicerat följande artikel men sedan avpubliserat den:

https://archive.is/bERJ6

Det här är gigantiskt om det stämmer, och det kommer innebära att Trump får en annan motståndare än Clinton i november.

Det sägs också på olika ställen på nätet att James Comey, FBI-chefen inte kommer att dra sig för att rekommendera åtal mot Clinton. Får han inte som han vill så avgår han hellre, säger folk som känner honom.

(Jag vet inte om den här artikeln verkligen publicerats av Huffington Post. Det är Twitter som säger det)

"This post is hosted on the Huffington Post’s Contributor platform. Contributors control their own work and post freely to our site. If you need to flag this entry as abusive, send us an email."
2016-05-30, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Var får du dina odds från?

På betfair:

C 1.53
T 3.45

Betsson. bet365 ligger på T 3.00 H 1.50

Det rör på sig och maj är knappt slut.

Kommer inte ihåg om Trump låg på 150.00 eller leicester odds 5000.00 i att bli president vid Juni.
Senast redigerad av seeeg321 2016-05-30 kl. 00:06.
2016-05-30, 00:58
Bannlyst
"Honor Memorial Day by thinking of and respecting all of the great men and women that gave their lives for us and our country! We love them." -trump
2016-05-30, 07:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Han har inte gjort nånting i sitt liv. Han är ett mycket enkelt mål för Trump. Crazy Sanders har väl ännu inte attackerats av någon. Jag tror anledningen till varför Trump inte vill debattera med honom är för att han inser att Bernie är för korkad för att använda en sån debatt till att köra över Hillary. Han skulle istället attackera Trump, som då måste mosa honom totalt på stående fot, göra honom unelectable, vilket skulle gynna Hillary.

Om Hillary fängslas och Sanders nomineras så lär det bara bli en enda debatt, sen kommer en förnedrad och kuvad Bernie inte att våga en till. Bernie gav Hillary grönt ljus för sin epostskandal, så han missade målet och hela anledningen till varför han blir nominerad, om han blir det. Ibland missar även en seende höna ett frö.

Har du bevis för att Sanders aldrig har gjort något i sitt liv?

Men Bernie Sanders är extremt offtopic så vad gör Donald Trump till en automatiskt bättra politisk kandidat än Sanders där Donald Trump har erfarenhet av hur affärsvärlden fungerar genom att hota att lämna diplomatiska möten osv vilket kan göra saker betydligt värre då politiker inte fungerar som affärsmän
2016-05-30, 08:45
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Fri är en idiot. Klart Bernie har gjort enough i sin karriär. Ingen annan politiker anklagar Bernie för att vara oerfaren. Men jag tror Fri har någon sorts "Trump är min gud och alla andra är false-Prophets"-mentalitet.

Trump gjorde bort sig med att avstå att debattera Sanders efter att han tackat Ja. Sedan tjatar han om hur mycket hans motkandidater tar emot i "mutor"/donationer, men tänker han lösa det till nästa val om han blir president. Låter ej som det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in