2016-05-31, 08:36
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men nu var det ju du som ställde frågan "Hur vet du det?" när någon annan skrev att berättelsen om "en vanlig människa som råkade gå förbi" inte riktigt stämde.

När du sedan får svar på din fråga så bara tramsar du vidare. Om du inte är intresserad av svar så kanske du skall avstå från att ställa frågor.

Skulle kanske fetat?

Jag undrar hur hen "vet" att EXPO och Tess enligt avtal åkt till Borlänge för att fixa "denna bild"?

Hur vet vi det?

Har vi något konkret om detta ? Att säga att det är "uppenbart" räcker inte.
Citera
2016-05-31, 08:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om du har tolkat min moraliska ståndpunkt så att jag hyllar icke-våld, även inför provokationer från en övermakt, så har du rätt.

Ok hyllar ickevåld, men har svårt med impulskontrollen då.

Citat:
[...]Om någon hade viftat med en knytnäve i ansiktet på mig så hade jag nog, tyvärr, på ren instinkt klippt till dom direkt utan att tänka. [...]

En av faktorerna i bilden tråden handlar om är ju att det inte är stenkastar- eller talkörsvänstern som agerar, utan en ensam kvinna som gör en tyst protest. Jag tror det mycket är därför den blivit så spridd.
Citera
2016-05-31, 08:46
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok hyllar ickevåld, men har svårt med impulskontrollen då.

En av faktorerna i bilden tråden handlar om är ju att det inte är stenkastar- eller talkörsvänstern som agerar, utan en ensam kvinna som gör en tyst protest. Jag tror det mycket är därför den blivit så spridd.

Fast det är ju just en person ur talkörsvänsterns elit som porträtteras:
https://youtu.be/mbQ4v5Pes1w?t=14
Fotot är taget av dålig värdegrunds™ stasi, Expo.
Fast det vet ju inte internationell media som matats av svensk mainstream media som matats med fotot av Expo. Det är det som inte syns på fotot. Att det är ihopsatt av människor från en nästan lika extrem miljö som nazisterna nämligen forum afrofobis vice ordförande och stasi-Expos medarbetare.
Senast redigerad av Mextreme 2016-05-31 kl. 08:53.
Citera
2016-05-31, 08:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Fast det är ju just en person ur talkörsvänsterns elit som porträtteras:
https://youtu.be/mbQ4v5Pes1w?t=14
Fotot är taget av dålig värdegrunds™ stasi, Expo.
Fast det vet ju inte internationell media som matats av svensk mainstream media som matats med fotot av Expo. Det är det som inte syns på fotot. Att det är ihopsatt av människor från en nästan lika extrem miljö som nazisterna nämligen forum afrofobis vice ordförande och stasi-Expos medarbetare.

Det återstår ju att visa att Asplund gjort sig känd för att - eller ens har - kastat stenar. Jag har intestet några bilder på det.

Annars är det ju guilt by association, vilket inte är ett giltigt bevis.
Senast redigerad av Clay Allison 2016-05-31 kl. 08:56.
Citera
2016-05-31, 09:05
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Det återstår ju att visa att Asplund brukar - eller ens har - kasta stenar. Jag har intestet några bilder på det.

Annars är det ju guilt by association, vilket inte är ett giltigt bevis.

Har jag sagt att hon kastat stenar? En löjlig halmggubbe. Skärp dig lite.
Du skriver att Tess varken tillhör talkörsvänstern eller stenkastarvänstern.
Då visar jag att ditt ena påstående är en uppenbar lögn. Din slutsats är att jag bör visa att även andra delen av ditt påstående är lögn trots att jag inte påstått detta Bevisbördan ligger nog på dig i det här läget.
Citera
2016-05-31, 09:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har jag sagt att hon kastat stenar? En löjlig halmggubbe. Skärp dig lite.
Du skriver att Tess varken tillhör talkörsvänstern eller stenkastarvänstern.
Då visar jag att ditt ena påstående är en uppenbar lögn. Din slutsats är att jag bör visa att även andra delen av ditt påstående är lögn trots att jag inte påstått detta Bevisbördan ligger nog på dig i det här läget.

Ok, erkänner. Talkörsvänstern tillhör hon.

Men som du själv menar, det spelar ingen som helst roll för bilden.
Citera
2016-05-31, 09:19
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ok, erkänner. Talkörsvänstern tillhör hon.

Men som du själv menar, det spelar ingen som helst roll för bilden.

Nej, stasi expo har rullat ut betet som naturligtvis svensk msm tutar vidare som de nyttiga idioter de är.
Detta trots att SVT nyligen intervjuat Tess när hon fabulerat om en nazi-attack i aftonbladet TV och att hon är en kariakatyrfigur tillsammans med Dror Feiler och Tårttanten i gapvänstern.
Kryssa terroristen Dror Feiler: https://youtu.be/x7h_ojtXN0w?t=24
Härja i östermalmstorgs tunnelbanestation: https://www.youtube.com/watch?v=izX2XEe06Uc
Hon är också vice ordförande i terroristhyllande forumet fokus afrofobi
Desperata Expo har nästan färre nazister att bevaka en egen personal och kryddar det här hopkoket så gott de kan för att försvara sin existens.

Utländsk media kontrollerar inte kontexten och myten är i full blomning.
Senast redigerad av Mextreme 2016-05-31 kl. 09:21.
Citera
2016-05-31, 09:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej, stasi expo har rullat ut betet som naturligtvis svensk msm tutar vidare som de nyttiga idioter de är.
Detta trots att SVT nyligen intervjuat Tess när hon fabulerat om en nazi-attack i aftonbladet TV och att hon är en kariakatyrfigur tillsammans med Dror Feiler och Tårttanten i gapvänstern.
Härja i östermalmstorgs tunnelbanestation: https://www.youtube.com/watch?v=izX2XEe06Uc

Desperata Expo har nästan färre nazister att bevaka en egen personal och kryddar det här hopkoket så gott de kan för att försvara sin existens.

Fattar att du tycker det. Det har dock ingen inverkan på bildens karriär i media och sociala forum. Ofta är det ju så med propaganda, att den har en tendens att inte lyfta fram den egna sidans eventuella dåliga sidor.
Tror inte heller att Årets bild-juryn kommer tycka att vad Asplund gjort innan och efter bilden tas spelar roll. Juryn har förmodligen inga invändningar mot ställningstagandet i bilden.

Sen återstår det ju förstås att se om den vinner titeln.
Citera
2016-05-31, 09:26
Medlem
Citat:
Hon är också vice ordförande i terroristhyllande forumet fokus afrofobi

Du menar att skaran nazister ständigt krymper. Ska du också lämna den rörelsen? I så fall har den här tråden inte varit meningslös.
Och själva Bilden sprids fortfarande ihop med bilder på nazistvåldet.
http://www.demofta.com/watch.php?vid=fa3c09076
Citera
2016-05-31, 09:40
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Du menar att skaran nazister ständigt krymper. Ska du också lämna den rörelsen? I så fall har den här tråden inte varit meningslös.
Och själva Bilden sprids fortfarande ihop med bilder på nazistvåldet.
http://www.demofta.com/watch.php?vid=fa3c09076

Inte bara anser att det är så. Säpo menar att skaran nazister krympt och att dess hot mot demokratin är betydligt lägre än den autonoma vänsterns samt den radikala islamismen i sin rapport om extremism från December 2015.
Du är så patetisk när du försöker klistra nazism på den som är kritisk till stasi-Expos verksamhet och autenticiteten bakom ett propagandafoto. Det är verkligen en fjantig metod.

Jag har inte betvivlat att nyttiga idioter flippar vidare detta falsarium så dina obskyra länkar har jag lite svårt att förstå vad du vill övertyga mig om?
Citera
2016-05-31, 09:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Inte bara anser att det är så. Säpo menar att skaran nazister krympt och att dess hot mot demokratin är betydligt lägre än den autonoma vänsterns samt den radikala islamismen i sin rapport om extremism från December 2015.
Du är så patetisk när du försöker klistra nazism på den som är kritisk till stasi-Expos verksamhet och autenticiteten bakom ett propagandafoto. Det är verkligen en fjantig metod.

Jag har inte betvivlat att nyttiga idioter flippar vidare detta falsarium så dina obskyra länkar har jag lite svårt att förstå vad du vill övertyga mig om?

Ett antagande kan ju vara att Expos arbete i så fall varit framgångsrikt, och att bilden är en liten del av det arbetet.
Citera
2016-05-31, 09:44
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Fattar att du tycker det. Det har dock ingen inverkan på bildens karriär i media och sociala forum. Ofta är det ju så med propaganda, att den har en tendens att inte lyfta fram den egna sidans eventuella dåliga sidor.
Tror inte heller att Årets bild-juryn kommer tycka att vad Asplund gjort innan och efter bilden tas spelar roll. Juryn har förmodligen inga invändningar mot ställningstagandet i bilden.

Sen återstår det ju förstås att se om den vinner titeln.

Nej, naturligtvis har det ingen betydelse i frågan om årets bild. Kultursveriges batikärringar rullar ärtan i upphetsning kring detta foto. En ensam, rakad, rasifierad, lesbisk, feministisk vanlig kvinna som står upp mot förtryckande nazi-cis-män.
Det är en gåva för fin för att skåda i sömmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in