Citat:
Ursprungligen postat av
FuckBlash
Om en människa som lever i sjuttio år väljer att tillbringa den större delen utav den vuxna tiden i fängelse så tyder det på, i min värld, att denna person lider utav kraftig hjärnbrist. Det är min första reaktion och jag kan naturligtvis ha fel men håll med om att mina antaganden inte är helt flummiga.
Ja fast han kanske värderar det som han haft och gjort utanför murarna så pass att han tycker det är värt det?
Jag skulle inte heller välja det. På sin höjd kan jag då och då tänka mig att käka linssoppa och pasta en månad om jag köper märkeskläder (och det finns folk som klagar på vad människor gör eller inte gör med sina pengar fast det inte drabbar dem själv elller någon annan) men folk har ju olika preferenser.
De finns jude som har gått en hyfsat krävande utbildning också och som därmed formellt sett borde betraktas som intelligenta men schabblar bort genom att försöka bygga e politisk karriär på att huta åt andra för derasval som kanske fått dem att hamna hos KFM medan man själv slåss med dörrvakter på krogen och missar att passa sina barn medan man festar och hittar ungen drunknad.