2016-05-29, 09:28
  #757
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hon skulle ju övernatta i skogen...
Jag har läst en dödsruna i tidningen Fokus. Den skribenten skrev att Svarten "efterlämnade fru och 5 barn"
Lite mer som inte stämde. Konstigt att inte kolla fakta innan.

Undra vad som hände med gojan?
Citera
2016-05-29, 16:13
  #758
Medlem
Varför är det så många som ifrågasätter att han hade väldigt hög IQ? Det är ju inget som GW tagit från luften utan är konstaterat inom psykiatrin. Och hög IQ innebär alltså att man presterar bra på tester och kan bli medlem i Mensa. Och det kan också betyda att man blir framgångsrik inom andra områden än pricktester men måste inte göra det.
Citera
2016-05-29, 16:53
  #759
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför är det så många som ifrågasätter att han hade väldigt hög IQ? Det är ju inget som GW tagit från luften utan är konstaterat inom psykiatrin. Och hög IQ innebär alltså att man presterar bra på tester och kan bli medlem i Mensa. Och det kan också betyda att man blir framgångsrik inom andra områden än pricktester men måste inte göra det.


Antagligen för att han var psykopat. Många verkar sammanblanda det tillståndet med intellekt (i IQ mening). Man verkar förutsätta att han "inte förstod" att han kunde hamna i fängelse för det han gjort emedan han nog förstod de plausibla konsekvenserna mycket väl (fast han ingnorerade det eller sket i det). Sedan kanske det finns något slags kvasi-moralisk antoning i det ifrågasättandet som går ut på att eftersom han var kriminell så skulle han inte ha rätt att bli benämnd som intelligent...ungefär som man i demokratisk anda menar att det finns "många olika slags intelligenser" så att även de som i formell mening hamnar långt till vänster om Bellkurvan i tester kan inkluderas i begreppet "intelligent" på något vis.
Citera
2016-05-29, 16:59
  #760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Antagligen för att han var psykopat. Många verkar sammanblanda det tillståndet med intellekt (i IQ mening). Man verkar förutsätta att han "inte förstod" att han kunde hamna i fängelse för det han gjort emedan han nog förstod de plausibla konsekvenserna mycket väl (fast han ingnorerade det eller sket i det). Sedan kanske det finns något slags kvasi-moralisk antoning i det ifrågasättandet som går ut på att eftersom han var kriminell så skulle han inte ha rätt att bli benämnd som intelligent...ungefär som man i demokratisk anda menar att det finns "många olika slags intelligenser" så att även de som i formell mening hamnar långt till vänster om Bellkurvan i tester kan inkluderas i begreppet "intelligent" på något vis.
Kanske det men det visar ju på folks okunnighet i så fall vilket är lite ironiskt och lustigt för oftast förknippar folk okunnighet med låg IQ
Citera
2016-05-29, 18:48
  #761
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kanske det men det visar ju på folks okunnighet i så fall vilket är lite ironiskt och lustigt för oftast förknippar folk okunnighet med låg IQ

Mnja, jag tror det kan ha med värderingar att göra snarare. Många tycker inte det är värt att åka in i finkan med de problem det innebär för några hundratusen eller ett par miljoner medan vissa som Svartenbrandt kanske tycker risken är värd det. Men det betyder förstås inte att han inte förstår den plausibla konsekvensen.

Okunnighet behöver inte ha mycket med IQ att göra. Det finns folk som kvalar till medlemskap i Mensa som inte är intresserade av att gå någon utbildning så på många områden är de ju okunniga fastän de antagligen skulle haft lätt att lära sig om de haft intresse. IQ tester går ju ut på att se samband och regelbundenheter i diverse mönster men högt IQ i sig betyder inte att man "kan" något särskilt mer än att man är utbildbar i princip.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-05-29 kl. 18:55.
Citera
2016-05-29, 23:10
  #762
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kanske det men det visar ju på folks okunnighet i så fall vilket är lite ironiskt och lustigt för oftast förknippar folk okunnighet med låg IQ

Om en människa som lever i sjuttio år väljer att tillbringa den större delen utav den vuxna tiden i fängelse så tyder det på, i min värld, att denna person lider utav kraftig hjärnbrist. Det är min första reaktion och jag kan naturligtvis ha fel men håll med om att mina antaganden inte är helt flummiga.
Citera
2016-05-30, 00:17
  #763
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Om en människa som lever i sjuttio år väljer att tillbringa den större delen utav den vuxna tiden i fängelse så tyder det på, i min värld, att denna person lider utav kraftig hjärnbrist. Det är min första reaktion och jag kan naturligtvis ha fel men håll med om att mina antaganden inte är helt flummiga.

Ja fast han kanske värderar det som han haft och gjort utanför murarna så pass att han tycker det är värt det?
Jag skulle inte heller välja det. På sin höjd kan jag då och då tänka mig att käka linssoppa och pasta en månad om jag köper märkeskläder (och det finns folk som klagar på vad människor gör eller inte gör med sina pengar fast det inte drabbar dem själv elller någon annan) men folk har ju olika preferenser.


De finns jude som har gått en hyfsat krävande utbildning också och som därmed formellt sett borde betraktas som intelligenta men schabblar bort genom att försöka bygga e politisk karriär på att huta åt andra för derasval som kanske fått dem att hamna hos KFM medan man själv slåss med dörrvakter på krogen och missar att passa sina barn medan man festar och hittar ungen drunknad.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-05-30 kl. 00:46.
Citera
2016-05-30, 07:33
  #764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Om en människa som lever i sjuttio år väljer att tillbringa den större delen utav den vuxna tiden i fängelse så tyder det på, i min värld, att denna person lider utav kraftig hjärnbrist. Det är min första reaktion och jag kan naturligtvis ha fel men håll med om att mina antaganden inte är helt flummiga.

Han behövde ramarna som fängelset gav. Klarade sig inte ute i samhället.
Har ni sett hans föreläsning på youtube?
Citera
2016-05-30, 16:37
  #765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Om en människa som lever i sjuttio år väljer att tillbringa den större delen utav den vuxna tiden i fängelse så tyder det på, i min värld, att denna person lider utav kraftig hjärnbrist. Det är min första reaktion och jag kan naturligtvis ha fel men håll med om att mina antaganden inte är helt flummiga.
Han var en impulsiv psykopat och dom tänker kortsiktigt helt enkelt. Som vi andra kan köpa en redbull utan att tänka efter lite innan så kan dom begå ett rån.

Sen var han ju inte bara psykopat utan det fanns väl annat med i bilden som ADHD och annat som gjorde förutsättningarna för han dåliga.

Skulle vara intressant att veta mer om hans föräldrar vad de jobbade med och så. IQ kan ju i och för sig hoppa lite hur som helst även om det är mindre vanligt vad jag vet. Känner en vars mormor var väldigt intelligent t ex och det hoppade över till just han och inte hans syskon.
Citera
2016-05-30, 18:41
  #766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Han var en impulsiv psykopat och dom tänker kortsiktigt helt enkelt. Som vi andra kan köpa en redbull utan att tänka efter lite innan så kan dom begå ett rån.

Sen var han ju inte bara psykopat utan det fanns väl annat med i bilden som ADHD och annat som gjorde förutsättningarna för han dåliga.

Skulle vara intressant att veta mer om hans föräldrar vad de jobbade med och så. IQ kan ju i och för sig hoppa lite hur som helst även om det är mindre vanligt vad jag vet. Känner en vars mormor var väldigt intelligent t ex och det hoppade över till just han och inte hans syskon.

Nu när han är död så kanske man får veta något. Skulle va intressant.
Citera
2016-05-30, 22:37
  #767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Undra vad som hände med gojan?

http://finest.se/jackieferm/2016/05/30/amber-johnny/

Jackie har jagat Lena i en v nu står det. Konstigt. De hade ju så bra kontakt...
Tänkte skriva t henne att Lena letar nog efter papegojan 😜
Dags att Jackie vaknar.
Såg en kommentar där hon skrev att hon skulle hjälpa Lena så hon kom ifrån Kopparberg för där bor bara skumt folk, WT...
Citera
2016-05-31, 06:27
  #768
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
http://finest.se/jackieferm/2016/05/30/amber-johnny/

Jackie har jagat Lena i en v nu står det. Konstigt. De hade ju så bra kontakt...
Tänkte skriva t henne att Lena letar nog efter papegojan 😜
Dags att Jackie vaknar.
Såg en kommentar där hon skrev att hon skulle hjälpa Lena så hon kom ifrån Kopparberg för där bor bara skumt folk, WT...

Skumt folk? Flyttar "änkan" från Kopparberg blir det en skum person mindre där.
Undra vart Lena tog vägen? Har hon fått ett återfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in