2016-05-19, 11:45
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Felpost.
Aha vad menar du nu?
Citera
2016-05-19, 11:47
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Aha vad menar du nu?

Jag skrev i fel tråd så ändrade mitt inlägg bara. Sorry!
Citera
2016-05-25, 08:39
Medlem
Idag den 25/5 så är det fri frakt hos PGW, kanske får bli en snuslåda och nån Ekens Extra-tobak
Referens: http://www.pgw.se/

Nytt recept på Coobra på gång! Man kan ju hoppas på lite nya tobaksblandningar och inte bara att dom går över till något 24h recept eller bara byter design på papplådan..
Referens: http://www.snusbolaget.se/coobra/
Citera
2016-05-25, 08:47
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceBliss
Idag den 25/5 så är det fri frakt hos PGW, kanske får bli en snuslåda och nån Ekens Extra-tobak
Referens: http://www.pgw.se/

Nytt recept på Coobra på gång! Man kan ju hoppas på lite nya tobaksblandningar och inte bara att dom går över till något 24h recept eller bara byter design på papplådan..
Referens: http://www.snusbolaget.se/coobra/
Ja man får hoppas att dom väljer ett annat ställe att hämta sitt spill från. Deras stora problem är ju att dom titt som tätt får sand i sina lådor.
Får dom inte bukt på det så spelar det lixom ingen roll om dom ändrar själva receptet aldrig så mycket..
Citera
2016-05-30, 15:59
Medlem
Har en fråga till er köpte prillan stark och hade kvar påsarna som medföjer från gammal sats men såg nu att en påse natrium klorid räcker inte att man ska ha i mer egentligen ? . Vad händer om man har för lite i blir det som prillan orginal då ? . eftersom den är i ugnen redan på de första 24 timmarna vet jag ej vad jag ska göra ?. ska jag följa receptet nu i prillan orginal ? eller vad tycker ni ? och påverkar detta nikotin halten något ? eftersom det är prillan stark jag köpte som ska vara 12 mg/g istället för 8 mg/g som det är i orginal ?
Citera
2016-05-30, 16:16
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Har en fråga till er köpte prillan stark och hade kvar påsarna som medföjer från gammal sats men såg nu att en påse natrium klorid räcker inte att man ska ha i mer egentligen ? . Vad händer om man har för lite i blir det som prillan orginal då ? . eftersom den är i ugnen redan på de första 24 timmarna vet jag ej vad jag ska göra ?. ska jag följa receptet nu i prillan orginal ? eller vad tycker ni ? och påverkar detta nikotin halten något ? eftersom det är prillan stark jag köpte som ska vara 12 mg/g istället för 8 mg/g som det är i orginal ?
Du kan glatt köra på de påsarna som du hade liggande. De flesta jag känner kör på 50-90g.

-Det kan givetvis påverka hållbarheten men det lär inte bli dåligt innan snuset är slut oavsett.

Natriumkarbonat är en av få saker som "frigör" nikotin (bildar inte nikotin utan snarare omvandlar till mer "flyktigt"). Sen tar inte din kropp upp 12mg/g (eller 8mg/g) bara för att det finns där. Utan upptaget är helt individuellt.
Citera
2016-05-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Du kan glatt köra på de påsarna som du hade liggande. De flesta jag känner kör på 50-90g.

-Det kan givetvis påverka hållbarheten men det lär inte bli dåligt innan snuset är slut oavsett.

Natriumkarbonat är en av få saker som "frigör" nikotin (bildar inte nikotin utan snarare omvandlar till mer "flyktigt"). Sen tar inte din kropp upp 12mg/g (eller 8mg/g) bara för att det finns där. Utan upptaget är helt individuellt.

Tack för svar så jag ska forsätta med prillan orginal receptet istället då ? istället för att köra prillan stark receptet ? . Har ju redan börjat med prillan orginal receptet . Fast det är prillan stark jag köpte . Förlåt om jag låter osammanhängande men är ny på detta tacksam för allt svar jag får . Den står i ugnen iallafall hade i en påse natriumklorid .. fast jag tydligen skulle ha mer i egentligen så nu kanske alla hänger med
Senast redigerad av hejsan1212 2016-05-30 kl. 16:48.
Citera
2016-05-30, 18:10
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Tack för svar så jag ska forsätta med prillan orginal receptet istället då ? istället för att köra prillan stark receptet ? . Har ju redan börjat med prillan orginal receptet . Fast det är prillan stark jag köpte . Förlåt om jag låter osammanhängande men är ny på detta tacksam för allt svar jag får . Den står i ugnen iallafall hade i en påse natriumklorid .. fast jag tydligen skulle ha mer i egentligen så nu kanske alla hänger med
Du kan följa vilket recept som, själv har jag mer vatten till prillan i allmänhet. Sen har jag fått bäst resultat av att ha ca:3msk potatismjöl i vattnet. Innan tillsatte jag en exta påse Glycerol men potatismjöl har varit bättre.
Citera
2016-05-30, 19:08
Medlem
förra gången gjorde jag prillan orginal då hade jag i 2 påsar glycerol i det funkade. Nu köpte jag en flaska stabilisator . så tänkte köra en påse + en halv flaska stabilisator i .

Sedan på det 10 gram arabicum .

Men bra då följer jag Prillan orginal receptet då . fast det är "prillan stark " .

Hur smakar lös snus utan några aromer i ?? någon som provat det ?

tacksam för all svar detta är en hel vetenskap med snus
Citera
2016-05-30, 21:34
Medlem
Citat:
förra gången gjorde jag prillan orginal då hade jag i 2 påsar glycerol i det funkade. Nu köpte jag en flaska stabilisator . så tänkte köra en påse + en halv flaska stabilisator i .

Sedan på det 10 gram arabicum .

Men bra då följer jag Prillan orginal receptet då . fast det är "prillan stark " .

Hur smakar lös snus utan några aromer i ?? någon som provat det ?

tacksam för all svar detta är en hel vetenskap med snus

Jag gjorde en sats utan smaksättning och man kan ju snusa det. Det var inte dåligt. Det är bara lite tråkigt att snusa eftersom det smakar ingenting. Med hög kvalitet råtobak blit det säkert mycket gott, men Prillans tobak behöver liten smaksättning tycker jag.
Citera
2016-05-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muikkukukko
Jag gjorde en sats utan smaksättning och man kan ju snusa det. Det var inte dåligt. Det är bara lite tråkigt att snusa eftersom det smakar ingenting. Med hög kvalitet råtobak blit det säkert mycket gott, men Prillans tobak behöver liten smaksättning tycker jag.

Okej det blir altså inte en grovsmak med andra ord ?
Citera
2016-05-31, 07:13
Medlem
Citat:
Okej det blir altså inte en grovsmak med andra ord ?

Tyvärr inte. Det var bara smaklöst. Jag delade det i tio delar (á 250g) och har testat olika kryddor, gin, eteriska oljor osv. Det är faktiskt ganska roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in