Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Vilken väg tog "den riktiga mördaren" då, sedd av ingen?
Mördaren åkte mest sannolikt förbi Gustav J. Gum gård
Ett vittne som bor på samma tomt som Gustav Jönssons gård, iaktar, en nyare svart Audi kombi bil
den 7 Juni ca 19:30 som kommer från Kinnekullevägen och kör mot Husaby/Martorp, i bilen sitter två killar, den ena med svart keps och grå tröja.:
FUP 288
Vi halv åtta så tittade jag ut genom köksfönstret.
Det är inget märkvärdigt att folk åker förbi vårt hus, men jag minns att jag
noterade att det var en svart Audi som körde förbi.
Till saken hör att kring gården passerar det mycket turister eftersom gården är omskriven
såsom en gammal vikingagård.
Oftast brukar folk ha hög fart men denna bil kom i lugn fart. Det var en svart Audi, en
komibil, kanske var den ny, den var väldigt ren.
Det var två män i bilen, jag kan inte säga deras ålder.
På passagerarsidan ser jag en man med svart keps, och han bar en grå tröja, vet
inte om den var lång eller kortärmad.
Jag brukar inte fundera över bilar som passerar men denna bil lade jag märke till. Jag fundera
kring vilka det kunde vara.
Jag tänkte inte så mycket på det förrän jag fick ett samtal från polisen på måndagskvällen,
kvart över tio. Då ringde en polis och frågade om han fick förhöra mig om bilen, Audin, som
jag enligt honom lämnat tips om. Jag sa att jag inte lämnat något tips och då sa han att han
måste ringt fel person. Därefter tänkte jag att det är bäst att jag hör av mig.
Nathalie beskriver att bilen kom väster ifrån, som om att den kom från Kinnekullevägen. Den
passerade utanför köksfönstret och fortsatte österut.
Jag tror i övrigt att mystiken, i förhört här ovan, angående tipset som polisen ringer om, att det kan ha varit Billy Bertilsson's (Billy Batong) tips det handlar om men att polisen av någon anledning ringt upp fel vittne och att det var därför Billy Bertilsson aldrig blev förhörd angående hans tips om en svart SUV som han sett vid cafets norra parkeringsplats den 7 Juni, 2015 ca 18:15 tror jag att det var, minns inte exakt tidpunkten.
Av intresse så jobber det en ung kille på Martorp som har en svart Audi kombi, den ser helt ny och ren ut på foton på hans FB Juni 2015.
Denna killen säger i förhör att han är ledig den 7 Juni, så
om i fall den svarta Audi kombi som sågs köra förbi Gustav Js gård den 7 Juni kl ca 19:30, är hans, ja då måste man ju fråga sig; vad gjorde han där 1 timme efter Lisa blev överfallen vid cafeet ?
Varför frågade polisen inte denna Martorp killen om vart han, och hans svarta Audi kombi, var den 7 Juni mellan kl 18:00 och kl 20:00?