Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-29, 22:06
  #1
Medlem
hej skulle iväg nu ikväll o kolla på en bil. då messade han att den inte funkade med förklaring Troligen trasig vattenpump, går inte runt. kan det vara felet eller kan det vara nåt annat
Citera
2016-05-29, 22:08
  #2
Medlem
BNCs avatar
Det ska väldigt mycket till för att vattenpumpen ska orsaka att motorn inte går runt. Låter tämligen osannolikt.
Citera
2016-05-29, 22:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Det ska väldigt mycket till för att vattenpumpen ska orsaka att motorn inte går runt. Låter tämligen osannolikt.

tyckte det var lite konstigt tänkte mer på startmotorn men jag är inte så bra på bilar vad tror du det kan vara?
Citera
2016-05-29, 22:24
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
tyckte det var lite konstigt tänkte mer på startmotorn men jag är inte så bra på bilar vad tror du det kan vara?

Du funderar att köpa en bil? (Framgår inte helt tydligt). Mitt råd är att strunta i bilen. Du vill väl inte köpa en "ny" bil som är skrot redan?

Edit: Spring ifrån den bilen som om du skulle springa från ett brinnande hus!
Citera
2016-05-29, 22:26
  #5
Medlem
8xxSeriess avatar
Hur ska NÅGON här kunna veta varför i hela friden denna bil inte fungerar med informationen du givit?
Citera
2016-05-29, 22:46
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Hur ska NÅGON här kunna veta varför i hela friden denna bil inte fungerar med informationen du givit?
Sant. Men som jag tolkar den bristfälliga infon så ska TS kanske köpa den där bilen. Och det är absolut ingen bra idé!
Citera
2016-05-29, 23:09
  #7
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
tyckte det var lite konstigt tänkte mer på startmotorn men jag är inte så bra på bilar vad tror du det kan vara?

Ett krav man bör ha är att bilen bör då fungera vid köpet, annars är det skit.
Citera
2016-05-29, 23:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Ett krav man bör ha är att bilen bör då fungera vid köpet, annars är det skit.

anledningen att jag skulle kolla på den i kväll var att dom var på ikea på dagen, när han kom hem skulle han köra ut den från uppfarten för jag skulle provköra den och då startade den inte, en granne sa att det var nog vattenpumpen det var därför jag frågade
Citera
2016-05-29, 23:18
  #9
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Ett krav man bör ha är att bilen bör då fungera vid köpet, annars är det skit.
Inte nödvändigtvis, men man bör veta vad man ger sig in på, annars brukar det bli dyrt.
Citera
2016-05-29, 23:24
  #10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
anledningen att jag skulle kolla på den i kväll var att dom var på ikea på dagen, när han kom hem skulle han köra ut den från uppfarten för jag skulle provköra den och då startade den inte, en granne sa att det var nog vattenpumpen det var därför jag frågade

Pytti tänker alltså köpa bilen?
Citera
2016-05-29, 23:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Pytti tänker alltså köpa bilen?

jag hade tänkt det innan men nu ska jag inte det, ville bara kolla med er här om det fanns vissa saker som gjorde att den inte gick runt, har själv fått bytt startmotor på min bil
Citera
2016-05-30, 00:33
  #12
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
anledningen att jag skulle kolla på den i kväll var att dom var på ikea på dagen, när han kom hem skulle han köra ut den från uppfarten för jag skulle provköra den och då startade den inte, en granne sa att det var nog vattenpumpen det var därför jag frågade

Jag har då aldrig varit med om att fordonet vägra starta med trasig vattenpump, då brukar det läcka vatten eller tjuta i drivremmen om den skurit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback