2016-05-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyzz
Det är sant, men det har hänt förut att två psykiskt störda människor träffas för att utföra liknande dåd te.x Armin Meiwes som fick en man att ställa upp på att bli uppäten. Tror det underskattas vad för människa Ploy var, hon var väldigt uppmärksamhetssökande (/kärlekssökande) från ung ålder och även väldigt sinnesförvirrad (ev. psykotiskt) under hennes senare år. Hon var känd för att göra underliga saker t.ex springa ut rakt framför bilar i full fart vilket slutade i olyckor. Hon umgicks i princip bara med äldre manliga kufar samt någon asiatisk vän.

Sen är KJ väldigt störd samt tycks ha en väldigt omänsklig inställning till sex och njutning, kollar på hentai och inför stora objekt i anus.. Kicksökande samt att han var narkoman (detta tycks överses av många i tråden), tycker inte vi kan utesluta att det fanns någon typ av nekrofili inblandat. Han påstod i förhör att han hade haft oralsex med hon kvällen hon försvann. Ingen DNA fanns i munnen på BO dock, men å andra sidan hittade de ingen DNA från annan människa någonstans på kroppen så det kan vara möjligt att kroppen var rengjord.

efter att ha läst fup, samt även pratat med människor som kände/träffat henne tycker jag det står ganska klart att hon var en lite skenhelig uppmärksamhetssökande nymfoman.
inte för att det är en anledning till att bli styckad och mördad osv. mest bara ett konstaterande, det låter konstigt, men jag menar det inte på ett elakt sätt.

sen efter vad jag läst också, och vad Iyzz skrev tycker jag mer det lät som maniska symptom på henne och inte psykotiska symptom.
Citera
2016-05-29, 16:11
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Läs om, läs rätt.

FUP. sid 416.
Punkt.109.

Okej, det kanske är fel. Dock så står det inget om den objektiva mängden blod, bara "större mängd". Hur mycket exakt är det? När jag skriver att kroppen är nästan tom på blod så menar jag att det är klart under hälften av blodet kvar. Jag kan ha fel, men det låter ju inte direkt som att det är skitmycket blod kvar i kroppen om det rinner ur ena lungsäcken. VB blev stucken i hjärtat, huggen i ryggen ett antal gånger och har fått flera kroppsdelar avkapade. Jag har svårt att tro att det va 4 liter kvar i kroppen vid obduktionen, men visst jag kan ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du fortsätter med ditt egna tänkande, tycker du att det går bra?

http://hundforaren.se/Webshop/Utrustning/Chassegraf/Bruksanvisning%20BS.pdf

Ja, det tycker jag. Du hänvisar till instruktionsboken för ett annat medel. I de förundersökningsprotokoll som jag läst tycker jag att det är tydligt att reagensen ser olika ut beroende på mängden spårämne. Det skulle också följa en ganska enkel kemisk logik (mer spårämne = mer reaktion).

Om du istället tar och kollar upp BlueStar Forensic (det som används av polisens tekniker), så ser du samma sak på deras exempelbilder. Visst, det står i "studier" och instruktioner att reagens och mängd inte måste hänga ihop på vissa ställen, å andra sidan är det tydligt att koncentrationen av hemoglobin hänger ihop med styrkan på reaktionen.

I slutändan skulle jag nog säga att mitt första uttalande håller, nämligen att blodmängd och reagens inte måste hänga ihop, men att starkare reagens oftast tyder på mer blod.
Citera
2016-05-29, 16:25
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Det är sant, men det har hänt förut att två psykiskt störda människor träffas för att utföra liknande dåd te.x Armin Meiwes som fick en man att ställa upp på att bli uppäten.

Meiwes övertalade inte någon till något. Personen som han dödade ville dö. Han fick enligt Wikipedia flera svar på sin annons, men alla andra fegade ur till sist.

Citat:
Ingen DNA fanns i munnen på BO dock, men å andra sidan hittade de ingen DNA från annan människa någonstans på kroppen så det kan vara möjligt att kroppen var rengjord.

Fel. KJs DNA fanns på vristen och VBs DNA fanns lite överallt. Eftersom hans misslyckats med att tvätta bort blodet från styckningen, så antar jag att han hade misslyckats med att tvätta bort eventuell sperma eller saliv från någon sexakt också.
Citera
2016-05-29, 16:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Ja, det slutar aldrig förvåna en i den här tråden hur mycket folk väljer att addera själva efter att ha läst förundersökningen, om de ens gjort så dvs.

Ja du har helt rätt. Allt som vissa har fantiserat ihop om MB som det ondas genius trots att karln inte är dömd för något som helst brott och det inte finns ett enda bevis för att han skulle ha något med mordet att göra är just ett uttryck för denna addition.

Sen har förvisso andra ägnat sig åt ett vidlyftigt spekulerande och fantiserande runt KJ också. Varit säkra på vad det var som hände och varför. Det har jag aldrig varit. Jag har som bäst hypoteser, men de kan mycket väl vara fel. Att bägge personers svårigheter att kommunicera och förstå andra liksom deras respektive självdestruktiva drag och tidigare kärleksrelation på något vis har spelat in är däremot inte någon djärv gissning. Frågan är bara hur, men den lär aldrig bli besvarad.

Och skulle det bli resning och friande dom kommer aldrig någon att dömas för brottet på nytt, men det är ju så självklart att det knappast behöver sägas.
Citera
2016-05-29, 16:47
Medlem
lyzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Alltså hur får du in nekrofili här ??

Byggde bara vidare på Annas teori.. spekulerade vilt.
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Insåg precis varför du kunde relatera till Anna. Ni innehar möjligtvis samma skönlitterära drag.
Hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Meiwes övertalade inte någon till något. Personen som han dödade ville dö. Han fick enligt Wikipedia flera svar på sin annons, men alla andra fegade ur till sist.

Fel. KJs DNA fanns på vristen och VBs DNA fanns lite överallt. Eftersom hans misslyckats med att tvätta bort blodet från styckningen, så antar jag att han hade misslyckats med att tvätta bort eventuell sperma eller saliv från någon sexakt också.

Okej det visste jag inte, står det i någonstans i FUP ang DNA. Hur tror du det kommer sig att man endast hittade DNA på vristen från KJ? Han lyckades alltså med att få bort dna från övriga styckningar? Om man nu åtgår från att hans DNA-spår kommer från eventuell styckning.
Citera
2016-05-29, 17:18
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Okej det visste jag inte, står det i någonstans i FUP ang DNA. Hur tror du det kommer sig att man endast hittade DNA på vristen från KJ? Han lyckades alltså med att få bort dna från övriga styckningar? Om man nu åtgår från att hans DNA-spår kommer från eventuell styckning.

FUP sid. 322 - 326. Hans DNA hittades på vristen dels därför att vristen undersökts (hela kroppsytan är inte DNA-testad) och dels för att han har hållit i vristen med bar hand. Hans sperma har inte återfunnits någonstans på de testade platserna. Visst, han kanske har sköljt munnen och fittan på VB extra mycket, men då borde det finnas spår av det på något sätt kan man tycka. Att hans kontakt-DNA inte fanns på fler platser beror nog på att han har använt handskar.

Vart skulle DNA-spåret komma ifrån om det inte kom ifrån styckningen eller tvättningen?
Citera
2016-05-29, 18:30
Bannlyst
Citat:
Byggde bara vidare på Annas teori.. spekulerade vilt.

Då förstår jag. Spekulation kallas ibland trams, trams kallas ibland för spekulation likaså.

Citat:

Hahaha .

Inget att skratta åt Imthisnice ifrågasätter tillika som jag gjorde nekrofili. Men nu har vi ju kommit fram till att detta är trams/spekulationer utan bäring. Så vi lämnar debatten.
Citera
2016-05-29, 18:42
Medlem
Citat:
FUP sid. 322 - 326. Hans DNA hittades på vristen dels därför att vristen undersökts (hela kroppsytan är inte DNA-testad) och dels för att han har hållit i vristen med bar hand. /--/

Vart skulle DNA-spåret komma ifrån om det inte kom ifrån styckningen eller tvättningen?

Nu blir det bara gammal skåpmat här men vristdna:t blev bara en +1.
Citera
2016-05-29, 21:00
Medlem
kan ju saknas sperma pga kondom också, eller?
Citera
2016-05-29, 21:20
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja du har helt rätt. Allt som vissa har fantiserat ihop om MB som det ondas genius trots att karln inte är dömd för något som helst brott och det inte finns ett enda bevis för att han skulle ha något med mordet att göra är just ett uttryck för denna addition.

Sen har förvisso andra ägnat sig åt ett vidlyftigt spekulerande och fantiserande runt KJ också. Varit säkra på vad det var som hände och varför. Det har jag aldrig varit. Jag har som bäst hypoteser, men de kan mycket väl vara fel. Att bägge personers svårigheter att kommunicera och förstå andra liksom deras respektive självdestruktiva drag och tidigare kärleksrelation på något vis har spelat in är däremot inte någon djärv gissning. Frågan är bara hur, men den lär aldrig bli besvarad.

Och skulle det bli resning och friande dom kommer aldrig någon att dömas för brottet på nytt, men det är ju så självklart att det knappast behöver sägas.

Finns ju även ett annat alternativ, vilket är att öppna upp förundersökningen igen.

MB hade nog inte blivit ett lika hett villebråd om hans fru inte hade uttalat sig så vedervärdigt som hon gjorde, det gav ju full kraft åt spekulationerna.
Men jag anser själv att MB är relativt ovesentlig i den här soppan.

Det hela handlar egentligen om utredningsåtgärder och inte om MB. Alla ska ha rätt till en rättvis rättegång där ingen åklagare/polis undanhållt gigantiska sidomaterial större än förundersökningen i sig och en utredning där alternativa gärningsmän är grundligt undersökta oavsett tro om skuld. Dessa två brister kombinerat är ju sådant som tyvärr förstör orubblighetsprincipen därav lägger man en stor del av bevisbördan på åklagaren.

Sen vad deras agenda till att agera såhär med att undanhålla det kan vi enbart veta varför om undersökningen öppnas igen eller resning sker.

Kyrö gör helt rätt i sina beslut att ansöka om resning i detta fall, får du som advokat reda på att det finns en slask-slask på din klient som visar sig vara större än förundersökningen i sig och din klient påstår sig vara oskyldig, ja då måste varje sten lyftas pga rättssäkerheten oavsett utgång.

Är du inte nyfiken på vad som tillhandahålls i "sidomaterialet" och motivet bakom denna gigantiska pappershög?
Citera
2016-05-29, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
FUP sid. 322 - 326. Hans DNA hittades på vristen dels därför att vristen undersökts (hela kroppsytan är inte DNA-testad) och dels för att han har hållit i vristen med bar hand. Hans sperma har inte återfunnits någonstans på de testade platserna. Visst, han kanske har sköljt munnen och fittan på VB extra mycket, men då borde det finnas spår av det på något sätt kan man tycka. Att hans kontakt-DNA inte fanns på fler platser beror nog på att han har använt handskar.

KJ säger att han hade sex med VB den där kvällen, DNA:t kan ha hamnat på vristen vid det tillfället och den som tvättade kroppen var inte noggrann, så kan det ju faktiskt vara.
Citera
2016-05-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Du verkar vas övertygad om att rätt man sitter och MB är helt oskyldig?

Ja jag är övertygad att rätt person sitter men jag förlikar mig inte med straffet, dråp och 10 år men jag är av den uppfattningen att han tillslut fick knäppskallerabatt i HR.

MB är oskyldig och man kan inte vara halvt oskyldig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in