2016-07-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
BUP-utredningen vart medtagen i sin helhet och självklart har även utredningen skannats i
RPU:s delmoment socialutredningen, för du ser det rättspsykiatriska teamet får tillgång till
allt från sjukjournaler till samtal med personer i den misstänktes närhet o s v. Så absolut BUP-utredningen fick sin plats där den hörde hemma dock valde ÅK att endast plocka ut valda stycken ur den och detta fick mindre gehör. ÅK kan inte plocka ut valda stycken ur en utredning och när dom valda stycken är i början av en fullständig utredning så blir det bara trams och fallskit. Så vart det här och det är inget underligt.

Vad du tror däremot är att, denna av åklagarna valda del, kunde påverka i sin ensamhet.
Klart som fan att den inte kunde då tvångstankarna ledde till en AS-diagnos och just
tvångstankar/beteende är en större del av AS så försök förstå att du bara är så ute på glid nu,
precis som ÅK var.

En personalia är en personalia, att plocka ut "godbitar" ur personalian av ÅK funkar inte.

Detta har du dragit till lust och leda och jag vet egentligen inte vad du vill få sagt med detta dock är det uppenbart att du tar i och överdriver lite mer för var gång du nämner detta just pga att du eldar upp dig så förbannat.

Jag skall dock svalka dig lite och ge dig rätt i det av mig fetade.Det är ett klockrent fastställande
och ett typiskt AS-drag för du minns väl att "gossen" har bl a AS.

Allt från skoltiden är med i RPU,n så du kan känna dig lugn. Ditt problem dock är att du vill som ÅK plocka ut händelser i pojkens barndom som skall "bekräfta att han mördat". En kronologisk kartläggning från tidigt barndom fram till mordet hör hemma i RPU:ns socialutredningen bl a för att bestämma påföljden och i detta fall klarade KJ sig på håret undan från APS. Kändes bra för KJ likaså för ÅK för dom valde att inte be RR titta på bedömningen mycket pga av dom aldrig trodde dom skulle tappa fallet så mycket som dom gjorde. Ett fullständigt fiasko vart det och än är det inte över. . .

Nej tvärtom märker du om du läst FUP, KJ,s far hade inte lätt med detta han och hanterade nog inte riktigt att han fick en särling som KJ i barnaskaran. Så Pappan hade krav, krav som inte riktigt går att ställa på denna typ av person. Mamman var dock mera förstående och mjukare. Så nej din slutkläm bör ändras till:

"Gör dig/spela inte dum."

Det är nog ett uttryck han inte bara fått höra en gån det av JJ utan säkert många fler gånger. . .

De kommer inte förlora fallet, jag vill beskriva vad som KJ kramare älskar, han var så in i helsike handikappad att han knappt kunde torka sig i arslet.

Så är det inte och det vet de som satt sig ordentligt in i fallet, borrat i hans bakgrund, borrat i skola, borrat i hans eskapader, borrat även i VB's dramagueen" eskapeder som sannolikt blev orsak till att hela proppskåpet brann för KJ denna em/kväll.
Citera
2016-07-05, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
De kommer inte förlora fallet, jag vill beskriva vad som KJ kramare älskar, han var så in i helsike handikappad att han knappt kunde torka sig i arslet.

Så är det inte och det vet de som satt sig ordentligt in i fallet, borrat i hans bakgrund, borrat i skola, borrat i hans eskapader, borrat även i VB's dramagueen" eskapeder som sannolikt blev orsak till att hela proppskåpet brann för KJ denna em/kväll.

Detta får du utveckla för jag förstår inte vad du åsyftar med tanke på hur "vitt och brett"
du fetat i mitt inlägg. . .
Citera
2016-07-05, 22:22
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:

Vad har du "borrat" i som vi andra inte "borrat" i förutom en fixerad Fup?
Kliv ned ifrån piedestalen, tack.

Blir förundrar och anser det skamligt att det finns människor som stödjer detta med denna "hemliga slask", och anser sig kunna argumentera för "sitt case" då det är möjligt att det saknas vitala delar vilket även påvisas med gott underlag i resningsansökan och dessutom har ingen av oss ens någon aning om vad resterande av denna "hemliga slask" innehåller. Jag skulle uttala mig försiktigt, tills sekretessen hävs.

Detta är en allvarlig åverkan på rättssäkerheten.
Citera
2016-07-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Detta får du utveckla för jag förstår inte vad du åsyftar med tanke på hur "vitt och brett"
du fetat i mitt inlägg. . .

Jag har inte fetat vitt o brett utan detta.

Allt från skoltiden är med i RPU,n så du kan känna dig lugn. Ditt problem dock är att du vill som ÅK plocka ut händelser i pojkens barndom som skall "bekräfta att han mördat". En kronologisk kartläggning från tidigt barndom fram till mordet hör hemma i RPU:ns socialutredningen bl a för att bestämma påföljden och i detta fall klarade KJ sig på håret undan från APS. Kändes bra för KJ likaså för ÅK för dom valde att inte be RR titta på bedömningen mycket pga av dom aldrig trodde dom skulle tappa fallet så mycket som dom gjorde. Ett fullständigt fiasko vart det och än är det inte över. . .

Din sista mening har jag bemött framförallt, det är inget fiasko och det är över.. inte kommer någon resningsansökan förändra en korrekt dom i TR men i HR lyckades advokat TO blidka ledamöterna och det blev max för dråp.
Citera
2016-07-05, 23:24
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Din sista mening har jag bemött framförallt, det är inget fiasko och det är över.. inte kommer någon resningsansökan förändra en korrekt dom i TR men i HR lyckades advokat TO blidka ledamöterna och det blev max för dråp.

Egentligen är det ju helt knasigt att han blev dömd för dråp i HR. Jag menar, på vilket sätt är det visat att det inte är mord? Om VBs kropp inte styckats för transport på något sätt, är det då en "offensiv styckning" (d v s själva syftet med mordet är att få stycka kroppen)? Om mordet inte skett i lägenheten, var har det då skett som skulle motivera en transportstyckning? Är det inte istället så att KJ börjat intressera sig för kroppar (skära i hunden, skära i VB) och hur de fungerar, och börjat ta ut det på olika individer som står under honom?
Citera
2016-07-05, 23:39
Bannlyst
Citat:
Jag har inte fetat vitt o brett utan detta.

Då har jag koll på vad du menade tack vare din korrigering där du nu istället understryker det du bemöter för dina valda ord "så är det inte" passar definitivt inte in på resten av min text för siddu
så är det att RPU teamet har tillgång till allt rörande KJ då han är en väldokumenterad kille sen tidig ålder. Han är så att säga "genomborrad" för att låna dina valda ord och självklart har både ÅK, försvar och domstolar tillgång till all infon från både bup och RPU - utredningen, inte du dock men det har ingen betydelse.

Dock finns det ca 2500 sidor som dessvärre alla partner i målet ännu inte har sett fastän två rättegångar avhandlats och det är väl där vi är nu och väntar på om den stora "gömman" skall komma fram. Det är väl liksom det som är kärnans pudel här och nu.

Faktum är att alla som stödjer att 2500 sidor får gömmas i ett extra sidomaterial under en rättsprocess med motiveringen att det säkert inte innehåller något av vikt är direkta fåntrattar som bara barnsligt protesterar för att protestera och glömmer fullständigt att tänka vad faktiskt "gömmor" kan åsamka i diverse fall, inte nödvändigtvis bara detta.

Är du en barnslig fåntratt ?? Ett enkelt ja eller nej funkar toppen som svar
Senast redigerad av LKVN 2016-07-05 kl. 23:43.
Citera
2016-07-05, 23:50
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är inte hundhistorien tröskad ett dussin gånger minst redan och meningslös att tröska ett varv till?

Innerst inne vet nog även du detta:

- Hundhistorien har inget direkt att säga om KJ:s skuld/oskuld i själva mordfallet. Det handlar bara om din kamp för att till varje pris framställa honom som helt oförvitlig och icke associerad med någon form av hotfullt, aggressivt eller våldsamt beteende.
- JA det är möjligt att hunden har dött av en elstöt

Men: Omständigheterna är onekligen ganska besynnerliga:

- Dagen innan har KJ blivit uppringd av hyresbolagets störningsjour (om jag minns rätt) som talar om att klagomål inkommit om att hunden skäller hela tiden
- KJ har haft kända och erkända problem med sin hund, bl a att den bajsar inomhus och förstör möbler
- Han kommer hem mitt i natten efter att festat och druckit alkohol
- Han googlar på "hund annatomi", men ljuger i förhör och säger att googlingen skedde vid ett helt annat tillfälle för att hjälpa en kompis vars hund inte kunde gå i trappor
- Redan tidigt på morgonen tar han hundens döda kropp och kör ner den till älven och dumpar den. Ingen får se kroppen, ingen meddelas om valpens död förrän kroppen är undanskaffad.
- Blod har droppat (flera timmar efter att dödsfallet och hundens blödande nos sägs ha inträffat) utanför lägenheten.
- Ingen har (vad jag vet/minns) sett den påstått söndertuggade elsladden heller

KJ ska inte åtalas och fällas för djurplågeri på dessa fakta. Men självfallet är omständigheterna runt omkring såna att det verkar långt ifrån osannolikt att han - kanske i ett plötsligt raseriutbrott - skadat och dödat sin hund. Om du hade sett motsvarande fakta i ett annat sammanhang hade du tyckt och erkänt samma sak, det är jag säker på.

Håller med dig till fullo - Hunden har sannolikt dött av en elstöt, precis som KJ uppger.

Tillämpa Ockhams rakkniv på denna sidodiskussion är det väldigt tydligt: Inga fakta motsäger KJs uppgifter.

1) Av SMS framgår att festen var den 16/2 en lördag och att Grabben dog natten mot den 19/2.
2) Av telefonlistor framgår att han försökte kontakta sin bror DJ.
3) DJ berättar i förhör att när han kom till lägenheten fanns det blodiga tryckförband/bandage och att KJ blodat ner sin tröja vilket tyder på ett försök till räddning av den redan döda hunden.(FUP s1192) Googlandet på "hund annatomi" är troligast ett försök till räddning. KJ var hemskt ledsen och helt förstörd.
3) JJ uppger i förhör att han sett sladden. Hunden hade bitit både på 12-voltssidan och på 240-voltssidan.
4) Det kliar i valpars mun när tänderna växer ut och bitandet låter som ett ganska normalt valpbeteende.
5) I övrigt låter det som hunden varit understimulerad och av vad vi vet i övrigt verkar det som att KJ inte klarade av att ta hand om en hund. Det är inget indicium för något.

Vad är det som, enligt dig, gör ett raseriutbrott och dödande av en hund sannolikt här? Utveckla gärna ditt resonemang, för ingen begriper det.
Senast redigerad av zero73 2016-07-05 kl. 23:54.
Citera
2016-07-06, 00:13
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jordfelsbrytare skyddar i vilket fall inte mot strömgenomgång mellan fas till nolla, så dödlig stöt kan ske även när JFB finns installerad och utan att den detekterar något fel.
I extremt ovanliga fall kan dödlig stöt ske även om JFB finns och löser ut, men då beror det på att strömmen utlöser ett dödligt ventrikelflimmer på hjärtat (liktydigt med akut hjärtstopp)

För att bita genom bägge lager isolering i en kabel och få god kontakt med kardeler i både fas och nolla måste bettet slutas till endast några millimeters gap så hunden lär inte ha haft tungan mellan tänderna i bettögonblicket. Elstöt ger momentan muskelspasm utan öppnande av mun så tungan lär inte ha ramlat ut och bitits i vid själva stöten och är det fortsatt strömgenomgång är käkens muskler (och kroppens) sannolikt i spänd kramp och gapet lär inte öppnas så nytt bett kan ske.

Min erfarenhet av el i kroppen (elskador, defibrillering och ECT) är att kroppen kan krampa spastiskt (konstant spänd) vid pågående strömgenomgång och även kort stund efter strömmen upphört, men konvulsiva kramper (omväxlande spänt och avslappnat), vilket krävs för att öppna munnen så tungan kan falla ut och sedan bitas i, har jag aldrig sett varken under pågående elpåverkan eller efteråt. Absolut vanligast är att kroppen slappnar av så fort strömmen upphör.

Det är säkert teoretiskt möjligt att hundens blodflöde kom av att den bet sönder tungan i samband med bett på kabel, men inte helt sannolikt.

Ps. När la KJ ut bilden med sina rosatejpade bössor på Facebook?

JJ berättade i TR att polisen var i lägenheten några dagar innan och kollade, jordfelsbrytare fanns inte.

FUP s1510, Åsa Rising, chefsveterinär på smådjurskliniken Universitetsdjursjukhuset Uppsala, SLU:
Citat:
Rising tillfrågades om vad som är det troliga skeendet om en smålandsstövare valp drygt sex månader biter i en elsladd där jordfelsbrytare finns. Jordfelsbrytare skulle medföra att säkringen går och om den inte fungerar skulle hunden sannolikt drabbas av hjärtarytmi och kunna dö. Det skulle inte bli mycket blod.

Men för att säkert veta bör man kontakta en patolog på SVA då Rising egentligen inte vill utlåta sig om detta. Hon anser en patolog vara bättre skickad för detta ändamålet och rekommenderar Erika Karlstam, Erik Ågren eller Armand Shokri.

FUP s1511, Theresé Ottinger, laboratorieveterinär inom patologi SVA Uppsala:
Citat:
Om en hund biter i en elsladd som går till hushållsel då kan den dö men den blöder inte. Man brukar kunna se små brännskador i munnen. Strömmen går igenom kroppen och hunden drabbas av hjärtstillestånd och dör. Vid en obduktion kan man se brännskador i de organ som strömmen passerat igenom. Köttet ser "kokt" ut. Oftast syns det inga tecken på utsidan av hunden.

Däremot om hunden fått starkström genom kroppen från typ en tågledning, då kan man se brännskadan på utsidan i och med att den blir förkolnad.

Alltså kan vi konstatera att:

1) Det fanns ingen jordfelsbrytare i lägenheten.

2) En hundvalp kan dö om den biter i en 240V elsladd.

3) Polisen frågar aldrig specifikt om en hund blöder om den biter sig i tungan.

http://www.elsakerhetsverket.se/om-oss/Elolyckor/Skador-vid-en-elolycka/

EDIT: Fråga hen som la ut bilden. Jag minns inte exakt när, men jag tror det var före 2013.
Senast redigerad av zero73 2016-07-06 kl. 00:15.
Citera
2016-07-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
JJ berättade i TR att polisen var i lägenheten några dagar innan och kollade, jordfelsbrytare fanns inte.

FUP s1510, Åsa Rising, chefsveterinär på smådjurskliniken Universitetsdjursjukhuset Uppsala, SLU:

FUP s1511, Theresé Ottinger, laboratorieveterinär inom patologi SVA Uppsala:

Alltså kan vi konstatera att:

1) Det fanns ingen jordfelsbrytare i lägenheten.

2) En hundvalp kan dö om den biter i en 240V elsladd.

3) Polisen frågar aldrig specifikt om en hund blöder om den biter sig i tungan.

http://www.elsakerhetsverket.se/om-oss/Elolyckor/Skador-vid-en-elolycka/

EDIT: Fråga hen som la ut bilden. Jag minns inte exakt när, men jag tror det var före 2013.

1. Det stämmer nog att det inte fanns någon JFB i lägenheten, men som jag skrev skyddar JFB i vilket fall inte mot strömgenomgång i kroppen vid kontakt mellan fas och nolla.
Chefsveterinären FUP sid 1510 vet uppenbarligen inte hur en JFB (summaströmstransformator) fungerar. Det är ingen säkring som går när JFB löser ut. Det är obalans i magnetfält som inducerar en ström som får en huvudbrytare att bryta allt som är anslutet via JFB (JFB för personskydd bryter vid 30mA och inom 30mS).

2. Ja, en hundvalp kan dö om den biter i en 240V elsladd. Dina källor visar att ström inte ger blödning (tvärtom används ofta ström för att stoppa blödning).
Som jag försökte förklara för dig ger strömgenomgång en tonisk kramp så länge strömgenomgången pågår och för att valpen ska lyckas bita genom bägge ledarna i sladden och få god (dödlig) kontakt måste gapet vara helt stängt och därmed utan tunga mellan tänderna (kopparledarna i en sladd är ca 1mm i diameter).
Så länge strömgenomgången pågår är käkarna stängda/låsta och inget tungbett sker. Om hunden dog pga hjärtstillestånd från elstöten kan inga kloniska spasmer uppstå där den biter sönder tungan i ett Grand Mal-liknande efterförlopp eftersom kramper och hjärtstillestånd är oförenligt.
Hade den däremot fått ström genom annan del av kroppen vore det betydligt troligare att tungan bits sönder vid muskelsammandragningen som uppstår vid strömgenomgången.

3. FUP sid. 1511. Laboratorieveterinär TO svarar på vad som kan ske om en hund biter i en elsladd och att den inte blöder. Se min utveckling av det i punkt 2 ovan.

Polisen behöver inte fråga en veterinär om en hund kan blöda om den biter sig i tungan.
Senast redigerad av Prudent 2016-07-06 kl. 11:31.
Citera
2016-07-06, 13:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Håller med dig till fullo - Hunden har sannolikt dött av en elstöt, precis som KJ uppger.

Tillämpa Ockhams rakkniv på denna sidodiskussion är det väldigt tydligt: Inga fakta motsäger KJs uppgifter.

1) Av SMS framgår att festen var den 16/2 en lördag och att Grabben dog natten mot den 19/2.
2) Av telefonlistor framgår att han försökte kontakta sin bror DJ.
3) DJ berättar i förhör att när han kom till lägenheten fanns det blodiga tryckförband/bandage och att KJ blodat ner sin tröja vilket tyder på ett försök till räddning av den redan döda hunden.(FUP s1192) Googlandet på "hund annatomi" är troligast ett försök till räddning. KJ var hemskt ledsen och helt förstörd.
3) JJ uppger i förhör att han sett sladden. Hunden hade bitit både på 12-voltssidan och på 240-voltssidan.
4) Det kliar i valpars mun när tänderna växer ut och bitandet låter som ett ganska normalt valpbeteende.
5) I övrigt låter det som hunden varit understimulerad och av vad vi vet i övrigt verkar det som att KJ inte klarade av att ta hand om en hund. Det är inget indicium för något.

Vad är det som, enligt dig, gör ett raseriutbrott och dödande av en hund sannolikt här? Utveckla gärna ditt resonemang, för ingen begriper det.

Som sagt: Tala för dig själv. Ett av de fjantigaste debattricks som finns ("Vi är många som...").

Jag har sagt vad som är meningsfullt att säga i hundfallet. Du anger tänkbara alternativförklaringar. Jag kan inte säga med 100% säkerhet att de är felaktiga (Som sagt: Det hade varit helt fel att fälla Kristoffer för något brott utom möjligen någon slags olaglig avfalls hantering på de fakta vi har). Men dina antaganden är just det: Antaganden. Byggda delvis dessutom på vad personer har sagt som har all anledning att ljuga om saken och bevisligen har gjort det också i det ena fallet.

Hittade förresten en länk till två tidiga poster i tråden från någon Bodenbo som tydligen fått höra en del om saken. Enligt det (andrahandsuppgifter förvisso, men det stämmer ju bättre med andra vittnens iakttagelser om större blodmängder) så ska Kristoffer själv sagt att han styckat hunden. Killen som inte kunde filea en fisk en gång...

Det är ju onekligen en bättre förklaring till varför man googlar "hund annatomi" mitt i natten än att man försöker utföra livräddning på en redan död hund.

Dessutom ska den fridsamme särlingen - denna gång förstahandsuppgift - ha blivit utslängd från en fest året innan för att han skrek och gapade så förskräckligt.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Att den här tjafsdiskussionen fortgår (eller snarare återuppstått) beror på att du och andra KJ-supportrar har gjort det till ett av era huvudargument att den dömde mördaren var så snäll, lugn och hjälplös att han omöjligt kan ha begått brottet. Teser som återkommit i resningsansökan. Det är inte en korrekt bild av KJ - och någonstans längst inne vet du nog det också. Du är ju inte dum. Han har en sammansatt personlighet och vad han är kapabel till exakt både vad gäller bra och dåliga saker vet ingen av oss (undantaget ev. nära anhöriga möjligen som hänger i tråden, men de lär ju inte delge oss sin uppfattning öppet och ärligt i så fall)
Citera
2016-07-06, 13:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
1. Det stämmer nog att det inte fanns någon JFB i lägenheten, men som jag skrev skyddar JFB i vilket fall inte mot strömgenomgång i kroppen vid kontakt mellan fas och nolla.
Chefsveterinären FUP sid 1510 vet uppenbarligen inte hur en JFB (summaströmstransformator) fungerar. Det är ingen säkring som går när JFB löser ut. Det är obalans i magnetfält som inducerar en ström som får en huvudbrytare att bryta allt som är anslutet via JFB (JFB för personskydd bryter vid 30mA och inom 30mS).

2. Ja, en hundvalp kan dö om den biter i en 240V elsladd. Dina källor visar att ström inte ger blödning (tvärtom används ofta ström för att stoppa blödning).
Som jag försökte förklara för dig ger strömgenomgång en tonisk kramp så länge strömgenomgången pågår och för att valpen ska lyckas bita genom bägge ledarna i sladden och få god (dödlig) kontakt måste gapet vara helt stängt och därmed utan tunga mellan tänderna (kopparledarna i en sladd är ca 1mm i diameter).
Så länge strömgenomgången pågår är käkarna stängda/låsta och inget tungbett sker. Om hunden dog pga hjärtstillestånd från elstöten kan inga kloniska spasmer uppstå där den biter sönder tungan i ett Grand Mal-liknande efterförlopp eftersom kramper och hjärtstillestånd är oförenligt.
Hade den däremot fått ström genom annan del av kroppen vore det betydligt troligare att tungan bits sönder vid muskelsammandragningen som uppstår vid strömgenomgången.

3. FUP sid. 1511. Laboratorieveterinär TO svarar på vad som kan ske om en hund biter i en elsladd och att den inte blöder. Se min utveckling av det i punkt 2 ovan.

Polisen behöver inte fråga en veterinär om en hund kan blöda om den biter sig i tungan.

Kommentarer till det fetade:

1) Måste gapet vara helt stängt? Har du sådana anatomiska kunskaper att du kan påstå det utan källa? Hunden kan inte tuggat på ena sidan av kindtänderna, medan tungan hängde ut i annan del av munnen?

2) Källa på att kramper och hjärtstillestånd är oförenliga, tack?

3) Nej, det är helt korrekt. Men i ett större sammanhang hade det varit önskvärt.
Citera
2016-07-06, 13:53
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Som sagt: Tala för dig själv. Ett av de fjantigaste debattricks som finns ("Vi är många som...").

Jag har sagt vad som är meningsfullt att säga i hundfallet. Du anger tänkbara alternativförklaringar. Jag kan inte säga med 100% säkerhet att de är felaktiga (Som sagt: Det hade varit helt fel att fälla Kristoffer för något brott utom möjligen någon slags olaglig avfalls hantering på de fakta vi har). Men dina antaganden är just det: Antaganden. Byggda delvis dessutom på vad personer har sagt som har all anledning att ljuga om saken och bevisligen har gjort det också i det ena fallet.

Hittade förresten en länk till två tidiga poster i tråden från någon Bodenbo som tydligen fått höra en del om saken. Enligt det (andrahandsuppgifter förvisso, men det stämmer ju bättre med andra vittnens iakttagelser om större blodmängder) så ska Kristoffer själv sagt att han styckat hunden. Killen som inte kunde filea en fisk en gång...

Det är ju onekligen en bättre förklaring till varför man googlar "hund annatomi" mitt i natten än att man försöker utföra livräddning på en redan död hund.

Dessutom ska den fridsamme särlingen - denna gång förstahandsuppgift - ha blivit utslängd från en fest året innan för att han skrek och gapade så förskräckligt.

Att den här tjafsdiskussionen fortgår (eller snarare återuppstått) beror på att du och andra KJ-supportrar har gjort det till ett av era huvudargument att den dömde mördaren var så snäll, lugn och hjälplös att han omöjligt kan ha begått brottet. Teser som återkommit i resningsansökan. Det är inte en korrekt bild av KJ - och någonstans längst inne vet du nog det också. Du är ju inte dum. Han har en sammansatt personlighet och vad han är kapabel till exakt både vad gäller bra och dåliga saker vet ingen av oss (undantaget ev. nära anhöriga möjligen som hänger i tråden, men de lär ju inte delge oss sin uppfattning öppet och ärligt i så fall)

Snarare är det så att "åklagarsvansen" gjort alltför vidlyftiga antaganden på just precis andrahandsuppgifter, eller rykten som de också kan kallas.

Alla har hört att... men ingen kan ange källan. Och så snurrar det på... värre för varje varv ryktet återberättas.

Dina lösa, på rykten baserade, antaganden tillsammans med ett händelseförlopp som mycket väl kan gott till såsom KJ beskriver det, bildar inget annat än en väldigt lång och osannolik händelsekedja som två underrätter också avfärdat helt.

Du borde veta bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in