2016-05-28, 13:31
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Goddag Flashback.
I torsdags intog jag 100mg tramadol på eftermiddagen och sedan 100mg till på kvällen. I går tog jag 150mg till mitt på dan.
Skulle vilja ta lite mer idag, tror ni det är nån risk får AT med tram 3 dagar i rad? Ska jobba imorgon och vill helst inte må piss på jobbet.
Jag tänker att det är rätt små doser så borde väl inte vara nån fara?

Tack för svar!
Hm, jag vet inte helt säkert, men om jag var i dina skor, skulle jag nog ta en mindre dos, kanske 50 mg tram, för att vara på den säkra sidan. Känner du att psykiskt sug att ta tramadol idag igen, eller känner du någon AT idag?
Citera
2016-05-28, 13:34
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Hm, jag vet inte helt säkert, men om jag var i dina skor, skulle jag nog ta en mindre dos, kanske 50 mg tram, för att vara på den säkra sidan. Känner du att psykiskt sug att ta tramadol idag igen, eller känner du någon AT idag?
50mg känner jag knappast något på. Känner inget särskilt sug eller avtändning idag, magen är lite småkass men mer än så är det inte.
Citera
2016-05-28, 13:56
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
50mg känner jag knappast något på. Känner inget särskilt sug eller avtändning idag, magen är lite småkass men mer än så är det inte.
Då är det nog bättre att avstå från tramadol idag om du vill prestera bra på jobbet imorgon. Om magen är kass, så är det ett tecken på en mini AT. Vore bättre att bara vila idag coh sova ordentligt.
Senast redigerad av Doleo 2016-05-28 kl. 13:59. Anledning: edit
Citera
2016-05-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoxxo
Tjena, har någon testat dessa sk Altrama 100mg hel gröna kapslar från Indien. Fick tag i ett par kartor och tänkte se vad ni har att säga. Hörde att de inte va bra alls, stämmde lite för tog 300 mg utan att känna något.

Googla altrama100mg för bild på kartorna.

OBS DET är kapslar.

Dom är riktigt dåliga kan jag säga har hört att folk krampar på dom av låg dos så sälj dom eller släng dom. Alla indiska tram suger brun/vita kapslar och rosa/vita suger bajs. Waste of cash
Citera
2016-05-28, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag skulle rekommendera följande då du säger att du inte har någon tolerans.
Tar för givet att du är novis på opioider, korrekt?

Om Ja, så rekommenderar jag dig att köra på Sub till en början. Varför kanske någon frågar sig?
JO det är pga Sub tappar sin "gnista" när man en gång har gått in sig på opioider och den går aldrig att få tillbaka till 100% - hur länge man än håller sig helt ren från opioider.

DÅ är det helt klart smartast att börja på Subben och njuta av den här gnistan som just Subutex/Suboxone(Buprenorfin) har istället för att börja med säg Oxikodon och sen inte få ut 100% av Subben. VISST får man ett rus om man håller sig helt ren från opioider sen använder sub igen aldrig så som man kan få om man är helt opioidnaiv och börjar sin opioidresa på Sub.

Utöver det så är Oxikodn helt klart den mest euforiska av dom 3 som du nämner.

Yes jag är novis, bara testat lite tram samt 40mg oxy.

Jag har beställt lite sub nu, så jag får se hur det fungerar, hoppas det blir gött!
Tack för att du tog dig tid att svara!
Citera
2016-05-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerwin-vega
Tjena!

Ligger "back" antal dagar innan jag får ny medicin (Tramadol) vilket resulterat i ett rent helvete. Nätterna är värst med krypningar i benen och ingen sömn. Somnar en liten stund men vaknar hela tiden igen. Finns det nått som kan lindra detta? Står fan inte ut men får skylla mig själv när man legat över dosering de dagar man haft riktigt ont. Önskar det gick att bara sluta med detta rävgift en gång för alla.

Mitt senaste upphåll åt ja magnesium och jag hade inte lika mycket myrkrypningar som ja brukar , sov lite bättre också. Ren magnesium inte sån med kalcium i. Kanske bara va nån tillfällighet men du kan ju prova
Citera
2016-05-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oopsie
Mitt senaste upphåll åt ja magnesium och jag hade inte lika mycket myrkrypningar som ja brukar , sov lite bättre också. Ren magnesium inte sån med kalcium i. Kanske bara va nån tillfällighet men du kan ju prova

Men för fasen där sa du nått!!
Fick ju en burk såna utskrivet när benen strulade lite, hade som sendrag i ben o fötter men sen så upphörde det. Tack för påminnelsen de skadar verkligen inte att prova! Ska rota i skåpet direkt 👍
Citera
2016-05-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Hm, jag har en fråga om detta. Jag missbrukade opium i ett år när jag bodde i Indien 1993-94, menar du att detta skulle gälla även mig, jag menar opium är ju en ren opiat?
Nja det är såpass länge sedan nu. Jag skulle säga nej det påverkar inte längre men jag är givetvis inte helt 100. Bara prova. Skadar ju inte.

Citat:
Ursprungligen postat av oopsie

Ja magnesium har jag också käkat en gång vid en fentanyl abstinens. Kan inte direkt säga att dom direkt hjälpte något nämnvärt. Men så är ju fentanyl abstinens riktigt jävka intensivt också.

Läste i den stora magnesiumtråden här på flashback att det är ett visst sorts magnesium i tablettform som rekommenderas då kroppen har svårt att ta upp dom andra formerna.. minns inte exakt vad det hette men rekommenderar att läsa i magnesiumtråden under medicinforumet.
Citera
2016-05-29, 10:53
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Nja det är såpass länge sedan nu. Jag skulle säga nej det påverkar inte längre men jag är givetvis inte helt 100. Bara prova. Skadar ju inte.
Tack för svar.
Citera
2016-05-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerwin-vega
Men för fasen där sa du nått!!
Fick ju en burk såna utskrivet när benen strulade lite, hade som sendrag i ben o fötter men sen så upphörde det. Tack för påminnelsen de skadar verkligen inte att prova! Ska rota i skåpet direkt 👍

fan va bra! Hoppas de hjälper lite, bra att du har riktiga, tror inte några brus-magnesium från Ica hade gjort så mkt skillnad, jag hade såna tugg-tabletter från apoteket. Ge de några dar iaf lycka till
Citera
2016-05-29, 11:59
Medlem
Citat:

Ja magnesium har jag också käkat en gång vid en fentanyl abstinens. Kan inte direkt säga att dom direkt hjälpte något nämnvärt. Men så är ju fentanyl abstinens riktigt jävka intensivt också.

Läste i den stora magnesiumtråden här på flashback att det är ett visst sorts magnesium i tablettform som rekommenderas då kroppen har svårt att ta upp dom andra formerna.. minns inte exakt vad det hette men rekommenderar att läsa i magnesiumtråden under medicinforumet.

Tror de handlar mkt om hur stark absen är, och med tramadol som påverkar serotoninet också så har nog magnesium lite effekt när man slutar eftersom man blir lugn och de ska minska oro ångest mm som ökar när man lider av serotoninbrist, men allt beror ju på hur stark den är, det ger ju knappast mirakeleffekt men de blir ju inte värre, ja kanske fick nån placeboeffekt men de tackar ja ändå för har gått av några gånger nu men denna gången va betydligt enklare av nån anledning och de kan ju vart de. Låter som en reklampelare ..
Citera
2016-06-01, 12:31
Medlem
Fler som känner att de blir riktig jobbig i skallen som kombinerar tramadol och för mycket koffein? Mot kvällen är det svinjobbigt, jag är för speedad och pigg. Jag dricker energidryck, ca 4 stycken om dagen men försöker minska intaget. Tramadolen tycker jag fungerar mycket snabbare på morgonen tillsammans med en red bull så därifrån började allt :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in