2013-02-21, 13:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykosxprt
text

Allt handlar om vilka personer som har benägenhet att hamna i missbruk (genetik och livssituation osv), samt om personerna har vettiga saker att göra om dagarna (intressanta fritidssysselsättningar, rolig utbildning, trivsamt och välbetalt jobb etc etc). Har du ett skötsamt liv kommer du inte fastna i ruset av 100mg vitt heroin som en pundare som saknar familj, umgänge, jobb/utbildning och som allmänt har låga serotoninvärden.
Citera
2013-02-21, 14:15
Medlem
redbullcolas avatar
Kan det vara riskabelt att kombinera 600mg lyrica + 200mg tramadol?
Folk säger lite olika här i tråden så jag vet inte vem jag ska lyssna på.

Tacksam för svar av någon som verkligen VET
Citera
2013-02-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Hur får jag det att slå till snabbast? Bomba? Blanda med vatten? Svälja kapslarna hela?

I Sverige så är endast 50mg:arna vanliga tabletter, de starkare varianterna är sk depot, alltså tabletter med ett hårt skal som utsöndrar tramadolen över lång tid ca 12h om jag inte missminner mig.

Ska du inta 200mg på en gång så lär du antingen tugga sönder tabletten eller krossa och linda in i dasspapper för att sedan svälja (bomba på pundarslang) väljer du tuggmetoden så bör du dock vara medveten om att tramadol inte är någon gastronomiskt fulländad upplevelse

Kanske finns det utländska tramadol som är på 200mg utan att vara depot, jag uttalar mig som sagt om det som säljs här i landet.

Ha det så kul!
Citera
2013-02-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Kan det vara riskabelt att kombinera 600mg lyrica + 200mg tramadol?
Folk säger lite olika här i tråden så jag vet inte vem jag ska lyssna på.

Tacksam för svar av någon som verkligen VET

Bårde lyrica och tramadol kan framkalla ep liknande anfall så skippa det. inte värt att riskera

Sen vet jag folk som inte har kunnat få effekt av tramadol efter dem har fått anfall
Citera
2013-02-21, 18:30
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Bårde lyrica och tramadol kan framkalla ep liknande anfall så skippa det. inte värt att riskera

Sen vet jag folk som inte har kunnat få effekt av tramadol efter dem har fått anfall

Tog Lyrican på förmiddagen idag så det kanske kan gå att ta några tram

Tack för svar iaf
Citera
2013-02-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Du skrev där, att bruka/missbruka tramadol sporadiskt är som att be om en deppression eller andra psykiska åkommor. Vad grundar du det på? Jag tar då och då. Kanske en gång i veckan max och då rör det sig om max 450 mg. Tror du att jag är i någon riskzon här? Du får gärna utveckla ! Tack skall du ha på förhand.

Jag bla blev så deprimerad att jag försökte begå självmord och då brukade jag tramadol typ 2 gånger i veckan 400 mg. så visst löper du risk
Citera
2013-02-22, 16:15
Medlem
Hippieflipps avatar
Kan man ha en burk tram med sig till sverige i resväskan? Konsekvens om de hittar den? Trots allt lagligt här.
Citera
2013-02-22, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hippieflipp
Kan man ha en burk tram med sig till sverige i resväskan? Konsekvens om de hittar den? Trots allt lagligt här.

Nej, det blir narkotikasmuggling eftersom tramadol är narkotikaklassat.
Citera
2013-02-22, 23:48
Medlem
sitter på 400 mg tram och en jävla massa cb och sedan koffein - bästa jag någonsin tetstat!!!!! AAAHH!!
Citera
2013-02-22, 23:57
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reshiboar
sitter på 400 mg tram och en jävla massa cb och sedan koffein - bästa jag någonsin tetstat!!!!! AAAHH!!

EDIT
Citera
2013-02-23, 09:53
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Jag bla blev så deprimerad att jag försökte begå självmord och då brukade jag tramadol typ 2 gånger i veckan 400 mg. så visst löper du risk

Vaknade du plötsligt en dag och var superdeppad? Eller kom det smygande? Hur lång tid tog det? Jag känner mig ju rätt glad i hågen men man vet ju aldrig.
Citera
2013-02-23, 12:57
Medlem
finns det ingen bra shop som säljer tram numera,har luskat överallt men hittar inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in