2016-05-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Säger ingenting, då det subjektiva bedömningar. Objektivt så har han inte gjort laget bättre, även om man skulle bortse ifrån hans översitteri fasoner.
Nämn EN spelare som hade betytt mer för landslaget och svensk fotboll i modern tid då i så fall. EN?
Citera
2016-05-28, 10:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Var väl ett jävla ältande om den situationen. Jag är inte alls säker på att det skulle blivit mål om han spelat istället. Zlatan har betytt massor för svensk fotboll och det verkar folk inte förstå. 10 guldbollar säger inte det dig nånting?

Det säger mig att svensk fotboll har en riktigt bra spelare och efter honom är det ett gigantiskt mörker.
Citera
2016-05-28, 10:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Äntligen! Låt oss nu återgå till det som gav oss brons -94, sammanhållningen och lagspelet. Ztraffan har inte gett oss ett skit förutom målet mot England i en vänskapsmatch.

Samt en världsstjärna, då Tomas Brolin.
Citera
2016-05-28, 11:08
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Samt en världsstjärna, då Tomas Brolin.

Plus Thern och Schwartz som ju kanske inte var världsstjärnor men spelade på högstanivå i Italien. Och P Andersson och Björklund som ju senare blev väldigt framgångsrika. Dahlin öste in mål i Bundesliga på den tiden. Med Kennet och Dahlin hade vi världens bästa anfallspar i luftspelet. Henrik L blev också en rätt stor stjärna senare i karriären.

Tråkigt att så många verkar leva i en fantasivärld där Zlatan är boven och bara han försvinner så kommer lagspelet att blomstra.

Lycka till med att bygga bra landslag med spelare som harvar runt i Grekland, Ryssland, Turkiet och allsvenskan.
Citera
2016-05-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Plus Thern och Schwartz som ju kanske inte var världsstjärnor men spelade på högstanivå i Italien. Och P Andersson och Björklund som ju senare blev väldigt framgångsrika. Dahlin öste in mål i Bundesliga på den tiden. Med Kennet och Dahlin hade vi världens bästa anfallspar i luftspelet. Henrik L blev också en rätt stor stjärna senare i karriären.

Tråkigt att så många verkar leva i en fantasivärld där Zlatan är boven och bara han försvinner så kommer lagspelet att blomstra.

Lycka till med att bygga bra landslag med spelare som harvar runt i Grekland, Ryssland, Turkiet och allsvenskan.

Självklart kommer ingen kunna ersätta Zlatan rakt av men jag är ändå försiktigt hoppfull för framtiden.

Utan att vara en kännare så känns det ändå som att vi har en del intressanta spelare på gång? Tänker på exempelvis Simon Gustafsson, Sam Larsson, VNL osv. Om Party-Janne kan få ihop det tror jag vi kan ha ett helt okej landslag framöver.
Citera
2016-05-28, 11:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
Självklart kommer ingen kunna ersätta Zlatan rakt av men jag är ändå försiktigt hoppfull för framtiden.

Utan att vara en kännare så känns det ändå som att vi har en del intressanta spelare på gång? Tänker på exempelvis Simon Gustafsson, Sam Larsson, VNL osv. Om Party-Janne kan få ihop det tror jag vi kan ha ett helt okej landslag framöver.

Jag är också försiktigt hoppfull, men ingen ska tro att vi kommer att bli framgångsrika bara på lagspel och sammanhållning.

Jag tror att vi kommer att ha spelare som spelar i stora ligor även de kommande 5-10 åren.
Senast redigerad av mishima 2016-05-28 kl. 11:53.
Citera
2016-05-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är också försiktigt hoppfull, men ingen ska tro att vi kommer att bli framgångsrika bara på lagspel och sammanhållning.

Jag tror att vi kommer att ha spelare som spelar i stora ligor även de kommande 5-10 åren.

Det håller jag helt med om!

Hoppas också att Janne undviker nya Wendt-situationer..
Citera
2016-05-28, 11:57
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Nämn EN spelare som hade betytt mer för landslaget och svensk fotboll i modern tid då i så fall. EN?

Betytt mer? På vilket sätt har han varit värdefull för oss öht? Man kan nog mer snacka i termerna om vem som har gjort mer skada än honom, för han har förstört lagspelet och landslaget har blivit allt sämre desto större roll han har fått.

Svara på vilka framgångar vi har haft med honom? Utan honom så har vi vunnit U23 Em guld, vm brons etc. Med honom så går vi endast till EM på minsta möjliga marginal då det är 24 lag som går EM.
Citera
2016-05-28, 12:00
Medlem
Citat:
Betytt mer? På vilket sätt har han varit värdefull för oss öht? Man kan nog mer snacka i termerna om vem som har gjort mer skada än honom, för han har förstört lagspelet och landslaget har blivit allt sämre desto större roll han har fått.

Svara på vilka framgångar vi har haft med honom? Utan honom så har vi vunnit U23 Em guld, vm brons etc. Med honom så går vi endast till EM på minsta möjliga marginal då det är 24 lag som går EM.
Öhh det är ganska uppenbart att du har något emot honom. För det var ändå till väldigt stor tack vare honom att vi trots allt är i EM. Må vara att han är rätt osynlig vissa matcher och inte får ut max men han levererar ju ändå och det är väl ändå huvudsaken eller hur? sedan har han ju inte lika bra omgivning nu heller.
Citera
2016-05-28, 12:01
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Tänker du på Ulf Carlssons uttalande? Tycker du ska vara VÄLDIGT försiktig med att kalla Zlatan för översittare om det visar sig att Uffe har fel. Faktum är att det nog är UC som är boven i det dramat.

Förvisso men han har ju ingen erfarenhet av landslagsspel än så länge.

Spelar väl mindre roll om Uffe har rätt eller fel, han ska ha rätt ha sin åsikt, det är oavsett vad översitteri ifrån zlatan håll att gå inför att skada en annan individ då den personen säger något som zlatan inte gillar. Ingen får kritisera zlatan är signalerna som skickas, där hans agent även säger saker som, du hade ett liv innan och ett efter, det är ju rent ut sagt obehagligt. Men detta är våran kapten och förebild. Att hylla zlatan är som att spotta på alla mobbade barn.
Citera
2016-05-28, 12:07
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Öhh det är ganska uppenbart att du har något emot honom. För det var ändå till väldigt stor tack vare honom att vi trots allt är i EM. Må vara att han är rätt osynlig vissa matcher och inte får ut max men han levererar ju ändå och det är väl ändå huvudsaken eller hur? sedan har han ju inte lika bra omgivning nu heller.

Du kan inte ignorera att landslaget har blivit sämre i takt med att han har fått en allt större roll. Vi har nått betydligt större framgångar utan han. Så hur kan han betyda mer än någon annan då han inte har gjort oss bättre utan snarare tvärtom?
Citera
2016-05-28, 12:16
Medlem
Citat:
Du kan inte ignorera att landslaget har blivit sämre i takt med att han har fått en allt större roll. Vi har nått betydligt större framgångar utan han. Så hur kan han betyda mer än någon annan då han inte har gjort oss bättre utan snarare tvärtom?
Visst, svensk fotboll har mått bättre det fattar ju vem som helst. Men faktum att man heller inte kan blunda för hur otroligt viktig Zlatan är för landslaget. Med det material vi har idag så så är jag snarare djupt oroad för hur landslaget ska klara sig när han slutar. Det är ju tydligen så att EM blir det sista han gör i landslaget och tyvärr är jag rädd att det kan dröja länge innan vi når ett mästerskap igen. Visst har vi ett flertal lovande spelare som skulle kunna göra bra ifrån sig men det är ändå svårt att överträffa det Zlatan har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in