Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Det hjälper inte hur mycket ni slingrar er. Vi vet ändå att Sd inte gjorde vad de kunde för att försvara svensk neutralitet och självständighet. Bilden av Sd som Sverigevänner är allvarligt skadad. Frågan är om man alls kan ha något förtroende för dem ens i invandringsfrågan om de är så här medgörliga.
NATO och EU är helt olika saker. Jag skräms inte av EU. I själva verket gillar jag EU rätt bra då de många gånger har en sundare syn på saker än svenska politiker. NATO är en krigsorganisation som inte bara riskerar att kunna utöva makt över oss i form av att NATO-soldater placeras i Sverige utan också äventyra vår säkerhet då en svensk NATO-anslutning skulle riskera att öka spänningarna i Östersjöregionen.
"Sverigevän" är ett jävla skituttryck som dessutom används för att klumpa ihop Sd med alla extremister som gapar "negerdöd" och heilar.
Ju förr Sd slutar att kalla sig detta desto bättre.
Jag har supportat Sd sedan förrförra valet och kommer fortsätta med det.
Att de inte avvisar Nato har inte skadat partiet i mina ögen ett endaste skit. Sluta tala för alla som sympatiserar med Sd.
Det känns mer naturligt att vi sällar oss till Danmark och Norge än att leka "neutrala".
Putin lär inte bry sig vilket vi gör och det finns ingen som helst anledning för oss att ta hänsyn till hans åsikter om han ändå gör det.
EU? Hur fan kan du försvara EU som du inte gillar NAto?
EU styr o ställer med medlemsländerna på ett vis som inte Nato kan eller ens försöker göra.
Om du nu tycker att Sverige ska vara "neutralt" och självbestämmande så blir det bara komik om du försvarar EU.