2016-05-27, 14:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag tycker att MFF skött motsvarande situation bra med Sudic och Azinovic som båda drabbades av korsbandsskador under sista året på kontraktet då man förlängde kontraktet för att spelarna inte skulle behöva oroa sig över sin arbetssituation under rehaben. Förläng med ett halvår och ta det därifrån.
Mjo det vore en rimlig lösning.

-

Måste dela ut en känga till Djurgårdens läkarteam och Håkan Nyberg som går ut och säger:
Citat:
"Det kändes bra när vi undersökte honom. Vi är egentligen inte särskilt oroliga. Men vi ska kolla på det i nästa vecka. Haris tyckte inte att det kändes så farligt. Han kände inte att det var på samma sätt som senast, sa han och fortsatte:

- Men det är samma knä. Det är jättesvårt att säga hur det är. Vi ska undersöka honom mer i mitten av veckan. Men man kan säga att det var en försiktighetsåtgärd. Haris har ont på insidan av knät."
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-difs-gladjebesked-om-radetinac-inte-oroliga/

För det första är hans/deras prognos in i helvete fel, för det andra ger uttalanden i klass med dessa falska förhoppningar till supportrar, spelare men framförallt till Haris själv som nu fått reda på att det var det värsta tänkbara i alla fall. Uselt.
Citera
2016-05-27, 15:44
Medlem
P.Gs avatar
Skiter väl egentligen i vad de säger i media, det som är ett underbetyg är att Haris nästan omedelbart river upp sin skada efter en ettårig rehabilitering.
Citera
2016-05-27, 15:50
Medlem
SoderortFTWs avatar
Underbetyget kanske inte ska ges till rehab-träningen i sig, tror snarare att comebacken var för framskyndad. Om så är fallet är det ju inte helt orimligt att tro att Pelle (när det gick som sämst) stressat upp läkarteamet som då i sin tur tagit ett förhastat beslut?
Citera
2016-05-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Skiter väl egentligen i vad de säger i media, det som är ett underbetyg är att Haris nästan omedelbart river upp sin skada efter en ettårig rehabilitering.

Hela klubbledningen borde kickas enligt mitt förmenande. Finns ju ingenting man gör på rätt sätt. Så visst kan det vara brister hos rehabiliteringsteamet med tanke på klåparna som styr klubben och därmed tillsätter underordnade.
Citera
2016-05-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Hela klubbledningen borde kickas enligt mitt förmenande. Finns ju ingenting man gör på rätt sätt. Så visst kan det vara brister hos rehabiliteringsteamet med tanke på klåparna som styr klubben och därmed tillsätter underordnade.
Bosse mfl har väl gjort ett rätt gott arbete med tanke på vilka förutsättningar man haft när man tillträdde posten? Drygt 100 miljoner back de 5 senaste säsongerna osv.

Nu sitter ni på ett mediokert Allsvenskt lag som inte kommer att åka ur men inte heller slåss om europaplatserna/guldet. Detta med en av seriens lägsta snittåldrar på truppen där ett gäng spelare är potentiella försäljningar inom de närmaste transferfönstrena.

Skulle säga att det är ett par lag i Allsvenskan som verkligen behöver se till att få sin verksamhet på rätt väg innan det går rejält utför, ni är inte ett av dom.
Citera
2016-05-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Bosse mfl har väl gjort ett rätt gott arbete med tanke på vilka förutsättningar man haft när man tillträdde posten? Drygt 100 miljoner back de 5 senaste säsongerna osv.

Nu sitter ni på ett mediokert Allsvenskt lag som inte kommer att åka ur men inte heller slåss om europaplatserna/guldet. Detta med en av seriens lägsta snittåldrar på truppen där ett gäng spelare är potentiella försäljningar inom de närmaste transferfönstrena.

Skulle säga att det är ett par lag i Allsvenskan som verkligen behöver se till att få sin verksamhet på rätt väg innan det går rejält utför, ni är inte ett av dom.

Jag vet mkt väl att en del journalister och utomstående uppskattar Bosse osv.

För egen del är jag ganska trött på klubbledningens bölande sedan 2007 om hur synd det är om dem pga ekonomin. Man har en verklighet och utgår från den. Så jävla fattiga ska inte Djurgårdens IF vara som det är fråga om. Jag har länge misstänkt oegentligheter. Ingen förklaring har framkommit om hundra miljoner minus. Sedan tillkommer mängder av olika omständigheter som hör till att bedriva en fotbollsklubb. Vi spelar på plastgräs på Tele2 på Söder, vi är fattiga, vi förlorar derbyn, vi ses i vissa kretsar som ett "skämt" i Sthlm och har ytterst svårt att engagera stora massor nyinflyttade stockholmare. Dessa har istället fått "känslor" för bajen i första hand och AIK i andra. Det kan man inte kalla för ett gott arbete. Tvärtom är det tecken på oerhörd flathet. Dessutom har klubben skapat en sorts kultur där man inte alls kan hantera verkligt starka karaktärer. Vilket jag gissar bidragit till att man blivit veka vad gäller derbyn och större matcher överlag. Sedan så hör jag till den "gamla skolan", så enligt mig skulle en sådan som Bosse sparkats redan när han totalt utan känsla för sammanhang, valde att gå på ett jubileum hos våra ärkerivaler, iförd deras jävla tröja.
Citera
2016-05-28, 00:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det prövas ju med utländska tränare tillochfrån. Vissa har gjort det bra vissa mindre bra. Potter har väl gjort det okej i Östersund.

Jag tycker de allsvenska klubbarna är mer progressiva än svenska förbundet i alla fall.

Han har gjort det bra. Svårt för britter dock... Är väl förutfattade meningar dock.

Tycker allsvenska lag är dåliga på att se utanför ramarna. Assyriska tog in Morais en gång. Är väl typ enda gången en icke-skandinav eller britt tränar ett lag i AS? (Vill minnas Morais hade AFF i AS.)

Fler portugiser, italienare och dylikt!
Citera
2016-05-28, 00:28
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Han har gjort det bra. Svårt för britter dock... Är väl förutfattade meningar dock.

Tycker allsvenska lag är dåliga på att se utanför ramarna. Assyriska tog in Morais en gång. Är väl typ enda gången en icke-skandinav eller britt tränar ett lag i AS? (Vill minnas Morais hade AFF i AS.)

Pep Clotet Ruiz, Halmstad BK.

Håller med dig, till viss del.
Citera
2016-05-28, 00:40
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Pep Clotet i HBK gjorde väl ungefär lika stor succé som Morais i Assyriska.. Tjecken Dusan Uhrin hade AIK där en stund också, minns att han såg stora kvaliteter i Daniel Hoch innan han föll av karusellen rätt fort. Jag tror faktiskt att alla tre är rätt duktiga egentligen.

Möjligt att det finns fler exempel men när alla test går åt helvete så avskrivs ofta hela idén, och samma överdrivna reaktion åt andra hållet blir det vid succé. Vore ändå kul om fler klubbar vågade testa och om fler tränare från olika länder sökte sig hit.

Allsvenskan är en skönt speciell liga.
Citera
2016-05-28, 08:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ny korsbandsskada för Haris Radetinac.. Usch vad man lider med honom!

Ja, oerhört synd om alla spelare som får sådana skador. Dock finns det några exempel på spelare som rest sig från flera korsbandsskador. Några har redan nämnts i tråden men även en sån som Petter Björlund som spelade hos oss som ung och numera spelare i Ljungskile har ju fått ett par korsbandsskador och kommit tillbaka.

Dock är det ju så att det är fler spelare som inte kommit tillbaka till sin forna nivå än sådana som verkligen gör en stark comeback.

Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Vi har större problem i svensk fotboll, som plastmattor och huliganism, där det sistnämnda faktiskt är orsaken till att de kastas in saker. Vi borde mobilisera oss för att få bort det istället. Inte arbeta för att huliganer/idioter fritt kan kasta smällare som sätter motståndarspelare ur spel utan att sin klubb förlorar på det.

Nu var det ju visserligen en WM- gubbe som kastade bangern tydligen men i övrigt är det ju inte firmorna som kastar in varje gång direkt...
Sedan är det ju ingen som vill att det ska bli fritt att kasta in grejer. Det måste dock till något annat än avbrutna matcher och skrivbordssegrar helt enkelt. Hur? Det får de lärde tvista om.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, Ola Serneke har ju pratat mycket om arenor, de får rätt mycket uppdrag och har ju även expanderat utanför Västsverige nu, då de köpte upp Värmdö Byggentreprenader(ca 125 anställda när transaktionen blev klar), som jag ser det är dom en av få riktiga challengers till byggjättarna, sedan gillar jag även deras egna utvecklingsprojekt, som de driver i egen regi(Karlastaden). Synd att Kviberg blev våldtaget dock, nu var det ju dock inte Serneke som låg bakom detaljplanerna där, men där pajade man ju alla möjligheter att skapa riktig blandstad, även JM och Skanskas projekt är skit. Alla planerna för Gamlestaden är lovande dock, där Serneke bygger Resecentrumet, som Platzer sedan kommer förvalta, 17 våningar med kontor. Platzer har för övrigt positionerat sig väldigt bra på marknaden, deras fastighetsbestånd ligger i helt rätt områden, stor uppsida.

Som jag förstod det valde styrelsen att invänta polisens analys av händelsen, för att se om det fanns några säkerhetsbrister i arrangemanget som kunde läggas på Blåvitt och det var det som avgjorde om det överklagades eller ej. Polisen har, som jag förstått det, ej funnit några skäl för att beskylla Blåvitt för ett kasst arrangemang och då valde man att överklaga.

Ja man skall i fallet Serneke komma ihåg att de är förhållandevis unga på marknaden då starten kom 2002. Då hette med ett betydligt längre namn som sedan kortades ner till Sefa Bygg.
Kviberg är ett område som kommer fortsätta växa men jag förmodar att du syftar på "Kvibergsstaden" och inte idrottsområdet. Jag tror mer på Serneke som en framtida partner än Prio-Nisse om jag måste välja.
I övrigt håller jag med även om det är en bra bit från fotbollssnack

Ja, så var det ju, inga brister kunde skönjas i säkerhetsarrangemanget men reglerna är som dessa är och inget att göra åt nu. Bara att köpa domen.

Fotbollsmässigt då? Det drar ju faktiskt igång igen idag.
Vi drar ner till Helsingborg imon och skall spela på en byggarbetsplats. Ett tåg rullar med 450 pers och som vanligt blir vi iaf 1500-2000 pers.
MSD är på Copa America men där går Rieks in istället. I övrigt lär ju Boman-Engvall fortsätta på topp. Inga andra förändringar känns troliga. En seger gör att vi fortsatt bara är en pinne efter fjolårets notering i motsvarande matcher och det känns tryggt.
Citera
2016-05-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Pep Clotet Ruiz, Halmstad BK.

Håller med dig, till viss del.
Kikar man på icke-skandinav i Gnaget sedan millennieskiftet.
Stuart Baxter (1998-2000)
Dušan Uhrin (2002)
Richard Money (2003-2004)
Alex Miller (2010)

Svenska
Nordin (2001)
Peter Larsson (2002)
Englund (2004)
Norling (2005-2008)
Stahre (2009-2010)
Alm (2011-2016)
Norling (2016-)

Jag har svårt att se att de utländska namnen varit starkare än svenska.
Citera
2016-05-28, 09:31
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu var det ju visserligen en WM- gubbe som kastade bangern tydligen men i övrigt är det ju inte firmorna som kastar in varje gång direkt...
Sedan är det ju ingen som vill att det ska bli fritt att kasta in grejer. Det måste dock till något annat än avbrutna matcher och skrivbordssegrar helt enkelt. Hur? Det får de lärde tvista om.

Problemet är läktarkulturen. Inte all läktarkultur givetvis men bara det att man vet att det finns personer som gillar att skapa oreda gör att andra tycker det är mer ok att också göra det. Om det inte fanns tendenser till oreda i klacken hade vi heller inte fått svansen som bara hakar på när det vet att det finns uppbackning.

Men absolut, att straffa laget för vad, i det här fallet, en supporter gjorde är givetvis helt galet. Speciellt när man tydligen identifierad idioten som gjorde det. Låt honom ta smällen. Det är svårt nog som det är för klubbarna att stoppa något sådant.

Sedan kan jag tycka att det är tveksamt att huliganerna får ha sina banderoller uppsatta. Borde inte klubbarna ha makt att säga att de faktiskt inte får marknadsföra sig på arenorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in