Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Ny korsbandsskada för Haris Radetinac.. Usch vad man lider med honom!

Ja, oerhört synd om alla spelare som får sådana skador. Dock finns det några exempel på spelare som rest sig från flera korsbandsskador. Några har redan nämnts i tråden men även en sån som Petter Björlund som spelade hos oss som ung och numera spelare i Ljungskile har ju fått ett par korsbandsskador och kommit tillbaka.
Dock är det ju så att det är fler spelare som inte kommit tillbaka till sin forna nivå än sådana som verkligen gör en stark comeback.
Citat:
Ursprungligen postat av
Balonzo
Vi har större problem i svensk fotboll, som plastmattor och huliganism, där det sistnämnda faktiskt är orsaken till att de kastas in saker. Vi borde mobilisera oss för att få bort det istället. Inte arbeta för att huliganer/idioter fritt kan kasta smällare som sätter motståndarspelare ur spel utan att sin klubb förlorar på det.
Nu var det ju visserligen en WM- gubbe som kastade bangern tydligen men i övrigt är det ju inte firmorna som kastar in varje gång direkt...
Sedan är det ju ingen som vill att det ska bli fritt att kasta in grejer. Det måste dock till något annat än avbrutna matcher och skrivbordssegrar helt enkelt. Hur? Det får de lärde tvista om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Ja, Ola Serneke har ju pratat mycket om arenor, de får rätt mycket uppdrag och har ju även expanderat utanför Västsverige nu, då de köpte upp Värmdö Byggentreprenader(ca 125 anställda när transaktionen blev klar), som jag ser det är dom en av få riktiga challengers till byggjättarna, sedan gillar jag även deras egna utvecklingsprojekt, som de driver i egen regi(Karlastaden). Synd att Kviberg blev våldtaget dock, nu var det ju dock inte Serneke som låg bakom detaljplanerna där, men där pajade man ju alla möjligheter att skapa riktig blandstad, även JM och Skanskas projekt är skit. Alla planerna för Gamlestaden är lovande dock, där Serneke bygger Resecentrumet, som Platzer sedan kommer förvalta, 17 våningar med kontor. Platzer har för övrigt positionerat sig väldigt bra på marknaden, deras fastighetsbestånd ligger i helt rätt områden, stor uppsida.
Som jag förstod det valde styrelsen att invänta polisens analys av händelsen, för att se om det fanns några säkerhetsbrister i arrangemanget som kunde läggas på Blåvitt och det var det som avgjorde om det överklagades eller ej. Polisen har, som jag förstått det, ej funnit några skäl för att beskylla Blåvitt för ett kasst arrangemang och då valde man att överklaga.
Ja man skall i fallet Serneke komma ihåg att de är förhållandevis unga på marknaden då starten kom 2002. Då hette med ett betydligt längre namn som sedan kortades ner till Sefa Bygg.
Kviberg är ett område som kommer fortsätta växa men jag förmodar att du syftar på "Kvibergsstaden" och inte idrottsområdet. Jag tror mer på Serneke som en framtida partner än Prio-Nisse om jag måste välja.
I övrigt håller jag med även om det är en bra bit från fotbollssnack
Ja, så var det ju, inga brister kunde skönjas i säkerhetsarrangemanget men reglerna är som dessa är och inget att göra åt nu. Bara att köpa domen.
Fotbollsmässigt då? Det drar ju faktiskt igång igen idag.
Vi drar ner till Helsingborg imon och skall spela på en byggarbetsplats. Ett tåg rullar med 450 pers och som vanligt blir vi iaf 1500-2000 pers.
MSD är på Copa America men där går Rieks in istället. I övrigt lär ju Boman-Engvall fortsätta på topp. Inga andra förändringar känns troliga. En seger gör att vi fortsatt bara är en pinne efter fjolårets notering i motsvarande matcher och det känns tryggt.