Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Det är dylika mässor etc som ger en väldigt intressant vinkel på idrott och dess många komponenter i stort. Visserligen är det mycket sälj (man blir ju mer eller mindre påhoppad när man förklarar sin arbetsposition på en sån mässa) men likväl nyttigt.
Ja, det går bra ja. Det känns ju inte otroligt att de kommer vara med i många nybyggen av arenor etc i staden framöver t.ex.
Ja, Ola Serneke har ju pratat mycket om arenor, de får rätt mycket uppdrag och har ju även expanderat utanför Västsverige nu, då de köpte upp Värmdö Byggentreprenader(ca 125 anställda när transaktionen blev klar), som jag ser det är dom en av få riktiga challengers till byggjättarna, sedan gillar jag även deras egna utvecklingsprojekt, som de driver i egen regi(Karlastaden). Synd att Kviberg blev våldtaget dock, nu var det ju dock inte Serneke som låg bakom detaljplanerna där, men där pajade man ju alla möjligheter att skapa riktig blandstad, även JM och Skanskas projekt är skit. Alla planerna för Gamlestaden är lovande dock, där Serneke bygger Resecentrumet, som Platzer sedan kommer förvalta, 17 våningar med kontor. Platzer har för övrigt positionerat sig väldigt bra på marknaden, deras fastighetsbestånd ligger i helt rätt områden, stor uppsida.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Det kanske har varit uppe, men vilka skäl framförde Göteborg i sin överklagan. Vad jag läst (i lösa kommentarer) så framförs det (1) regelverket är fel, (2) Sana kastade spjut på publiken. Det första kan man väl inte överklaga i en dom som är korrekt enligt gällande regelverk. Sanas spjutkastande (var känt men) prövades väl inte heller upp i första domen? Så vad fanns att överklaga, att det inte gjorde någon prövning sv det? Någon som är insatt som kan förklara den faktiska prövningen, och inte hur det "borde" vara.
Som jag förstod det valde styrelsen att invänta polisens analys av händelsen, för att se om det fanns några säkerhetsbrister i arrangemanget som kunde läggas på Blåvitt och det var det som avgjorde om det överklagades eller ej. Polisen har, som jag förstått det, ej funnit några skäl för att beskylla Blåvitt för ett kasst arrangemang och då valde man att överklaga.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Ny korsbandsskada för Haris Radetinac.. Usch vad man lider med honom!

Där kan man snacka om oflyt, riktigt trist för han och DIF.