2016-05-27, 12:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Apropå Haris, är det plasten som skördat ännu ett offer. Korsbandsskadorna har väl kommit efter det att kom till DIF?

Alla skador är plastens fel.. Att Mrbati trampa snett på landslagsuppdrag utomlands var antagligen också Tele2's fel. Han hade ju faktiskt spelat där några månader innan.
Citera
2016-05-27, 12:43
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Apropå Haris, är det plasten som skördat ännu ett offer. Korsbandsskadorna har väl kommit efter det att kom till DIF?
Helvete en sån tröttsam jävel du blivit senaste tiden...

Kujovic blev förresten hel och kry igen då han kom till Peking efter en skadedrabbad sejour på naturgräs i Turkiet. Med din logik...
Citera
2016-05-27, 12:45
Avslutad
Oerhört tråkigt att Haris skada var så pass allvarlig. Jag hoppas verkligen att det inte var sista gången vi såg Haris på plan. Hoppas Haris kommer tillbaka på samma sätt som Sudic.
Citera
2016-05-27, 12:45
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nej du skrev "där det sistnämnda faktiskt är orsaken till att de kastas in saker" och är inte huliganism uteslutande om våld från individer som utför det i lagets namn?

Men jag förstår vad du menar. Vet inte om huliganism är rätt ord dock.

Jaja, jag menar såklart inte tuggummin eller päron för den delen. Det är inte föremål som kan sätta spelare och domare ur spel.
Citera
2016-05-27, 12:46
Medlem
Citat:
Alltså.. Tar man bort allt vad personliga känslor är för något så kan man tycka det är rätt självklart för Haris och Djurgården att gå skilda vägar efter säsongen, två korsbandsskador som sitter väldigt nära inpå varann och Haris blir inte yngre med tiden. Känns som ett ofattbart grymt men ändå logiskt beslut.
Jag tycker att MFF skött motsvarande situation bra med Sudic och Azinovic som båda drabbades av korsbandsskador under sista året på kontraktet då man förlängde kontraktet för att spelarna inte skulle behöva oroa sig över sin arbetssituation under rehaben. Förläng med ett halvår och ta det därifrån.
Citera
2016-05-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
På vilket sätt har vi ingen stolthet? Vad ska man göra när reglerna ser ut som de gör? Ska vi sympati-överklaga med er eller vadå?
Jag vet inte hur många gånger man ska behöva förklara det där med att räkna SM-guld, men ni verkar ju lida av någon kollektiv efterblivenhet där i Göteborg så får jag väl ta det igen: Ingen har påstått att vi har mer än 18 SM-guld.

Var kommer dom 2 stjärnorna i från då?
Citera
2016-05-27, 13:31
Medlem
P.Gs avatar
Avgå läkarteamet.
Citera
2016-05-27, 13:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Jaja, jag menar såklart inte tuggummin eller päron för den delen. Det är inte föremål som kan sätta spelare och domare ur spel.
Bevisligen har det redan gjort det. Enligt Jonas Eriksson var Wärnmark i chocktillstånd efter händelsen och trodde han fått en sten kastad på sig (enligt Erikssons berättelse är det väldigt svårt å avgöra i stundens hetta) och päronskandalen känner alla till.

Och nej jag håller inte med om att det är huliganismens fel att det kastas in diverse föremål på planen, vad enstaka idioter gör kan man aldrig få bukt på. På senare tid börjar jag faktiskt tro att kamratuppfostran är det mest effektiva sättet å gå tillväga, det ironiska i den lösningen är att huliganism (enligt din definition) botas av huliganism.
Citera
2016-05-27, 13:46
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Var kommer dom 2 stjärnorna i från då?

18 sm-guld, 21 seriesegrar. MFF tycker att seriesegrar är större än att vinna hockeyslutspel som man hade på 80-talet i allsvenskan. Göteborg och SVFF tycker annorlunda, därav bara en stjärna i år. Vi behöver inte diskutera det mer då MFF har accepterat förbundets beslut och får vänta med stjärna nummer två till det 20e sm-guldet har vunnits.
Citera
2016-05-27, 14:13
Bannlyst
Har Kennedy varit så pass skadebenägen på grund av gräset på Tele2?
Citera
2016-05-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är dylika mässor etc som ger en väldigt intressant vinkel på idrott och dess många komponenter i stort. Visserligen är det mycket sälj (man blir ju mer eller mindre påhoppad när man förklarar sin arbetsposition på en sån mässa) men likväl nyttigt.

Ja, det går bra ja. Det känns ju inte otroligt att de kommer vara med i många nybyggen av arenor etc i staden framöver t.ex.

Ja, Ola Serneke har ju pratat mycket om arenor, de får rätt mycket uppdrag och har ju även expanderat utanför Västsverige nu, då de köpte upp Värmdö Byggentreprenader(ca 125 anställda när transaktionen blev klar), som jag ser det är dom en av få riktiga challengers till byggjättarna, sedan gillar jag även deras egna utvecklingsprojekt, som de driver i egen regi(Karlastaden). Synd att Kviberg blev våldtaget dock, nu var det ju dock inte Serneke som låg bakom detaljplanerna där, men där pajade man ju alla möjligheter att skapa riktig blandstad, även JM och Skanskas projekt är skit. Alla planerna för Gamlestaden är lovande dock, där Serneke bygger Resecentrumet, som Platzer sedan kommer förvalta, 17 våningar med kontor. Platzer har för övrigt positionerat sig väldigt bra på marknaden, deras fastighetsbestånd ligger i helt rätt områden, stor uppsida.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det kanske har varit uppe, men vilka skäl framförde Göteborg i sin överklagan. Vad jag läst (i lösa kommentarer) så framförs det (1) regelverket är fel, (2) Sana kastade spjut på publiken. Det första kan man väl inte överklaga i en dom som är korrekt enligt gällande regelverk. Sanas spjutkastande (var känt men) prövades väl inte heller upp i första domen? Så vad fanns att överklaga, att det inte gjorde någon prövning sv det? Någon som är insatt som kan förklara den faktiska prövningen, och inte hur det "borde" vara.

Som jag förstod det valde styrelsen att invänta polisens analys av händelsen, för att se om det fanns några säkerhetsbrister i arrangemanget som kunde läggas på Blåvitt och det var det som avgjorde om det överklagades eller ej. Polisen har, som jag förstått det, ej funnit några skäl för att beskylla Blåvitt för ett kasst arrangemang och då valde man att överklaga.

Citat:
Ny korsbandsskada för Haris Radetinac.. Usch vad man lider med honom!

Där kan man snacka om oflyt, riktigt trist för han och DIF.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-05-27 kl. 14:26.
Citera
2016-05-27, 14:30
Medlem
LT10s avatar
Känns som att helvetet aldrig tar slut! Haris X2, Kerim, Karlström och Walke. Ett helt jävla mittfält som har stora problem. Blir galen...

Hoppas Haris får förlängt så fort som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in