2016-05-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Att den har den chansen är ju fullständigt solklart. PK nollorna runkar ju sina små pittar när en utvecklingstörd, homosexuell, anti-vit negress poserar och Expo fotar.
Men det är inte äkta, det finns ingen risk och det urvattnar begreppet ikonisk. Vi får se-.

Ja som sagt. Jag undrar vilken bild du diskuterar. Är du säker på att du fått tag på rätt kopia
Jag förstår att du efter historisk förebild har något emot utvecklingsstörda, homosexuella, färgade och säkert en hel del andra grupper också.

Det du ser i din bild är inte vad folk ser i den bild från Borlänge som sprids över världen. De ser den förvisso individuellt och tolkar den utifrån sina erfarenheter.
men sprids gör den
http://jawnthebaptiste.tumblr.com/.
Undrar om den bild du fått tag på också är en sådan som sprids över världen. Kan du länka?
Citera
2016-05-26, 19:20
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Fristående diskussioner kring själva demonstrationen, demonstrationsrätten etc. hänvisas vänligen till bättre lämpade trådar och underforum än denna i Medier och journalistik.

/Moderator
Citera
2016-05-26, 19:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Att den har den chansen är ju fullständigt solklart. PK nollorna runkar ju sina små pittar när en utvecklingstörd, homosexuell, anti-vit negress poserar och Expo fotar.
Men det är inte äkta, det finns ingen risk och det urvattnar begreppet ikonisk. Vi får se-.

Vad bra. Då är vi överens om den slutsatsen. Invektiven om avgrundsnegressen och det något slappa uttrycket 'PK nollorna' får dock stå för dig ensam.
Citera
2016-05-27, 07:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Expo-David och hans Expokompisar känner väl till Avgrundsnegressen och de andra antidemokraterna från vänster. Samma lika klick far runt och bråkar vid olika demokratiyttringar runt om landet.
Expo-David ljuger om att han träffat och vet vem avgrundsnegressen är, sålunda visar det tydligt fulspelet när bilden riggades och avgrundsnegressen smet framför Expo-Davids väntande kamera och gjorde rasisttecken mot de vita män hon hatar.

Ännu en fejkad propagandabild från vänstern var född.
Citera
2016-05-27, 08:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Expo-David och hans Expokompisar känner väl till Avgrundsnegressen och de andra antidemokraterna från vänster. Samma lika klick far runt och bråkar vid olika demokratiyttringar runt om landet.
Expo-David ljuger om att han träffat och vet vem avgrundsnegressen är, sålunda visar det tydligt fulspelet när bilden riggades och avgrundsnegressen smet framför Expo-Davids väntande kamera och gjorde rasisttecken mot de vita män hon hatar.

Detta är ju en parodi på en diskussion. Du upprepar likt en dement samma meningslösa dravel.

Du har sagt detta exakt hur många gånger som helst redan i tråden, men du har ännu inte kunnat backa upp ditt tramsande med något enda fakta.
Citera
2016-05-27, 09:08
Medlem
Citat:

Ja vad är poängen med nazisterna att de nästan uteslutande är vita män. Hur förklarar du att hon också protesterade mot den heilande kvinnan i marschen? Du vet väl att nazisterna är antidemokrater. Det är nazister som mördat och försökt mörda människor som demonstrerat.
På nazisternas hemsida beskrivs ett av mordförsöken så här:
"Oavsett vad det svenska rättsväsendet kommer fram till så var de eventuella brott som kan ha begåtts av nationalisterna i Malmö politiska."
Det låter väl nästan som att nazisterna också tycker att mord är en form av deras demokratiyttring.
Och på bilderna från Borlänge syns tydligt hur nazisterna angriper människor med motsatt uppfattning till nazismen.

I den här länken finns en liten lista på hur människa efter människa sprider Borlängebilden vidare och vidare
http://versobooks.tumblr.com/post/143835754693/tess-asplund-an-anti-racism-activist-stands
Har du någon kommentar till det?
Hur många delningar tror du det behövs innan spridningen blir ett argument för årets bild?
Senast redigerad av exponerad 2016-05-27 kl. 09:49.
Citera
2016-05-27, 09:12
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ska jag tolka det som ett ja?

Ska jag avgrundsberätta för dig hur du ska avrgrundstolka mina avrgrundsinlägg?
Citera
2016-05-27, 09:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Så hela din argumentation bygger på att du anser att David ljuger. Jag tror att du ljuger.
Så.
Citera
2016-05-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så hela din argumentation bygger på att du anser att David ljuger. Jag tror att du ljuger.
Så.

Men du kommenterar ju inte, och än mindre analyserar du, de omständigheter som du har frågat efter och som du får svar på. Flera av dem är ju hopplöst besvärande för fotografen och hans modell. Som jag har skrivit tidigare tyder det på att du inte vill eller att du inte kan det. Då blir ju diskussionen urtråkig och meningslös. Att bara säga nej tjänar säkert ditt syfte med att göra det men inte för det saken framåt.
Citera
2016-05-27, 10:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Men du kommenterar ju inte, och än mindre analyserar du, de omständigheter som du har frågat efter och som du får svar på. Flera av dem är ju hopplöst besvärande för fotografen och hans modell. Som jag har skrivit tidigare tyder det på att du inte vill eller att du inte kan det. Då blir ju diskussionen urtråkig och meningslös. Att bara säga nej tjänar säkert ditt syfte med att göra det men inte för det saken framåt.

Förstår inte vad som skulle vara besvärande med att de skulle känna varandra? Finns gott om bilder tagna av anhöriga som på intet sätt lider av det.
Finns egentligen ingen anledning att dölja ifall de var vänner, skulle inte ha påverkat fotots framgång oavsett. Tvärtom så skulle det kanske vara bättre för Davids karrlär att säga att det var hans idé och inte bara tur.

Bryr jag mig inte om argument? Jag är väl fortfarande den enda i den här tråden som har bytt åsikt en enda gång om huruvida David och Tess är vänner.
Något jag gjorde pga argument och den fakta vi har och inte pga vem jag håller på politiskt.
Senast redigerad av Dofterna 2016-05-27 kl. 10:47.
Citera
2016-05-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig

De har en sak som de klamrar sig fast vid och upprepar om och om igen när de inte har något att komma med och de är att man ska "bevisa" att bilden är arrangerad. Problemet är bara att det går inte att bevisa med mindre än att man hade en hemlig avlyssning på dem när de kommer överens om att arrangera bilden. Då det inte är realistiskt att att någon skulle skicka upp en fil med en sådan avlyssning så är man här hänvisad till att resonera om hur rimligt det är att anta att den är arrangerad. Detta är en självklarhet för de flesta normalt förnuftiga människor men detta kan eller vill inte vissa här förstå.
Citera
2016-05-27, 11:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
De har en sak som de klamrar sig fast vid och upprepar om och om igen när de inte har något att komma med och de är att man ska "bevisa" att bilden är arrangerad. Problemet är bara att det går inte att bevisa med mindre än att man hade en hemlig avlyssning på dem när de kommer överens om att arrangera bilden. Då det inte är realistiskt att att någon skulle skicka upp en fil med en sådan avlyssning så är man här hänvisad till att resonera om hur rimligt det är att anta att den är arrangerad. Detta är en självklarhet för de flesta normalt förnuftiga människor men detta kan eller vill inte vissa här förstå.

Nja, ett studiofoto på henne taget av honom eller en bild av dem tillsammans eller nåt annat gottigt räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in