2016-05-26, 22:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Naturligtvis kommer vi inte vinna Em, var inte så jag menade. Undrar bara vad fan som krävs för att Hamren ska få credoch bli hyllad för någonting.

Han kan få några hyllningar från mig om han någon gång visar lite auktoritet och ryggrad.
Citera
2016-05-26, 22:27
Medlem
Citat:
Naturligtvis kommer vi inte vinna Em, var inte så jag menade. Undrar bara vad fan som krävs för att Hamren ska få credoch bli hyllad för någonting.

vad exakt är det du tycker han ska bli hyllad för? att ha tagit sig till ett 24-lags-mästerskap i europa genom att bli trea i gruppen?
Citera
2016-05-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han kan få några hyllningar från mig om han någon gång visar lite auktoritet och ryggrad.
Och ändå har han tagit Sverige till 2 mästerskap av 3 möjliga under hans ledning?
Citera
2016-05-26, 22:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Han blev väl hyllad när han avgick.
Citera
2016-05-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
vad exakt är det du tycker han ska bli hyllad för? att ha tagit sig till ett 24-lags-mästerskap i europa genom att bli trea i gruppen?
Säger inte att jag gillat honom särskilt mycket men att ha tagit Sverige till 2 mästerskap av 3 möjliga tycker jag ändå han bör få cred för. Sedan hade han grym otur med lottningen inför VM-playoffen. Med ett annat motstånd hade han kanske tagit oss till Vm också.
Citera
2016-05-26, 22:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Och ändå har han tagit Sverige till 2 mästerskap av 3 möjliga under hans ledning?

I det senaste mästerskapet han tog oss till blev det uttåg redan i gruppspelet efter två utomordentligt dåliga insatser mot Ukraina och England. Det förstörde liksom bedriften som det föregående kvalet inneburit, i varje fall för mig.
Citera
2016-05-26, 22:33
Medlem
Citat:
I det senaste mästerskapet han tog oss till blev det uttåg redan i gruppspelet efter två utomordentligt dåliga insatser mot Ukraina och England. Det förstörde liksom bedriften som det föregående kvalet inneburit, i varje fall för mig.
Förlusten mot England kan jag på något sätt acceptera ändå för dom är ju ändå ett bra lag. Men absolut, Ukrainamatchen förstörde allt. Men nu får han chans till revansch
Citera
2016-05-26, 23:00
Medlem
Citat:
Den har jag missat, kollar nästan aldrig på reklamkanaler. Vad säger scarfmannen?
Massa skitsnack bara. Han kunde lika gärna sagt "heja Sverige friskt humör det är det som susen gör, heja heja heja!" med sitt varningens finger rörandes i takt till ramsan. Så taggad blev man.
Citera
2016-05-26, 23:52
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:

Ja, men samtidigt så är det ju enklare än någonsin att ta sig till mästerskapen i alla fall em. Men visst han är inte mycket sämre än Lagerbäck och förtjänar väl inte all den haten han får.
Citera
2016-05-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Ja, men samtidigt så är det ju enklare än någonsin att ta sig till mästerskapen i alla fall em. Men visst han är inte mycket sämre än Lagerbäck och förtjänar väl inte all den haten han får.
På vilket sätt är det lättare att kvala in till Em än VM? Upplägget är väl densamma eller har jag missat nåt?

Att Hamren är så illa omtyckt av fansen är väl för hans flummiga framtoning och att han enbart pratar i plattityder. Men hans resultat som förbundskapten tycker jag ändå är klart godkänt med tanke på förutsättningarna.
Citera
2016-05-27, 10:47
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
På vilket sätt är det lättare att kvala in till Em än VM? Upplägget är väl densamma eller har jag missat nåt?
För EM kvalificerade sig 24 europeiska lag. För VM var samma siffra 14-15. Säger väl det mesta.
Citera
2016-05-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
För EM kvalificerade sig 24 europeiska lag. För VM var samma siffra 14-15. Säger väl det mesta.
Det har du iofs rätt i. Ska ju dock sägas att Hamren drog nitlotten som fick Portugal i playoffen till VM. Annars hade han nog tagit oss till VM också. Det är min känsla iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in