2016-05-27, 09:16
Medlem
Bajen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Ja för det händer ju aldrig i fotboll att de skallar ihop/armbågas och någon spräcker ögonbrynet? Då går man till sidan och häftar igen såret och torkar bort blodet för att sen gå in igen. Om det inte blir hjärnskada förstås för till skillnad från hockeyn skyddar fotbollsspelare bara smalbenen och inte fullkomligt täckta av skydd.
Citera
2016-05-27, 09:21
Medlem
Så alla här i tråden som inte ser på damfotboll utan endast vill viga sina ögon åt "fotboll på elitnivå", kollar inte på allsvenskan heller då förstår jag. Typ alla svenska lag suger ju med internationella mått mätt menar jag.
Citera
2016-05-27, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Så alla här i tråden som inte ser på damfotboll utan endast vill viga sina ögon åt "fotboll på elitnivå", kollar inte på allsvenskan heller då förstår jag. Typ alla svenska lag suger ju med internationella mått mätt menar jag.

Nu är ju allsvenskan bra mycket bättre än dameliten. Ett lag ur Allsvenskan skulle besegra Newcastle pojkar.
Citera
2016-05-27, 09:33
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:

Vad är det du inte förstår? Dessa manhaftiga lesbiska damer, ett landslag. Torskade mot ett lokalt knattegäng med 7-0. Mot ett allsvenskt lag ger jag dig 20 mål i handikapp och satsar gärna 1000 kr.

Som du märkt heter det damfotboll och fotboll, det är inte samma sport. Varför skulle någon som gillar fotboll vilja se på damfotboll?????
Citera
2016-05-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Nu är ju allsvenskan bra mycket bättre än dameliten. Ett lag ur Allsvenskan skulle besegra Newcastle pojkar.

Givetvis, men om man jämför med stora delar av övriga Europa suger den ju.
Så jag antar att om man bara vill se fotboll i toppklass som vissa i tråden skrev, så skippas allsvenskan,
Citera
2016-05-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Vad är det du inte förstår? Dessa manhaftiga lesbiska damer, ett landslag. Torskade mot ett lokalt knattegäng med 7-0. Mot ett allsvenskt lag ger jag dig 20 mål i handikapp och satsar gärna 1000 kr.

Som du märkt heter det damfotboll och fotboll, det är inte samma sport. Varför skulle någon som gillar fotboll vilja se på damfotboll?????

Fick du ont eller?
Jag menade bara att ni som skrev att ni endast vill se fotboll i toppklass, rimligtvis borde skippa allsvenskan också. Allt annat är ologiskt.
Citera
2016-05-27, 10:03
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
På det hela taget tycker jag att båda manliga och kvinnliga idrottare vill ha högre inkomster?

Jag har då aldrig hört talas om att manliga idrottare vill tjäna mindre?

Varför spelar du dum? Du förstår mycket väl att det är mäns och kvinnors lön- och prestationsförhållanden i förhållande till varandra som är intressant i det här fallet.
Citera
2016-05-27, 10:04
Medlem
udons avatar
Citat:
Fick du ont eller?
Jag menade bara att ni som skrev att ni endast vill se fotboll i toppklass, rimligtvis borde skippa allsvenskan också. Allt annat är ologiskt.

Det är ingen idé att du försöka föra någon slags rationell diskussion här. "Killar är bäst, tjejer är sämst, ingen protest".
Citera
2016-05-27, 10:08
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Fick du ont eller?

Jag kan tänka mig att många som följer allsvenskan gör det av kärlek till klubben. Då spelar det mindre roll att fotbollen inte är på top-nivå. Det kan också vara så att toleransnivån för vad som är intressant att kolla på går vid allsvenskan och inte vid P16/damfotboll.

Har någon dock verkligen sagt att h*n endast kollar på fotboll i toppklass är allsvenskan naturligtvis utesluten.
Citera
2016-05-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Män bryr sig inte om de förlorar träningsmatcher.

Så män som spelar fotboll vill inte göra mål när de genomför en träningsmatch?

Citat:
Det här handlar om att kvinnor, i synnerhet unga kvinnor bygger sin världsbild på känslor och att de kvinnliga spelarna insåg att den värld de byggt upp är en bluff. Deras känslor krockade med fakta.

Så idrottande män i det här fallet fotbollsspelare genomför bara matcher när de här helt säkra på att vinna?
Citera
2016-05-27, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Det finns väl vissa, och sen var det ett jävla gnäll ett tag om att kvinnliga fotbollsspelare har så dåligt betalt när männen får så mycket mer, vilket ju är rätt självklart om man tänker ett snäpp extra.

Citat:
På det hela taget tycker jag att båda manliga och kvinnliga idrottare vill ha högre inkomster?

Jag har då aldrig hört talas om att manliga idrottare vill tjäna mindre?

Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Varför spelar du dum? Du förstår mycket väl att det är mäns och kvinnors lön- och prestationsförhållanden i förhållande till varandra som är intressant i det här fallet.

Så förklara då för mig varför de manliga fotbollsspelarna vill ha mindre betalt?
Citera
2016-05-27, 10:26
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Så förklara då för mig varför de manliga fotbollsspelarna vill ha mindre betalt?

Vad menar du? Ingen har påstått det. Det är inte ens vad saken gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in